"Danske kvinder vil have machomænd"
Fra : Zeki

Dato : 25-01-08 17:09

Vel ikke en nyhed, mere en bekræftelse.

Kan især godt lide følgende formulering:

"Kvinder vil have en maskulin mand, som er helt rolig, når kvinden spontant
sætter sig ned på køkkengulvet og græder. En metroseksuel mand sætter sig
bare ved siden af hende og græder med. Det gør kvinden utryg, siger Maj
Wisman (sexolog og parterapeut)"
http://kvinder.bt.dk/index.php?id=2449

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-08 20:43

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> sætter sig ned på køkkengulvet og græder. En metroseksuel mand sætter sig
> bare ved siden af hende og græder med. Det gør kvinden utryg, siger Maj

Hvornår mon Dansk Kvindesamfund protesterer?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Gainsbourg

Dato : 25-01-08 23:07

En analyse alle danske kvinders seksualitet og parforhold sammenfattet i en
20 linjers artikel i "BT", skrevet af en selvudråbt "parterapeut"?

- Det må være journalistikkens svar på at bede sit lokale postbud om at
udføre avanceret hjernekirurgi med en hækkesaks og en theske ^^

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-08 05:50

"Zeki" skrev i en meddelelse:

> "Kvinder vil have en maskulin mand, som er helt rolig, når kvinden
> spontant sætter sig ned på køkkengulvet og græder.

Skulle det være specielt macho at dæmpe sin partner ned
med rolig optræden, hvis hun er ude at skide?
Den bistand burde begge parter da kunne yde hinanden.
Det er en del af venskabet. Og vel tillige i fælles interesse
at få partneren hurtigt på benene igen.

V.h. -- Ib

Fra : Zeki

Dato : 26-01-08 07:48

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle det være specielt macho at dæmpe sin partner ned
> med rolig optræden, hvis hun er ude at skide?

Ja, det er macho at være stærk og rolig, frem for blød, svag og vævende.
Intet nyt i det!

Styrke - mentalt såvel som fysisk har altid været den største
tiltrækningseffekt. Blødhed er fint nok som glasur på kagen, men som
hovedingrediens, duer det ikke.

Fra : Per O.

Dato : 26-01-08 12:10

> "Kvinder vil have en maskulin mand, som er helt rolig, når kvinden
> spontant sætter sig ned på køkkengulvet og græder.

Der skal godt nok ikke meget til at være macho i dag ... synes nok begrebet
er blevet lidt udvandet.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : sdsf

Dato : 26-01-08 19:29

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætter sig bare ved siden af hende og græder med. Det gør kvinden utryg,
> siger Maj Wisman (sexolog og parterapeut)"

Hvor er det dejligt med gode råd fra somaliere, irakere iranere, tyrkere,
marrokanere, osv osv om hvordan vi danskere skal opføre os
og indrette vores samfund.

Fra : Zeki

Dato : 27-01-08 07:38

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det dejligt med gode råd fra somaliere, irakere iranere, tyrkere,
> marrokanere, osv osv om hvordan vi danskere skal opføre os
> og indrette vores samfund.

Der står da ikke noget i artiklen om hvor Maj Wisman kommer fra. Og er det
ikke ligegyldigt?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-08 08:51

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Der står da ikke noget i artiklen om hvor Maj Wisman kommer fra. Og er det
> ikke ligegyldigt?

I øvrigt virker navnet »Maj Wisman« da ret nordisk ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 09:12

> I øvrigt virker navnet »Maj Wisman« da ret nordisk ...
Men det gør Zeki ikke.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-08 11:47

sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

> Men det gør Zeki ikke.

Næh, det virker snarere zulu-agtigt.

Hvilket får en til at tænke på Lille-Pers vise om en kulsort neger fra
Afrika ... umbaba, umbaba .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 12:10

> Næh, det virker snarere zulu-agtigt.
>
> Hvilket får en til at tænke på Lille-Pers vise om en kulsort neger fra
> Afrika ... umbaba, umbaba .
Ja, og de vil så gerne give os gode råd.

Fra : Zeki

Dato : 27-01-08 13:30

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og de vil så gerne give os gode råd.

Tsk tsk..... og *PLONK*

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-08 13:52

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Tsk tsk..... og *PLONK*

Helt forståeligt - her gik sdsf jo ind i den rene racisme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 15:10

> Helt forståeligt - her gik sdsf jo ind i den rene racisme.
Ja, der er forskel på racer, både hvad fysik og mentalitet angår.

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 15:06

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Tsk tsk..... og *PLONK*
Dejlige mennesker med en vidunderlig mentalitet. Resultatet
af dette er at der skabes rolige velorganiserede samfund.

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 10:02

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Der står da ikke noget i artiklen om hvor Maj Wisman kommer fra.
Du glider af.

>Og er det ikke ligegyldigt?
Nej, det er ikke ligegyldigt hvor de gode råd kommer fra.

Fra : Zeki

Dato : 27-01-08 13:36

> Du glider af.

> Nej, det er ikke ligegyldigt hvor de gode råd kommer fra.

Så hvis jeg havde brugt mit mellemnavn eller efternavn, så har det bare
været "fjong" med dig, og så havde argumentet/rådet pludselig haft værdi?

Dit kiksede forsøg på at nedgøre andre folks meninger alene på grundlag af
deres (for)navn, fortæller ganske fint hvor svært du må have det med dig
selv. Jeg kan lige forestille mig hvordan du vil have det, når jeg fortæller
dig at jeg også (uha!) har brune øjne.

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 15:01

> [...]
> selv. Jeg kan lige forestille mig hvordan du vil have det, når jeg
> fortæller dig at jeg også (uha!) har brune øjne.
Det er ikke øjenfarven der er noget galt med.

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 15:09

> [...]
>
> Så hvis jeg havde brugt mit mellemnavn eller efternavn, så har det bare
> været "fjong" med dig, og så havde argumentet/rådet pludselig haft værdi?
Mener ikke dine andre navne er bedre.

> Dit kiksede forsøg på at nedgøre andre folks meninger alene på grundlag af
> deres (for)navn, fortæller ganske fint hvor svært du må have det med dig
> selv.
Nu glider du af igen

>Jeg kan lige forestille mig hvordan du vil have det, når jeg fortæller dig
>at jeg også (uha!) har brune øjne.
Det er ikke de brune øjne der er noget galt med.
Der er en miliard kinesere der har brune øjne
og i gennemsnit meget velfungerende hjerner.

Fra : Zeki

Dato : 27-01-08 15:35

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

(snip)

"sdsf" eller hvilket nick du nu vælger at dække dig ind under:

Jeg forstod godt din herrefolkshentydning, men heldigvis er vi danskere jo
et tolerant folkefærd som er åbne over for andre folks meninger og
holdninger. Vi danskere diskvalificerer ikke hinandens meninger, ytringer og
påstande blot fordi den der har fremsat den/dem ikke hedder Ole, Bettina
eller noget andet "danskklingende." Vi diskvalificerer heller ikke de
fremmede eller udlændinges meninger udelukkende pga navnet.

Med den mentalitet du besidder vil jeg derfor af nysgerrighed lige høre:
Hvor kommer du egentlig fra? For jeg troede ikke at din type stadig fandtes.

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 15:53

> [...]
>
> Jeg forstod godt din herrefolkshentydning, men heldigvis er vi danskere jo
> et tolerant folkefærd som er åbne over for andre folks meninger og
Jeg betragter dig ikke som dansk.
At du ikke er dansk fremgår tydelig af det du skriver.

> [...]
> Bettina eller noget andet "danskklingende." Vi diskvalificerer heller ikke
> de fremmede eller udlændinges meninger udelukkende pga navnet.
Diskvalificerer måske ikke, men ovennævnte gruperringers
"rådgivning" er nu ofte komisk.

> Med den mentalitet du besidder vil jeg derfor af nysgerrighed lige høre:
> Hvor kommer du egentlig fra? For jeg troede ikke at din type stadig
> fandtes.
Jeg er dansk, og helt ude over tidliere tiders tabuer omkring racemæssige
forskelle i fysik, mentalitet, og intelligens.

Fra : Zeki

Dato : 27-01-08 16:28

> Jeg betragter dig ikke som dansk.
> At du ikke er dansk fremgår tydelig af det du skriver.

Kan du finde ud af at uddybe? Hvad er det jeg skriver som gør at du tænker
"ham her tænker ikke dansk"?

Vi har allerede kunne konkludere at DU ikke kan betragtes som "dansk", for
med den mentalitet du slæber rundt med giver du "danskheden" et kedeligt
omdømme som den ikke fortjener.

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 17:40

> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du finde ud af at uddybe? Hvad er det jeg skriver som gør at du tænker
> "ham her tænker ikke dansk"?
Det er ikke svært. Du gør i dating rådginving på nettet, jeg har læst
lidt af det i flere omgange. En googlesøgning giver f.eks. det her:
http://basby.dk/DUF/DUF-papirer/bloedmacho.doc
men der plejer at være meget andet tilsvarende,
og det er der sikkert også nu, jeg husker stilen ganske godt.

Din tilgang til dating er lidt den samme som det er skal
til for at styre en flok rottweilere og pittbull terrier.

Det smager lidt af mellemøstlig-tyrkisk-iransk-irakisk stil.
Meget langt fra dansk.
De fleste af os danskere finder det særdeles utiltalende.

> Vi har allerede kunne konkludere at DU ikke kan betragtes som "dansk", for
> med den mentalitet du slæber rundt med giver du "danskheden" et kedeligt
> omdømme som den ikke fortjener.
Siger en udansk
Det har ikke noget med mentalitet at gøre,
intet med sind, natur, og gemyt.

Det har derimod noget at gøre med en præcis forståelse
af hvilke mennesker der omgiver en, og forståelse
af hvordan de reagerer og tænker. Det er en livsvigtig
forståelse. En forståelse som de fleste har noget af,
men som f.eks. glippede for den italienske turist her:
http://ekstrabladet.dk/112/article114629.ece
Han agerede som var han blandt danskere,
men det var han altså ikke.
Var det dine landsmænd han mødte?

Fra : Zeki

Dato : 27-01-08 20:48

> Det er ikke svært. Du gør i dating rådginving på nettet, jeg har læst
> lidt af det i flere omgange. En googlesøgning giver f.eks. det her:
> http://basby.dk/DUF/DUF-papirer/bloedmacho.doc

Wow, jeg ser at mine artikler som oprindeligt står på den danske hjemmeside
mandezonen.dk er blevet så populære at de lægges ind på andre danske
hjemmesider også.

> Din tilgang til dating er lidt den samme som det er skal
> til for at styre en flok rottweilere og pittbull terrier.

Så du vil diskutere dating? Fint med mig. Now we are getting somewhere!

Hvad er det helt konkret du er uenig med mig i?

> Det smager lidt af mellemøstlig-tyrkisk-iransk-irakisk stil.

På hvilken måde? Kan du være konkret?

> Meget langt fra dansk.

Fra danske smagsløg? Jamen, fortæl mig - hvordan er de?

> De fleste af os danskere finder det særdeles utiltalende.

Finder hvad utiltalende?

> Siger en udansk

Nope - du tager fejl. Og det bliver ikke mere rigtigt, jo flere gange du
gentager det.

> [...]
> men som f.eks. glippede for den italienske turist her:
> http://ekstrabladet.dk/112/article114629.ece
> Han agerede som var han blandt danskere,

Din iver efter at give udtryk for din racisme kan jeg ikke bruge til noget.
Har du tænkt dig at komme med din pointe og være konkret i din kritik, eller
spilder jeg min tid?

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 23:46

> [...]
> danske hjemmesider også.

> Så du vil diskutere dating? Fint med mig. Now we are getting somewhere!
Nej, jeg gidder ikke diskuterer dating, og da slet ikke med
en som ikke har dansk tankegang.

> [...]
>
> Finder hvad utiltalende?

> Nope - du tager fejl. Og det bliver ikke mere rigtigt, jo flere gange du
Jeg tager ikke fejl, du kan bare ikke se dig selv med danske øjne.

> Din iver efter at give udtryk for din racisme kan jeg ikke bruge til
> noget.
> Har du tænkt dig at komme med din pointe og være konkret i din kritik,
> eller spilder jeg min tid?
Du spilder din tid, for jeg gidder ikke spilde tid på dig og dine.

Fra : Zeki

Dato : 28-01-08 07:06

> Nej, jeg gidder ikke diskuterer dating, og da slet ikke med
> en som ikke har dansk tankegang.

Du magter altså ikke at uddybe dine påstande.

> Jeg tager ikke fejl, du kan bare ikke se dig selv med danske øjne.

> Du spilder din tid, for jeg gidder ikke spilde tid på dig og dine.

Jøsses du milde. Du tager godt nok prisen for den mest useriøse "skribent"
jeg indtil nu er stødt på, på Usenet, totalt uden evne til at argumentere
for de sandkasseniveau-udtalelser du kommer med. "Du er dum fordi jeg siger
det - basta!"

Jeg formoder at du ikke er særlig gammel.

Fra : sdsf

Dato : 28-01-08 08:31

> [...]
> siger det - basta!"
>
> Jeg formoder at du ikke er særlig gammel.

Godt, så er jeg sikker på du forstår hvad jeg mener med det jeg skriver

Fra : Zeki

Dato : 28-01-08 08:57

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Godt, så er jeg sikker på du forstår hvad jeg mener med det jeg skriver

Skrev du ikke lige at du ikke gad at "spilde tid på dig og dine"?

Men hvis det handler om mudderkastning og mulighed for at give udtryk for
sin racisme, frem for reel debat om et emne, så er du pludselig villig?

Du er sgu en sjov type. Hvor finder man flere af jeres slags?

Fra : sdsf

Dato : 28-01-08 09:46

> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Skrev du ikke lige at du ikke gad at "spilde tid på dig og dine"?
Jo, så derfor gidder jeg ikke diskutere dating med en udlænding
det er for uinteressant.

> Men hvis det handler om mudderkastning og mulighed for at give udtryk for
> sin racisme, frem for reel debat om et emne, så er du pludselig villig?
Mudderkastning er ikke interessant.
Forskelle i fysik, mentalitet og intelligens mellem mennesketyper
er yderst interessant.

> Du er sgu en sjov type. Hvor finder man flere af jeres slags?
Over alt i skandinavien.

Fra : Zeki

Dato : 28-01-08 09:53

> [...]
> det er for uinteressant.

> Mudderkastning er ikke interessant.
> Forskelle i fysik, mentalitet og intelligens mellem mennesketyper

Hæ hæ...du er sjov. Skriv noget mere!

Fra : sdsf

Dato : 29-01-08 07:20

> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ hæ...du er sjov. Skriv noget mere!
Ja, hvad ellers skal du skrive. I er som i er,
og det er der ikke så meget at gøre ved.

Jeg tænkte på dig et par gange igår.
Undtagelsesvis tog jeg bus til arbejde, og på vej
hjem med linie 300S var der billetkontrol.
Der var et par unge mænd som så ud til at
være af tyrkisk-arabisk herkomst, og de
blev meget aggressive og truende
da de skulle vise legitimation.
(de havde ikke gyldig billet)
Situationen udviklede sig, og endte med
at der kom 2 politibiler med udrykning.
Hvad der videre skete ved jeg ikke.

Lidt senere, på Lyngby station, foran Fakta,
Netto, DSB billetsalg hvor der går tæt med
mennesker kommer der en bil som kører
uforsvarlig stærkt, ikke bare lidt for
stærkt, men helt horribelt for stærkt.
Han bremser ned og parkerer.
Da jeg alligevel må vente på bussen,
kan jeg jo lige så godt fordrive
tiden med at se hvad det var
for en person der førte bilen.
Det viste sig at være en person
af nogenlunde samme race som
dem der lavede ballade i bussen.

Det var det jo ikke så overraskende.

Deres adfærd skyldes hovedsagelig arv.

Fra : Zeki

Dato : 29-01-08 14:50

> [...]
> Hvad der videre skete ved jeg ikke.
>
> Lidt senere, på Lyngby station, foran Fakta,
> Netto, DSB billetsalg hvor der går tæt med

He..he. Så mange ord, for at beskrive hvad? Din fremmedforskrækkelse?

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 21:54

"sdsf" skrev i en meddelelse:

> Deres adfærd skyldes hovedsagelig arv.

Hvad mener du med "arv"? Genetisk arv? Social arv?
Psykologisk arv via opdragelsen?
Og har du nogen dokumentatation for dit udsagn?

V.h. -- Ib

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-01-08 22:27

Ib Baagøe wrote:

> Hvad mener du med "arv"? Genetisk arv? Social arv?
> Psykologisk arv via opdragelsen?
> Og har du nogen dokumentatation for dit udsagn?

Jeg er ret sikker på at han mener biologisk, og dermed genetisk, arv.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-08 00:01

Zeki wrote:
> [...]
> ikke hedder Ole, Bettina eller noget andet "danskklingende." Vi
> diskvalificerer heller ikke de fremmede eller udlændinges meninger

Man kan så omvendt sige at det var overordentlig fintfølende at plonke sdsf
for at drille dig med dit navn.

Den slags kaldes tolerance og virker begge veje.

/FL

Fra : Zeki

Dato : 30-01-08 04:41

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan så omvendt sige at det var overordentlig fintfølende at plonke
> sdsf for at drille dig med dit navn.
>
> Den slags kaldes tolerance og virker begge veje.

Tolerance over for racister? No way.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-08 23:11

Zeki wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Tolerance over for racister? No way.

Uanset om de er racister skal man jo ikke falde i den grøft de står i.

Intolerance er jo netop deres særkende.

/F

Fra : Zeki

Dato : 27-01-08 15:40

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> Der er en miliard kinesere der har brune øjne
> og i gennemsnit meget velfungerende hjerner.

Det er meget muligt. Her i Danmark staver vi i øvrigt "milliard" med to
"ll"'er.

Fra : sdsf

Dato : 27-01-08 15:57

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er meget muligt. Her i Danmark staver vi i øvrigt "milliard" med to
> "ll"'er.
Ligegyldigt hvor godt du end staver danske ord,
så bliver du aldrig dansker af det.

Lige så vel som jeg aldrig bliver kineser om jeg så
levede hele mit liv i kina, og var bedst i stavning.

Fra : Zeki

Dato : 27-01-08 16:26

> [...]
> så bliver du aldrig dansker af det.
>
> Lige så vel som jeg aldrig bliver kineser om jeg så
> levede hele mit liv i kina, og var bedst i stavning.

Hvad i alverden fabler du om? Hvad gør at du tror at jeg ikke er dansk? Mit
navn?
Det kan da godt være du har ret. Mine forfædre var franske aristokrater der
flygtede herop i slutningen af 1700-tallet, hvis efterkommere sidenhen
optrådte som balletdansere på Det Kongelige Teater.

Hvor langt skal vi gå tilbage i historien og se på stamtræer før man kan
påråbe sig at være "ægte dansk"?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-08 16:44

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

[Pseudonymet sdsf]

> [...]
> flygtede herop i slutningen af 1700-tallet, hvis efterkommere sidenhen
> optrådte som balletdansere på Det Kongelige Teater.

Nu er der vist ingen af os, der kender dit navn - kun dit pseudonym er
kendt, og så det at du er grundskolelærer.

Hos Kim2000 kender vi da i det mindste fornavnet, og at han er lærer i
Jammerbugt kommune.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk