Frontpage 2003, hvad kaldes det i 2007 udg~
Fra : Johnny B \( 2000 frb~

Dato : 27-01-08 01:59

skal ha' lavet en lille hjemmeside med lidt foto og tekst, men kan ikke
hitte ud af hvordan jeg skal komme igang, da jeg tidligere brugte frontpage
2003, men frontpage er der ikke i 2007 udgaven ;o(
- nogen der kan hjælpe eller findes der en meget nemmere metode at lave
simple hjemmesider på ?

--
Johnny B [DK 2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Denn!s H

Dato : 27-01-08 12:53

"Johnny B ( 2000 frb. )" <FJERN_KAGEN_I_DÅSEN_johnnyb2000@gmail(dot)com>
skrev i en meddelelse news:CHQmj.3514$kG.807@fe44.usenetserver.com...
> skal ha' lavet en lille hjemmeside med lidt foto og tekst, men kan ikke
> hitte ud af hvordan jeg skal komme igang, da jeg tidligere brugte
> frontpage 2003, men frontpage er der ikke i 2007 udgaven ;o(

Der findes ikke en Frontpage 2007

Alternativer:
http://www.microsoft.com/expression/default.aspx
http://www.microsoft.com/express/webdevelopment/

Denn!s H

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-01-08 23:55

Den 27 jan 2008 skrev Johnny B ( 2000 frb. ) i
dk.edb.programpakker.ms-office:

http://office.microsoft.com/da-dk/frontpage/FX100743231030.aspx

Lars Klintholm

Fra : Jacob Ask

Dato : 28-01-08 09:12

Johnny B ( 2000 frb. ) wrote:
> [...]
> frontpage 2003, men frontpage er der ikke i 2007 udgaven ;o(
> - nogen der kan hjælpe eller findes der en meget nemmere metode at lave

Det skurer helt i mine øre, når folk vil i gang med frontpage til
hjemmesider (den gør et rigtigt dårligt arbejde).

Der findes en del (ret gode) gratis alternativer. KompoZer er en af dem:
http://www.kompozer.net/
http://mozilladanmark.dk/produkter/kompozer/ (dansk udgave)

Tag lige et kig på det inden du bruger for meget tid på at lede efter
frontpage ;)

Mvh
Jacob ask

Fra : Johnny B \( 2000 frb~

Dato : 30-01-08 23:41

har prøvet dette kompozer ... men kan ikke få den til at "smide" siden på på
den plads på nettet

aner ikke hvad jeg gør forkert

Fra : Jacob Ask

Dato : 31-01-08 08:21

Johnny B ( 2000 frb. ) wrote:
> har prøvet dette kompozer ... men kan ikke få den til at "smide" siden
> på på den plads på nettet
>
> aner ikke hvad jeg gør forkert

Må indrømme at jeg ikke har brugt programmet ret meget (da jeg somregel
laver arbejdet i notepad!?).

Under edit kan du vælge publish settings, herinde kan du skrive
oplysningerne om det sted hvor siderne skal ligges op. Så skulle det
fungere af sig selv, når du trykker "publish" i ikon-bjælken.

(Jeg skriver burde, da jeg som sagt ikke bruger det meget mere, og selv
oploader mine sider manuelt med programmer ala smart-ftp).

Prøv iøvrigt at åbne en af dine "gamle" frontpage sider i kompozer, og
tyrk på source fanebladet (for at se koden) og sammenlign lidt med en af
dine "nye" sider, det vil pludseligt (måske) gå op for dig hvorfor jeg
absolut ikke anbefaler frontpage (du får en masse linier kode som
frontpage af en eller anden grund syntes du skal have med, men som er
fuldstændigt uoverflødigt!).

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jacky Hansen

Dato : 14-02-08 22:55

skrev i meddelelsen news:CHQmj.3514$kG.807@fe44.usenetserver.com...
> [...]
> fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail

Afløseren til frontpage hedder Expression web, og er blevet opdateret en hel
del i forhold til Frontpage. Stort set alt styres nu af CSS filer, og den
skulle overholde gældende W3C standard. Jeg får i hver i fald ingen fejl på
mine sider.

Den er ikke gratis, men jeg syntes den er god, når man ikke er web designer
expert.

Mvh.

Jacky