Opsætning af nyt naturgasfyr, hvad er med ~
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-01-08 12:59

Hej

Jeg er i tvivl om dette er den rigtige gruppe, hvis ikke så undskylder jeg.

Jeg har fået opsat nyt naturgasfyr i udhus.

Er isolering af varmerør ikke en selvfølge?
Kondensvand løber blot ud og er ikke forbundet til afløb, som ellers er
muligt 1½m fra fyret, hvor der går 50mm Pvc rør lodret. Jeg ved det kun er
et spørgsmål om at montere et T-stykke, og så føre rør til fyr og til sidst
en vandlås. (Det har jeg så selv gjort nu)
Jeg forventede egentlig at disse ting var en selvfølge. Men de er ikke
specificeret i tilbuddet.

I tilbuddet står der incl. el-tilslutning. Det har man klaret ved at trække
en forlængerledning ud igennem en dør og så tilslutte til en stikkkontakt i
et andet rum!! Der er en dåse mindre end 2 meter fra fyret og havde
forventet man trak et kabel fra denne og ned til fyret, for så at tilslutte
fyret der....

Er det bare sådan det er, eller er jeg blevet snydt.

Jeg har ikke presset prisen. De har selv bestemt prisen i tilbuddet, som jeg
så har accepteret.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : CC

Dato : 28-01-08 20:24

VVS branchen må have et klageorgang et eller andet sted. Prøv dem.

Jeg mener ikke det er lovligt, at tilslutte en fast brugsgenstand via en
ledning/stikprop til en stikkontakt i et andet rum. Prøv at snakke med
sikkerhedsstyrelsen.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-01-08 21:44

Ok. Tak