Jordbær
Fra : Dorte Ringholm Mølle~

Dato : 15-07-01 11:48

Hvis ikke jeg husker meget galt, så er det optimalt at sætte nye
jordbærplanter nu.

Derfor kunne jeg godt tænke mig et par gode råd med på vejen.

Jeg vil gerne have bær, der er masser af sød smag i og som kan fryses
(familien elsker jordbærgrød). Hvilken sort skal jeg vælge?

Hvad ska l jeg være opmærksom på m.h.t. jorden, de skal stå i?

Er der en "genial" måde at sætte dem på i.f.t. hinanden? Hvor stor
afstand skal der være imellem planterne?

Skal jeg lægge halm (eller noget andet) imellem planterne nu - eller
først til næste år (på hvilket tidspunkt)? Er der iøvrigt en speciel
grund til, at man bruger halm istedet for flis (i vores tilfælde fra
grene af alle slgs rundt om i haven)?

Samt hvad I ellers kunne finde på at komme med af gode råd til en, der
tidligere kun har haft nogle få gamle planter, som var godt
tilgroede, da vi overtog huset.

Takker på forhånd mange gange.

--
Hjerteligst
Dorte

Det generer mig ikke at få en privat mail, så længe den ikke generer mig

Fra : Niels Jensen

Dato : 21-07-01 06:55

Du kunne f. eks som vi har gjort lave en lille vold ca ½ m. i toppen, hvori
du gemmer godt med kompost o.s.v. og overdækker den med sort plastik.
(Roekuleplastik) plant så jordbærrene igennem så små huller som mulig med en
mellemrum på ca 30 cm. plastikken holder på fugtigheden og holder ukrudt
væk, og der er selvfølgelig ingen sand på jordbærrene.
Naj@post11.tele.dk
"Dorte Ringholm Møller Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:1ls2lt0nf64meo1vl7dud90qqh585l5juq@4ax.com...