Leopard disk sleep
Fra : Peer Klercke

Dato : 25-01-08 23:53

Hej

Jeg har sat mit "Energy Saver" systempreference til "Put the hard disks
to sleep when possible". Det er jo potentielt en rar ting - jeg har to
interne diske og en ekstern. Jeg kan høre, at en disk spinner ned engang
imellem, men for det meste får den kun lov til at sove et par minutter,
så spinner den op igen - uden at jeg egentlig gør noget jeg ikke
allerede gjorde, da den blev "slukket".

Det kan jo ikke være voldsomt sundt for disken/diskene at blive startet
og stoppet konstant på den måde, så hvad jeg gør jeg? Jeg vil jo gerne
ha', at de spinner ned - men måske skal det bare være, når der er gået
lidt længere tid end Leopard lige synes?

Fra : Jon

Dato : 26-01-08 01:16

Peer Klercke <fotopeer@gmail.com> wrote:

> Jeg vil jo gerne
> ha', at de spinner ned -

Hvorfor? Det er som med lyspærer: De har bedre av å stå på enn av å slås
av og på, med mindre de står på svært lenge og man kan slå dem av for en
tilsvarende lang periode. La disken bare spinne mens maskinen er på, og
sett den så i dvale (eller slå av) når du ikke bruker den. Jeg slår min
i dvale når jeg går ned for å drikke kaffe, og åpner lokket igjen når
jeg kommer på kontoret. Den våkner jo på 2-3 sekunder...

> men måske skal det bare være, når der er gået
> lidt længere tid end Leopard lige synes?

Svært meget lengre.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Esben

Dato : 26-01-08 07:57

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> i dvale når jeg går ned for å drikke kaffe, og åpner lokket igjen når
> jeg kommer på kontoret. Den våkner jo på 2-3 sekunder...

Bærbares diske er lavet til at gå meget på vågeblus - det gælfder shjv
ikke de stationære.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peer Klercke

Dato : 27-01-08 20:50

Jon wrote:

> Hvorfor?

Fordi min eksterne timemachine disk larmer (ikke ret meget, men jeg
hader alt unødvendig computergenereret støj). Jeg kunne nøjes med en
løsning, hvor den var den eneste, der blev "sleep'et".

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-01-08 21:50

> [...]

> hader alt unødvendig computergenereret støj). Jeg kunne nøjes med en
> løsning, hvor den var den eneste, der blev "sleep'et".

En MyBook Pro kan sagtens falde i søvn og blive der under Tiger.

Fra : Peer Klercke

Dato : 28-01-08 21:40

Niels Jørgen Kruse wrote:

> En MyBook Pro kan sagtens falde i søvn og blive der under Tiger.

Jamen, det er faktisk en 750GB MyBook Pro. Men hvordan får jeg Leopard
til at forstå, at det kun er den disk, der skal lulles i søvn?

Semi-relateret.. Hvor langt kan man trække et firewire-800 kabel?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-01-08 07:42

Peer Klercke <fotopeer@gmail.com> wrote:

> Jamen, det er faktisk en 750GB MyBook Pro. Men hvordan får jeg Leopard
> til at forstå, at det kun er den disk, der skal lulles i søvn?

Det gør du ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-01-08 21:26

Peer Klercke <fotopeer@gmail.com> writes:

> Fordi min eksterne timemachine disk larmer (ikke ret meget, men jeg
> hader alt unødvendig computergenereret støj). Jeg kunne nøjes med en
> løsning, hvor den var den eneste, der blev "sleep'et".

Kan du ikke lave et langt kabel til den så du kan gemme den væk ind i et
skab?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"