Mere sex i folkekirken
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-08 06:28

Jeg håber, at I hørte bispekandidat Joachim Stender her
i "À propos" på DR P1. Han nævnte et par interessante
detaljer om emnet sex og kristendom:

- Det blev bekræftet, at det *er* Martin Luther, der
har knæsat den yderst realistiske og pragmatiske
anbefaling til gode kristne: "2 gange om ugen".
(Med kreativitet og succes brugt i en markedsførings-
kampagne fra fiskehandlerne

- Det blev citeret fra Det gamle Testamente, at der
fandtes (og findes??) lovregler hos jøderne om
hyppigheden af samleje. Nemlig:
- For arbejdsledige: en gang i døgnet,
(don't tell Hjort Frederiksen!
- For arbejdende: en gang om ugen,
- For kameldrivere: en gang om måneden!
(Man må antage, at der her ikke tænkes på sex
med kamelerne?

Men i øvrigt deler jeg ikke mandens sanse-baserede
livssyn. Det er sgu kommunikationen, meningsindholdet,
det kommer an på - ikke den hardware, der tilfældigvis
overfører lyd-, lys-, smags- eller gnidningsimpulserne.
Så jeg stemmer ikke på ham....

Hej -- Ib

Fra : Harald Mossige

Dato : 24-01-08 07:12

Ib Baagøe wrote:
> [...]
> det kommer an på - ikke den hardware, der tilfældigvis
> overfører lyd-, lys-, smags- eller gnidningsimpulserne.

Never mind.
Kristendommen har i 2000 år forsøkt å få kontroll over menneskenes
seksualitet, men befolkningen har økt jevnt alikevell inntil disse dager.

I store deler av Europa gjør menneskene det på "feil måte", folkemengden
minker, også i Italia. Muligens skulle presteskapet fått seg en
realitetsopplæring. Jeg tror presteskapet prater om ting de ikke har
kunskap om ;-(

HM

Fra : N/A

Dato : 24-01-08 09:06

Fra : N/A

Dato : 24-01-08 09:06

Fra : Harald Mossige

Dato : 24-01-08 09:06

erikelarsen@gmail.com wrote:

> Sikke da noget sludder, Gud har da skabt mand og kvinderne så de kan
> have masser af sex sammen,

Du gjør den vanlige feilen som så mange andre. Du blander sammen
kristendommen og gud.

> den form for kristendom du nævner har ikke
> en skid med Guds sex eller kristendom at gøre,

Nettopp.

> for den af Gud givende
> sex er kun til gavn for kristne sjæle.

Slik burde det i alle fall være.

> Og du selv, hvad prater du om ?

Det kan du lese om, - når jeg skriver

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-01-08 12:21

Harald Mossige skrev i 479843ec$0$15005$8404b019@news.wineasy.se:

[ ... ]
> Du gjør den vanlige feilen som så mange andre.

Og du gør den sædvanlige fejl, at du udtaler dig om noget du reelt ikke har
en disse kendskab til!!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside