Whiskey, der hedder noget a la Willaim Lar~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-01-08 23:51

Hej

jeg skal til fødselsdag og værten er helt fjollet med en whiskey, som
hedder noget i den stil. Desværre er den ikke til at finde i DK, men
fåes i følge pålidelig kilde i fx. Spar butikker rundt omkring i Europa.

Hvad hedder den præcist og hvis nogen ved om den sælges i DK ville jeg
blive glad.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-01-08 00:16

On Wed, 23 Jan 2008 23:51:06 +0100, Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
> fåes i følge pålidelig kilde i fx. Spar butikker rundt omkring i Europa.
>
> Hvad hedder den præcist og hvis nogen ved om den sælges i DK ville jeg

Det er nok Lawson - ikke Larsson:
http://www.scotchwhisky.net/blended/william_lawsons.htm

Ved ikke hvor den kan købes i DK.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Specks6812

Dato : 24-01-08 13:29

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said in

> [...]
> fåes i følge pålidelig kilde i fx. Spar butikker rundt omkring i Europa.
>
> Hvad hedder den præcist og hvis nogen ved om den sælges i DK ville jeg

Når det er skotsk hedder det Whisky og ikke Whiskey.

I vejle kan en af William Lawson's Whisky aftapninger findes:
http://www.kypergaarden.dk/index.php?Side=5491&Udvid=1&lang=0&parent=118

Men i øvrigt er Whisky ofte billigere at købe over nettet i Tyskland hvis
ikke de store danske portaler har flaskerne man søger på tilbud.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-01-08 14:15

Specks6812 <findit@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men i øvrigt er Whisky ofte billigere at købe over nettet i Tyskland hvis
> ikke de store danske portaler har flaskerne man søger på tilbud.

Tak, handlet, købt, bestilt, betalt og venter på pakkemanden.

Fra : søren brix

Dato : 24-01-08 15:04

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men i øvrigt er Whisky ofte billigere at købe over nettet i Tyskland hvis
> ikke de store danske portaler har flaskerne man søger på tilbud.

hej

hvor handler du i tyskland ??? link ønskes !!! kommer der ikke noget
punktafgift og told på det ???

vh

Søren

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-01-08 23:33

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hvor handler du i tyskland ??? link ønskes !!! kommer der ikke noget
> punktafgift og told på det ???

EU, you know?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-01-08 02:50

On Thu, 24 Jan 2008 23:32:53 +0100, Jens Bruun wrote:

> "søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse

> EU, you know?

Et intetsigende svar.

Danmark har en særregel i EU. Man kan indføre spiritus privat uden afgift,
HVIS MAN MEDBRINGER DET. Bliver det sendt, skal der opkræves afgift til den
Danske Stat - hokus-pokus er at det er AFSENDEREN, der hæfter for afgiften
- så hvis SKAT en dag "fanger" en udenlandsk sælger, kan de altså opkræve
afgiften hos denne - og så må vi jo se, om de sender regningen videre til
"en bedrevidende dansker".

Sakset fra en tråd i whiskynyt's forum:

http://www.whiskynyt.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1337&highlight=tysklanf+moms&sid=747df0aa9b108b0fbd1c433da0efd39d

eller