Flytning
Fra : firemaniac59@hotmail~

Dato : 24-01-08 06:35

Hej allesammen, vi har lige købt hus og skal så til at flytte og har i
den forbindelse fået tilbud hjem på flytning.
Vi skal flytte fra 2.sal og i rækkehus.. vi har fået et tilbud der
lyder på 11.500 ex moms fra et prof firma som leverer flyttekasser,
indpakningspapir osv, vi pakker selv... er det en okay pris? eller er
det i overkanten, har haft ringet til et par andre firmaer men de
lader til at ligge i samme leje... hvad er jeres erfaringer på dette
område?
Mvh David

Fra : Holst

Dato : 24-01-08 14:39

firemaniac59@hotmail.com wrote:

> [...]
> det i overkanten, har haft ringet til et par andre firmaer men de
> lader til at ligge i samme leje... hvad er jeres erfaringer på dette

Det er meget svært at sige, når du ikke nævner noget som helst om
lejlighedens større og den geografiske placering af henholdsvis
lejligheden og rækkehuset.

Priserne er meget forskellige, så indhent nogle andre tilbud. Min
erfaring var i hvert fald, at de kunne variere endog ganske meget. Men
har du kun ringet til de dyre eller kun til de billige, så ligger
priserne jo nok nær hinanden.

Bor du i Storkøbenhavn, kan 3x34 også være en billig løsning.

Fra : firemaniac59@hotmail~

Dato : 24-01-08 07:11

On 24 Jan., 14:39, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> [...]
> priserne jo nok nær hinanden.
>
> Bor du i Storkøbenhavn, kan 3x34 også være en billig løsning.

Hehe, den glemte jeg lige, vi bor i en 3 værelses på ca 95m2 og vi
skal flyttes ca 7 km fra den ene ende i fredericia til den anden...

Fra : Holst

Dato : 24-01-08 15:22

firemaniac59@hotmail.com wrote:

> Hehe, den glemte jeg lige, vi bor i en 3 værelses på ca 95m2 og vi
> skal flyttes ca 7 km fra den ene ende i fredericia til den anden...

Umiddelbart synes jeg, det lyder dyrt. For fem års tid siden flyttede
jeg fra den ene ende af landet til den anden, og jeg mener, at dyreste
tilbud lå omkring 15.000 inkl. moms, og billigste under 10.000 kr. inkl.
moms.

Jeg endte dog med at overtale en kammerat med en Iveco med en stor kasse
på til at stå for kørslen og fik andre til at hjælpe med at bære ned.

Det var så fra en 2V på 65 m2 på 1. sal til et hus.

Fra : SB

Dato : 24-01-08 16:38

> [...]
> på til at stå for kørslen og fik andre til at hjælpe med at bære ned.
>
> Det var så fra en 2V på 65 m2 på 1. sal til et hus.

Synes også det virker dyrt
2 mand og en ½ dag, længere tager det vel ikke

så vil mene det er rimelig godt betalt

Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 24-01-08 16:47

> Hehe, den glemte jeg lige, vi bor i en 3 værelses på ca 95m2 og vi
> skal flyttes ca 7 km fra den ene ende i fredericia til den anden...

I har allerede valgt selv at pakke tingene - så er springet ikke stort til
også selv at køre. For med 7km er spildtiden ved at skulle køre flere gange
med en lille bil jo ikke ret stor - Og det gør det væsenligt nemmere at
pakke de uhandy ting som møbler osv når "straffen" for et ekstra læs kun er
14km ....

En lille lastbil med en stor alukasse (18-20m3) og læsserampe kan sikkert
lejes for omkring 1000kr for en dag - Så har i god tid til at få flyttet
hvis i har pakket det meste i forvejen.

Flyttekasser er der også et brugtmarked for - altså enten købe dem i skal
bruge brugt eller budgetere med at sælge dem igen bagefter når i har fået
pakket ud... Btw så er det en stor fordel hvis alle kasser har samme
størrelse

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-01-08 13:51

> [...]
> at pakke de uhandy ting som møbler osv når "straffen" for et ekstra læs

Jeps. Lige tilpas til at få pusten igen og en tår at drikke.
Flyttede engang fra 5.sal til 4.sal, med en afstand på
under 2 km. Der fik man dælme ikke pusten igen

Fra : N/A

Dato : 24-01-08 15:22

Fra : Kate

Dato : 25-01-08 22:36

firemaniac59@hotmail.com wrote in news:e273e849-600b-4d1b-a251-
25466097a4e7@y5g2000hsf.googlegroups.com:

> Vi skal flytte fra 2.sal og i rækkehus.. vi har fået et tilbud der
> lyder på 11.500 ex moms fra et prof firma som leverer flyttekasser,

Jeg flyttede fra en 1 sals lejlighed på 57m2 til et rækkehus, afstanden
var 80km. Flyttekasser blev leveret til mig og pakkede selv. På dagen
dukkede 2 flyttefolk op med en stor bil og så var det bare igang. Jeg
hjalp lidt, men ikke meget. Det var i Dec 04 og jeg gav 6000kr.
Flytningen var fa Rødovre til Holbæk-egnen.

Så jeg synes dit tilbud lyder dyrt.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.