Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print med refill blæk
Fra : Hans Kruse

Dato : 24-01-08 15:19

Jeg skrev for nogen tid tilbage omkring dette emne og givet et par enkelte
opdateringer undervejs. For dem, der eventuelt venter på en opsummering, vil
jeg sige, at jeg ikke har glemt det!

Sagen er, at mit første sæt patroner var utætte og de sælges ikke længere.
Det nye sæt har jeg ikke fuldt ud taget i brug, da der mangle en enkelt
refill patron. Der kommer også et andet system end sprøjter til at suge blæk
op med, som skulle gøre det lettere at arbejde med. Dem vil jeg modtage, når
de er fremme.

Nåt det er på plads er systemet virker på en måde, jeg synes er færdig til
bedømmelse, vil jeg skrive om mine erfaringer, så andre kan drage nytte af
det. Det jeg har fået indtil nu virker som en beta test på mig. Print
resultaterne er fine på den ene type papir jeg har brugt indtil videre,
Epson Archival Matte. Jeg vil når blækket er på plads tage næste skridt
angående papirer. Hvis der er andre, der har erfaringer, så del dem gerne
med gruppen.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Skeptikeren

Dato : 24-01-08 21:27

Vi forsøgte at få en tråd til at køre om emnet på Fotostart.dk
http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=6016

Men den døde på ret kort tid.
Jeg er stadig ved at bruge resterne af mit orig. Epson blæk op; men
skifter til Lyson blæk fra Marrutt.com, når patronerne er tomme. Jeg
har anskaffet 125 ml. flasker med Lyson pigmentbased Colour ink til
min Epson 2100. Der medfulgte profiler til såvel Epsons papirer som
til Lysons papir, der var vedlagt i en prøvepakke.
Jeg vender tilbage, når jeg har noget at have en mening i.

mvh

sk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-01-08 04:38

"Hans Kruse"
> [...]
> tage næste skridt angående papirer. Hvis der er andre, der har erfaringer, så del dem

Husker jeg forkert eller var den tidligere tråd noget med
ååh iih de er så flinke og alt er så skønt - din beskrivelse
her ligner et månedlangt mareridt. Nå det kommer til
anmeldelser er jeg ret smålig, der er ikke plads til uskarpe
beskrivelser "Print resultaterne er fine" den slags non commitment
formuleringer er alt for udbredte, og for en "ultimativ" føtter som
dig en mistænkelig formulering. Det kan læses som godt nok
(til prisen), på højde med original blæk, kan bruges til non kritisk
arbejde eller..? Det vil muligvis være interessant hvis du i din
endelige version, beskriver processen og den tid folk må
forvente at investere for at få det til at funke, fejl print og
cloggede hoveder etc. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-01-08 12:28

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message

> [...]
> endelige version, beskriver processen og den tid folk må
> forvente at investere for at få det til at funke, fejl print og
Hvorfor ser du ikke tilbage? Nej, jeg skrev ikke at de var åh så flinke, jo
de er flinke, men jeg skrev at der var problemer med at første sæt patroner
var utætte og jeg ikke ville skrive om konceptet før jeg havde noget, jeg
selv troede var det rigtige produkt. Jeg har også tidligere skrevet at efter
min bedste bedømmelse var dette blæk fuldt på højde med originalt blæk, men
selve processen med at refille ikke var iorden. Men det ville jo være
temmelig useriøst at skrive om denne process omkring noget der ikke længere
sælges, ikke? Hvis der skal være et formål i, at skrive om det ("anmelde"),
så skal det klart indeholde en vurdering af printkvalitet og hvordan
processen er med refill og hvad økonomien så er. Det du skriver var under
alle omstændigheder med i mine tanker om, hvad der skulle med.

Hvis du ellers har kommentarer til, hvad jeg skriver så gør det endelig.
Mvh,
Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-01-08 14:30

> [...]
> endelige version, beskriver processen og den tid folk må
> forvente at investere for at få det til at funke, fejl print og

For at støtte din hukommelse lidt, så er her mine tidligere indlæg om dette:

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message
> Som opfølgning til indlægget "Blæk fra TPI-Danmark" fra 11/09 kunne det
> være interessant at høre fra Hans Kruse hvad resultatet blev.
> Hvis du da er kommet så langt med det, at du kan drage konklusioner, Hans?

Efter at chipresetteren,d er virker ankom fyldte jeg blæk i og med nogen
besvær fået den til at skrive jævnt. For en af patronerne tog det lidt lang
tid før blækket flød ud på normal måde. Patronerne er tomme og beregnet til
genopfyldning, så derfor er første opfyldning anderledes end de
efterfølgende (naturligvis). Blækpåfyldning er ikke specielt besværligt, da
der medfølge en sprøjte til hver farve. Jeg belv anbefalet at rense dem
efter påfyldning, så jeg ikke behøver at gemme hver sprøjte sammen med den
tilhørende farve. Det kræver selvfølgelig grundig rensning med vand og
tørring bagefter før næste brug. Patroner har en lille genopfyldningsstuds
med en prop. Efter en gennemført automatisk rensningsprocedure af
skrivehovederne udskrev jeg nogle billeder, som jeg så kunne sammenligne med
Epson originalblæk. Min vurdering er at detaljegengivelsen er på samme høje
niveau som Epson originalblæk. Farverne er derimod med Epson profilen for
det givne papir (Epson Archival Matte) ikke de samme. Der er væsentlig
forskel. På nogle billeder ses det nsæten ikke, men på andre temmelig meget,
f.eks. mine klitbilleder fra Råbjerg Mile. Jeg har nu sendt et par
testudskrifter af en farvepalette til kalibrering hos TPI-Danmark. Når
papiret og blækket er kalibreret viljeg igen vurdere resultatet. For hver
type papir jeg vil anvende skal jeg så sende to print til TPI-Danmark for at
få det kalibreret. Det sker med en dyr professionel kalibreringsenhed.

Der fulgte ikke en vejledning med til hele proceduren omkring blæk, etc.
Måske ikke nødvendigt, men dog nyttigt, så man ikke kommer til at lave fejl.
Jeg komme tilbage med mere info, når jeg har fået kalibreringsprofilen
tilbage.
Mvh,
Hans

Fra : Jakob

Dato : 27-01-08 18:36

In article <47989e4b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Nåt det er på plads er systemet virker på en måde, jeg synes er færdig til
> bedømmelse, vil jeg skrive om mine erfaringer, så andre kan drage nytte af
> det.

Fedt det er et spændende område med det kopiblæk når de originale er så
svinske med priserne.

Så jeg glæder mig til at høre mere

Venlig hilsen

Jakob