iLife 06/Leopard
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-01-08 22:45

Vil en iLife 06 kunne køre på os x 10.5 nogen der har prøvet ???

Henry

Fra : Lyrik

Dato : 25-01-08 00:38

Den 24.01.2008 kl. 22:44 skrev Henry Lerche Madsen
<henrylerchemadsen@mac.com>:

> Vil en iLife 06 kunne køre på os x 10.5 nogen der har prøvet ???
>
> Henry
Jeg kan kun fortælle at iMovie HD virker i Leo. Den bliver nemlig ikke
slettet ved install af iLife '08. Resten gør.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-01-08 01:01

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Jeg kan kun fortælle at iMovie HD virker i Leo. Den bliver nemlig ikke
> slettet ved install af iLife '08. Resten gør.

Jeg har ikke prøvet det videre intensivt, da vi hurtigt opgraderede, men
jeg har ikke iagttaget eller hørt om problemer. Det eneste skulle da
være iTunes, men der er opdateringen jo heldigvis gratis.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : henrik hyre

Dato : 25-01-08 08:20

On 24 Jan., 22:44, Henry Lerche Madsen <henrylerchemad...@mac.com>
wrote:
> Vil en iLife 06 kunne køre på os x 10.5 nogen der har prøvet ???
>
> Henry

Det gør den. Har prøvet.

Henrik

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-01-08 17:49

henrik hyre skrev:

> Det gør den. Har prøvet.
>
> Henrik
Jeg overvejer at købe iLife '08, men iMovie i 08 kræver meget mere end
min gl. PB FW800 kan levere. Jeg tænkte at jeg så ville prøve at finde
en iLife '06 og installere i stedet...

Er det mon muligt at installere iLife '08 uden iMovie og så installere
iMovie 06 i stedet ??

Henry

Fra : Lyrik

Dato : 25-01-08 21:32

Den 25.01.2008 kl. 17:49 skrev Henry Lerche Madsen
<henrylerchemadsen@mac.com>:

> [...]
> en iLife '06 og installere i stedet...
>
> Er det mon muligt at installere iLife '08 uden iMovie og så installere
Jeg forstår ikke rigtigt. Det virker meget forvirrende. Du installerer
Leopard på en svag maskine. Hvorfor ikke Tiger? Den har meget mindre
systemkrav? Og nu har jeg selv prøvet det, så nu ved jeg det. Jeg fik
ellers en hulens masse "det passer ikke" inden jeg købte den. Men det
passer. Jeg har måttet installere 1 ekstra Gigabyte Ram for at gøre det
samme som jeg gjorde i Tiger. Men nu er Rubicon krydset. Nu er der ingen
vej tilbage!

Når du installerer iLife 08 så kan du jo afinstallere de af programmerne
du ikke vil have. iMovie 06 ligger på nettet til gratis download:
http://www.apple.com/support/downloads/imovieHD6.html

iMovie 08 spiser jo ingen brød hvis du lader den ligge. Du kan jo fjerne
et hvilket somhelst program med appdelete for eksempel. Så selvfølgelig
kan du fjerne iMovie 08 hvid det er din fjende.
Mail var min fjende da jeg kørte Tiger. Så det bortopererede jeg med
"appdelete." Jeg bruger nemlig Opera som browser, mail og!!:"Newsreader!"
Mail er et lille omformet vedhæng, som en blindtarm der hele tiden bliver
betændt ved at lave om på mailindstillingerne. Den er ikke bedre værd end
at komme under operationskniven!

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-01-08 21:44

Lyrik wrote:

> [...]
> passer. Jeg har måttet installere 1 ekstra Gigabyte Ram for at gøre det
> samme som jeg gjorde i Tiger. Men nu er Rubicon krydset. Nu er der ingen

Læser du /overhovedet/ de svar, du får på dine indlæg? Du har fået
rigtig mange gode råd til, hvordan du retter op på dine uheldige (og i
min erfaring ikke retvisende) oplevelser med Leopard. At det ikke kører
godt på din maskine, er ikke ensbetydende med, at det ikke kører godt
generelt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lyrik

Dato : 25-01-08 22:41

Den 25.01.2008 kl. 21:43 skrev Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk>:

> [...]
> min erfaring ikke retvisende) oplevelser med Leopard. At det ikke kører
> godt på din maskine, er ikke ensbetydende med, at det ikke kører godt
Du misforstår det fuldkomment. Leopard kører godt på min maskine. Den
bruger bare flere hardwareressourcer! Jeg har ikke uheldige erfaringer som
andre har afhjulpet. Jeg kan ikke lægge ikoner på mit skrivebord, men det
kunne jeg heller ikke i Tiger. Det er bare noget jeg lever med.

Men der var folk der påstod at Leopard kørte hurtigere og så videre og at
den ikke! brugte flere ressourcer selv om Apple sort på hvidt forlangte
dobbelte systemkrav. Alligevel påstod disse mennesker at det kunne man
ikke regne med og så videre og så videre..Men sådan var det alligevel.
Apple havde ret i de dobbelte systemkrav og jeg kan nu ved selvsyn
konstatere at den skal have 2 Gigaram for at gøre det Tiger kunne med 1
Gigaram. Så sagen omkring systemkrav er lukket med denne konklusion for
mit vedkommende.

Du og dine venner har lov til stadigvæk at tro på at det forholder sig
anderledes. Det vil jeg ikke tage fra dig. Det er all right. Men jeg har
min egen konklusion. Den stemmer med Apples systemkrav og med min direkte
erfaring.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-01-08 23:00

Lyrik wrote:

> [...]
> anderledes. Det vil jeg ikke tage fra dig. Det er all right. Men jeg har
> min egen konklusion. Den stemmer med Apples systemkrav og med min

Tak. Så skal du også få lov til fortsat at tro, at Leopard bruger flere
ressourcer end Tiger. ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-01-08 22:51

Lyrik skrev:

> Jeg forstår ikke rigtigt. Det virker meget forvirrende. Du installerer
> Leopard på en svag maskine. Hvorfor ikke Tiger?

Min maskine kan jo køre Leopard, så der er jo ingen grund til at
installere Tiger, desuden erden jo ikke længere at finde i handlen.
Måske jeg kunne købe en brugt Tiger, men hvorfor smide penge efter den
for så senere at købe Leopard....

> Når du installerer iLife 08 så kan du jo afinstallere de af programmerne
> du ikke vil have. iMovie 06 ligger på nettet til gratis download:
> http://www.apple.com/support/downloads/imovieHD6.html

Jeg var ikke klar over at den lå frit til download, netop dette løser
mit problem. Jeg kan således købe iLife'08 og installere dette og
derefter installere iMovie '06 som kan køre på min maskine...

> iMovie 08 spiser jo ingen brød hvis du lader den ligge.

Næh, men den spiser dog lidt plads så den kan jo lige så godt ryge ud
når den alligevel ikke kan afvikles...

Tak for hintet...