Ansvar hjemmeboende børn?
Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-08 19:32

Jeg har travet vores forsikringsvilkår fra Topdanmark landbrug
igennem, uden at kunne finde noget om hvorvidt forsikringen
dækker skader hjemmeboende børn over 18 forvolder.
Er der nogen der er bekendt med hvad der er reglen der?

Hvis gruppen ikke er korrekt, så smid mig venligst i den rette
gruppe.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Codexx

Dato : 21-01-08 13:54

On 21 Jan., 19:31, "Henning Lund" <fa...@fakeadresse.com> wrote:
> [...]
> dækker skader hjemmeboende børn over 18 forvolder.
> Er der nogen der er bekendt med hvad der er reglen der?

Det er jo svært at spå om, når du ikke oplyser dine forsikringsvilkår,
eller i det mindste typen af forsikring.

Hvilken form for "skade" tænkes der på?

/Bacher

Fra : MAndersen

Dato : 22-01-08 16:57

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er der nogen der er bekendt med hvad der er reglen der?
>
> Hvis gruppen ikke er korrekt, så smid mig venligst i den rette gruppe.

Du skal kigge på det allerførste der står i dine betingelser - "forsikringen
omfatter".
En indboforsikring omfatter de personer der hører til husstanden, det være
sig børn under og over 18 år, din svigermor (gud forbyde det) og måske en
datters kæreste der bor ved jer.
Hvis en eller flere af den nævnte personkreds ikke er dækket i dit selskab,
skal det være undtaget.
Lejer du en del af dit hus ud til eller flere personer, bliver disse IKKE
betragtet som en del af husstanden.

MAndersen