Er det lovligt?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-01-08 11:45

På en webside, hvor man kan købe overnatning på en campingplads i
forbindelse med en messe, står følgende under købsbetingelser:

I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr.
2a" er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.

Jeg har ikke kunnet finde ovenstående henvisninger. Er de reelle og lovlige
nok?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-01-08 11:51

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.
>

> Jeg har ikke kunnet finde ovenstående henvisninger. Er de reelle og

Ja, det kan de godt være:

§ 17. Forbrugeren kan træde tilbage fra aftalen i overensstemmelse med
reglerne i dette kapitel (fortrydelsesret) ved aftaler om fjernsalg og ved
aftaler indgået uden for fast forretningssted som nævnt i § 2, stk. 2, nr.
2.

Stk. 2. Reglerne i dette kapitel gælder ikke for

1) de i § 9, stk. 2, nævnte tilfælde,

§ 9. Den erhvervsdrivende har pligt til at give forbrugeren oplysninger i
overensstemmelse med reglerne i dette kapitel ved aftaler om fjernsalg og
ved aftaler indgået uden for fast forretningssted som nævnt i § 2, stk. 2,
nr. 2.

Stk. 2. Reglerne i dette kapitel gælder ikke ved

1) ...

2) aftaler om indkvartering, transport, forplejning, herunder servering og
catering, og rekreative fritidsaktiviteter, herunder underholdnings-,
idræts- og lignende kulturbegivenheder, hvis

a) det fremgår af aftalen, hvilken dag eller inden for hvilken bestemt
periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres, og ...

/Per