hvordan med afgift ??
Fra : Kim Mortensen

Dato : 15-07-01 11:28

Jeg har en motorcykel, som jeg INGEN papir har på, men jeg kan med 100%
sikkerhed bevise at den allerede har været importeret til danmark (der har
været betalt afgift)....

Hvad er proceduren (med hensyn til told og skat) for at få en registrerings
attest, og få den på gaden igen.

Send venligst email kimfm@runbox.com

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 15-07-01 12:28

> Jeg har en motorcykel, som jeg INGEN papir har på

Undskyld jeg spørger; Hvordan mistede du registreringsattesten? Hviken MC er
det?

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-07-01 13:39

"Kim Mortensen" <kimfm@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> været betalt afgift)....
> Hvad er proceduren (med hensyn til told og skat) for at få en

Det er ret enkelt:
Hvis motorcyklen har været indregistreret, skal du fremskaffe
registreringsattesten! Man kan få en ny (hvis man har mistet den) hos
Centralregistret for Motorkøretøjer, men den udleverer de kun til den
registrerede ejer - så du er nødt til at finde den sidste ejer af køretøjet
mens det var indregistreret, og få ham/hende til at kontakte CfM og bede om
en ny registreringsattest.
Kan du ikke finde den tidligere ejer, må du snakke for din syge moster og
forklare CfM hvorfor du ikke kan få fat i tidligere ejer, og de skal nok
også have dokumentation for at du har købt cyklen lovligt.
Hvis motorcyklen er afmeldt fordi den er totalskadet skal der betales
genopbygningsafgift på den (vistnok ca. 60% af motorcyklens værdi efter
genopbygning).
Jeg har selv været turen igennem 2 gange, den ene gang med en motorcykel som
jeg ikke var klar over havde været erklæret totalskadet, hvor jeg selv fik
CfM til at sende mig en registreringsattest, den anden gang fandt jeg frem
til sidste registrerede ejer og fik ham til at få attesten til mig.
Told og skat kommer kun ind i billedet hvis motorcyklen har været
totalskadet, eller hvis den ikke tidligere har været dansk indregistreret.

Rittig