Pastadej til lasagne
Fra : ALKolsen

Dato : 22-01-08 08:59

Hej,

jeg har en dejlig pastamaskine, Marcato Atlas 150, som jeg laver en
masse pasta i strimler på (Jamie Olivers opskrift).

Jeg har tænkt på, om jeg kan bruge den samme pasta til lasagne plader
- og om de skal koges eller noget andet, inden jeg lægger dem i
lasagnen.

Jeg kunne jo bare prøve - - men er der nogen herinde der har
erfaringer?

mvh
anne olsen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-01-08 17:03

ALKolsen <alkolsen@hotmail.com> writes:

> Jeg har tænkt på, om jeg kan bruge den samme pasta til lasagne
> plader - og om de skal koges eller noget andet, inden jeg lægger dem
> i lasagnen.

Vi bruger de udvalsede plader frisk fra maskinen uden problemer.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : ALKolsen

Dato : 22-01-08 09:08

On 22 Jan., 17:02, Anders Wegge Jakobsen <we...@obelix.wegge.dk>
wrote:

>  Vi bruger de udvalsede plader frisk fra maskinen uden problemer.
>
> --
> // Wegge

Hej Anders,

så vil jeg også prøve det.
Tak for dit svar.

mvh
anne

Fra : padre

Dato : 22-01-08 17:38

"ALKolsen" <alkolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
>Jeg har tænkt på, om jeg kan bruge den samme pasta til lasagne plader
>- og om de skal koges eller noget andet, inden jeg lægger dem i

Nu kender jeg ikke jamie livers pastaopskrift, men selv bruger jeg 100 gram
durumhvede og en lille teskefuld olivenolie pr. æg, og af den dej laver jeg
pasta, som kan bruges både til lasagne og tagliatelle eller spaghetti.

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil