Hurtigst svar søges: Rugbrødsdejs konsiste~
Fra : Susanne

Dato : 22-01-08 16:11

Hej,
Jeg ville bare høre hvordan den typiske rugbrødsdejs konsistens er når den
kommes i rugbrødsforme - ælter man dejen med hænderne eller skal dejen
hældes ned i formene og nogenlunde hvor fast/løs er den?

Jeg modtager meget gerne svar fra flere forskellige

Mvh.
Susanne (der har eksperimenteret lidt med sin første rugbrødsdej og derfor
lige skal have lidt hjælp til at finde ud af hvor meget mel/vand jeg skal
tilsætte nu...)

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-01-08 16:22

Den skal være klæbrig og kunne hældes. Som en "klumpet" udgave af en
chokoladekagedej rent konsistensmæssigt.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Susanne

Dato : 22-01-08 17:03

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> Den skal være klæbrig og kunne hældes. Som en "klumpet" udgave af en
> chokoladekagedej rent konsistensmæssigt. "..."

Ok, mange tak, det giver mig vist rettesnor nok til at det ikke bør gå helt
galt...

Mvh.
Susanne.