Naturgas forbrug/døgn?
Fra : Niels Munk

Dato : 23-01-08 16:10

Hej derude!

Hvad er jeres naturgasforbrug pr. døgn, sådan ca?

Jeg bor i et hus på 143kvm fra 1969, sammen med min kæreste, og har brugt
næsten 4m3 naturgas på et døgn. Er det ikke meget?
Hertil skal siges at naturgas kun står for opvarmning af forbrugsvand, ca.
17m2 gulvvarme og en håndklædetørrer (som kun er hådlun af og til).

Hvad bruger I andre?

/Niels Munk

Fra : Jens G

Dato : 23-01-08 16:42

On Wed, 23 Jan 2008 16:10:15 +0100, "Niels Munk"
<spam*sletdette*@sejeniels.dk> wrote:

> [...]
>Hertil skal siges at naturgas kun står for opvarmning af forbrugsvand, ca.
>17m2 gulvvarme og en håndklædetørrer (som kun er hådlun af og til).

I sidste uge brugte vi i snit 5m3 i døgnet.

100m2 fra 1965, to personer, opvarmning og brugsvand.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-01-08 17:19

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hertil skal siges at naturgas kun står for opvarmning af forbrugsvand,
> ca. 17m2 gulvvarme og en håndklædetørrer (som kun er hådlun af og

Jeg har 140 topisolerede m2 og brugte 3,1 m3 i gennemsnit pr. døgn i
2007 (2 voksne og en energislugende teenager). Ingen supplerende
varmekilder. Varmt vand alene udgør ca. 0,8m3 i døgnet. Umiddelbart vil
jeg mene, at dit forbrug er stort. Jeg kommer yderst sjældent over 5m3
pr. døgn, og her snakker vi om 140 m2.

mvh/Preben

Fra : Niels Munk

Dato : 23-01-08 17:47

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message

> Umiddelbart vil jeg mene, at dit forbrug er stort.
> Jeg kommer yderst sjældent over 5m3 pr. døgn, og her snakker vi om 140 m2.

Hmm.... de 15 af mine 17m2 gulvvarme, er splinternye, med 300mm isolering
under.
Varmtvandsbeholderen er også af nyere dato. (Metro-ting).
Jeg har forsøgt at lukke for gulvvarme, håndklædetørrer og
varmtvandsbeholder, så vandet kun cirkulerer i rørene ud til div.
radiatorer. Dette alene gør at fyret stadig tænder jævnligt.
Jeg er bange for at rørene under gulvene er elendigt isolerede :(

Yderligere forbrugsinput fra omverdenen er selvf. velkomne.
Kunne være sjovt men en lille sammenligning :)

/Niels Munk

Fra : TG

Dato : 23-01-08 09:51

On Jan 23, 4:10 pm, "Niels Munk" <spam*sletdet...@sejeniels.dk> wrote:
> [...]
> Hertil skal siges at naturgas kun står for opvarmning af forbrugsvand, ca.
> 17m2 gulvvarme og en håndklædetørrer (som kun er hådlun af og til)..

Jeg har 170 kvm gulvopvarmet hus fra 2004, forbruget ligger på 1150 m3/
år ~ 3,1 m3/døgn - gennemsnit for:
dec-jan-feb 2004-2006 ligger på 5,9 m3/døgn
jun-jul-aug 2004-2007 ligger på 0,5 m3/døgn

PS. Stue temperatur = 23-25 grader

/TG

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-01-08 23:11

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hertil skal siges at naturgas kun står for opvarmning af forbrugsvand, ca.
> 17m2 gulvvarme og en håndklædetørrer (som kun er hådlun af og til).

Gennemsnit på 4,14 m3 i denne måned indtil idag, 4,65 m3 gennemsnit i
december 2007

132 m2 gulvvarme, 2 voksne og 2 børn.

Fra : pantonamia@gmail.com

Dato : 12-02-08 01:36

On 23 Jan., 23:11, "Thomas Jensen" <thomas-jen...@hashoj-net.dk>
wrote:

> Gennemsnit på 4,14 m3 i denne måned indtil idag, 4,65 m3 gennemsnit i
> december 2007
>
> 132 m2 gulvvarme, 2 voksne og 2 børn.

Hmm er flyttet i hus 1/11 og til dd har jeg brugt knap 1000 m3! Det
kan vist ikke være helt korrekt?

/TBP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-08 04:05

On Feb 12, 9:35 am, pantona...@gmail.com wrote:

> Hmm er flyttet i hus 1/11 og til dd har jeg brugt knap 1000 m3! Det
> kan vist ikke være helt korrekt?

Så var din måler enten ikke på 0 da du flyttede ind, eller også må der
lugte meget af gas og være eksplosionsfarligt omkring dig

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hvorfor og hvad nytter det at jeg sætter sparepærer i, betaler til

Fra : pantonamia@gmail.com

Dato : 12-02-08 04:56

On 12 Feb., 12:04, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Så var din måler enten ikke på 0 da du flyttede ind, eller også må der
> lugte meget af gas og være eksplosionsfarligt omkring dig
>
> --
Nej, måleren stod på 14330 og nu står den på 15226, skal jeg ringe
efter en fyr-man? Det er trodsalt næsten 10 m3 om dagen, mit hus er
140 kvm og har gulvvarme i underetagen og radiatorer ovenpå. Synes det
lyder af meget?

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-02-08 13:31

<pantonamia@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Skynd dig at få fat i en fagmand. Dit forbrug er mindst dobbelt så
stort, som det burde være. Med mindre dit hus slet ikke er isoleret.

mvh/Preben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-08 05:29

On Feb 12, 12:56 pm, pantona...@gmail.com wrote:

> [...]
> efter en fyr-man? Det er trodsalt næsten 10 m3 om dagen, mit hus er
> 140 kvm og har gulvvarme i underetagen og radiatorer ovenpå. Synes det

Ja, jeg ville ringe hvis det var mig.

Fra : pantonamia@gmail.com

Dato : 12-02-08 05:54

On 12 Feb., 13:31, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> Skynd dig at få fat i en fagmand. Dit forbrug er mindst dobbelt så
> stort, som det burde være. Med mindre dit hus slet ikke er isoleret.

Huset er renoveret i 2005 hvor gulvarmen vist også er lagt ned, der
skulle være ok isoleret. Ringer med det samme....

Fra : Niels Munk

Dato : 12-02-08 19:58

Fra : Niels Munk

Dato : 12-02-08 19:59

<pantonamia@gmail.com> wrote in message

Huset er renoveret i 2005 hvor gulvarmen vist også er lagt ned, der
skulle være ok isoleret. Ringer med det samme....

Er da lidt spændende... Vender du tilbage med resultat?

/Niels Munk