Brstige idisken fra Win-computer
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-01-08 00:11

For kort tid forelagde spørgsmålet om, hvordan man mounter sin idisk fra
andre computere og netværk, specielt Win-baseret.
Jeg vil gerne kunne have nogle planlægningsdokumenter liggende, så at
jeg kan arbejde med dem både hjemmefra og på min skole. Jeg vil ikke
skulle downloade og uploade fra og til intranet for at kunne skrive og
gemme.
Men så er der idisken. Jeg forstår ikke meningen med at kunne se den i
et browservindue. Her kan man mig bekendt ikke åbne dokumenterne og
skrive i dem. De skal kunne komme frem i et vindue, ligesom når man har
klikket på idisken fra egen computer.

Nu har jeg fundet denne løsning:

Fra http://www.mac.com/1/idiskutility_download.html henter jeg "iDisk
Utility for Windows". Det er et lille program, der virker på Windows XP.
Jeg kan lægge det på den Windows-computer, hvor jeg normalt arbejder,
eller under min profil på skolens netværk. Men jeg kan også have
programmet på min usb-stick. Så er det altid til rådighed.

Programmet frembringer den dialog, hvor jeg blot skal skrive mit
..Mac-navn og kode. Så åbner vinduet med idiskens indhold.

Venlig hilsen

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt