Skur i skel på sommerhusgrund???
Fra : BHR

Dato : 22-01-08 19:33

Jeg vil gerne bygge et 10m2 stort skur i skel på min sommerhusgrund, men i
"Småhusbygningsreglementet" står der, at der skal være 2,5 meter til skel
fra skure når det er en sommerhusgrund.

Er det muligt at få dispensation, hvis naboen giver lov?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-08 22:24

BHR wrote:

> Er det muligt at få dispensation, hvis naboen giver lov?

Det er Teknisk Forvaltning i din kommune nok de bedste til at svare på.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Svend Spanget

Dato : 23-01-08 09:26

BHR <bhrFJERN@lic-mail.dk> skrev:
>Jeg vil gerne bygge et 10m2 stort
>skur i skel på min sommerhusgrund, men i
> [...]
Der kan gives dispensation, hvis naboen ikke har indvendinger.
Gå en tur i nabolaget og læg mærke til, om andre har skure i
skel. De behøver dog ikke at være lovligt opførte...
Hvis der generelt dispenseres i din kommune (og naboen siger OK)
børe du også kunne få dispensation. Der er jo lighed for loven.
\Svend

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 23-01-08 11:54

Husk at få aftalen skriftligt naboen kan jo sælge og glemme at gøre
køber opmærksom på aftalen.

Fra : Svend Spanget

Dato : 23-01-08 13:36

Stig Rasmussen <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev:
>Husk at få aftalen skriftligt naboen kan jo sælge og glemme at gøre
>køber opmærksom på aftalen.
Enten opfører BHR skuret ulovligt efter aftale med naboen (og så
hjælper en skriftlig aftale med naboen intet) eller også
søger BHR dispensation i kommunen. Når der foreligger en dispensation,
kan nye naboer ikke gøre noget...

Fra : Menabra

Dato : 23-01-08 13:39

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Husk at få aftalen skriftligt naboen kan jo sælge og glemme at gøre
> køber opmærksom på aftalen.
>Hej
Mig bekendt skal der en tinglysning til.

Fra : Svend Spanget

Dato : 23-01-08 13:42

Menabra <menabra@mail-online.dk> skrev:
> Mig bekendt skal der en tinglysning til.
Nej, kommunen skal bare meddele dispensation.

Fra : BHR

Dato : 23-01-08 16:00

Takker foreløbig for svarene.

Kommunen er Aalborg, så jeg må vist hellere prøve at ringe til dem og høre
om der er en teoretisk mulighed for dispensation, inden jeg går igang med
naboen!