Krøl?
Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 15-07-01 10:11

Min mand fortæller, at han som barn har spist krøl.
Han mener, det er torskeindmad. Jeg har aldrig
ført det før. Er er nogen, der ved det her?
Margit

Fra : Jørgen Hess

Dato : 16-07-01 17:27

Håber ikke appetiten ødelægges hos for mange. Men iflg. Lademanns Leksikon:

Krølle er torsketekstikler.

Fra sild får vi ofte mælke som er sæd og sædstokken.

Min far betragtede det som en delikatesse.

mvh
Jørgen

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 16-07-01 18:21

Det lyder da ret så ulækkert.
Tak for oplysningen.
Margit

Jørgen Hess <joergen-hess@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NBE47.476$5Z5.10990@news.get2net.dk...

Fra : Jan Boegh

Dato : 17-07-01 19:38

"Margit & Sv. Aa. Jensen" <saaj@esenet.dk> wrote in message

> Det lyder da ret så ulækkert.

Har du det også så'n med æg?

vh
Jan

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 17-07-01 20:13

Overhovedet ikke. Og det er ikke fordi jeg er kræsen.
Men jeg sætter grænsen her.
Margit