Hvor køber man magneter henne ?
Fra : Jakob Langgaard

Dato : 22-01-08 13:27

Hej alle,

Bare et kort spørgsmål - hvor køber man en stang-magnet ?

Har været i XL byg uden held - og de havde heller ingen idéer om hvor
man kunne støve dem op.

De færreste steder på nettet sælger til private, så et tips om en
rigtig butik ville være meget velkomment.

mvh Jakob

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-01-08 13:42

Jakob Langgaard wrote:

> Bare et kort spørgsmål - hvor køber man en stang-magnet ?

Hvis du kan bruge noget andet end en stang-magnet, har Panduro Hobby noget:

http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?QRY=magneter&p=IXS750

Ebbe

Fra : Kaj

Dato : 22-01-08 16:09

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Kan det tænkes, at en legetøjsbutik har noge, du kan bruge?

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Holst

Dato : 22-01-08 13:46

Jakob Langgaard wrote:

> Bare et kort spørgsmål - hvor køber man en stang-magnet ?

Panduro Hobby og lignende steder sælger magneter, men nok ikke lige en
stangmagnet. Men måske kan du bruge det alligevel.

Fra : Ivar Holm

Dato : 22-01-08 14:01

Hallo Jacob.
Da jeg kompenserede kompasser, købte jeg mine magneter hos:
www.weilbach.dk
Jeg kan dog ikke i dag se, at de har dem i deres sortiment på netbutikken.
Jeg har både købt "rå" magneter, og nogle der var indkapslet i kobber.
Måske kan du med fordel handle i en butik der sælger undervisningsmateriel
(Fysik).
Beskriv nærmere størrelse og formål, så kan jeg måske hjælpe dig.

Ivar Holm

Fra : Jakob Langgaard

Dato : 22-01-08 14:28

> [...]
>(Fysik).
>Beskriv nærmere størrelse og formål, så kan jeg måske hjælpe dig.

Lang historie - kort - Jeg tog et par gummilister ud af et par døre i
vores bruseniche. Jeg lagde ikke lige mærke til at de var med indlagt
magnetliste, så jeg behandlede dem ikke derefter da jeg rengjorde dem
osv. Så nu er totalt "forvirrede" - og kan ikke tiltrække hindanden
mere.

Så min idé med en stangmagnet var at få dem "rettet til", hvilket jeg
mener at kunne huske noget om fra folkeskolens fysiktimer
Så vidt jeg kan regne ud skal jeg bruge en stangmagnet, eller ??

/Jakob

Fra : Keld Nygaard

Dato : 22-01-08 15:20

> [...]
> mener at kunne huske noget om fra folkeskolens fysiktimer
> Så vidt jeg kan regne ud skal jeg bruge en stangmagnet, eller ??

Så det behøves ikke absolut være en stangmagnet?
Har du en gammel harddisk du kan skrue fra hinanden? Jeg mener at kunne
huske at der sidder nogle ganske kraftige magneter i sådan en fætter...

Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Peter C:

Dato : 22-01-08 15:51

> Så det behøves ikke absolut være en stangmagnet?
> Har du en gammel harddisk du kan skrue fra hinanden? Jeg mener at kunne
> huske at der sidder nogle ganske kraftige magneter i sådan en fætter...

Sjovt .. jeg har netop idag skilt en harddisk ad for at få fat i magneten
(efter et tip fundet på nettet) ... og jeg skal godtnok love for det er en
kraftig lille sag.

Det kan absolut anbefales, hvis man står og mangler en magnet.

MVH Peter C:

Fra : Jakob Langgaard

Dato : 22-01-08 17:48

On Tue, 22 Jan 2008 15:20:12 +0100, "Keld Nygaard" <no@spam.dk> wrote:

>Så det behøves ikke absolut være en stangmagnet?
>Har du en gammel harddisk du kan skrue fra hinanden? Jeg mener at kunne
>huske at der sidder nogle ganske kraftige magneter i sådan en fætter...

Selvfølgelig! Jeg åbnede en gl. computerhøjttaler - og vupti

Mange tak for al hjælpen - dejligt at man kan få så hurtig og effektiv
hjælp på så kort tid.

/Jakob

P.S. jeg skulle hilse fra konen der er glad for at kunne lukke
brusenichen igen

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-01-08 16:24

"Jakob Langgaard" <not@mine.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mener at kunne huske noget om fra folkeskolens fysiktimer
> Så vidt jeg kan regne ud skal jeg bruge en stangmagnet, eller ??

http://www.emu.dk/elever7-10/fag/fys/emner/fysikemner/magnetisme/magneter/index.html

Jeg vil tro du kan bruge en gammel højttalermagnet til opgaven..

- Martin

Fra : Jacob Ask

Dato : 22-01-08 14:26

Jakob Langgaard wrote:
> [...]
> man kunne støve dem op.
>
> De færreste steder på nettet sælger til private, så et tips om en
> rigtig butik ville være meget velkomment.

Jeg har flere gange brugt http://www.supermagnete.de/ når jeg skulle
bruge magenter. De har ret meget forskelligt, måske kan du finde det du
skal bruge.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jakob Langgaard

Dato : 22-01-08 14:37

>Jeg har flere gange brugt http://www.supermagnete.de/ når jeg skulle
>bruge magenter. De har ret meget forskelligt, måske kan du finde det du
>skal bruge.

Dem så jeg godt på google, men det bliver hurtig lidt porto-dyrt at få
det sendt til Danmark - bare for en sølle magnet Men de har hvad
jeg skal bruge kan jeg se .. jeg håber bare man kan få dem herhjemme.

Jeg mindes at min far havde en sådan rød/grøn stangmagnet, som vi
brugte til at fiske ting op med fra revner m.m. hmmmmm

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-01-08 17:06

Jakob Langgaard skrev:
> Hej alle,

> Bare et kort spørgsmål - hvor køber man en stang-magnet ?

http://www.v-v-s.dk/shop/diverse10-161c317.html

Asbjørn M. Nielsen