Gode nyhedssider, softwaresider, blogs mv.~
Fra : Dann

Dato : 21-01-08 21:41

Hej gruppe.

Som kommende mac ejer har jeg fulgt denne gruppe i en 14 dages tid for
at se hvad der rører sig indenfor området.

Jeg er på udkig efter de hjemmesider man som mac bruger bare må kende
til, så hvis I sidder inde med nogle guldkorn må I meget gerne poste
nogle links.

Indtil videre har jeg fundet frem til www.macworld.com og ikke så meget
andet. Især sider som henvender sig til brugere der er nye inden for mac
vil falde i god jord her på matriklen.

Jeg er superbruger indenfor windows så det gør mig intet hvis det er
nogle langhårede, tekniske sider I disker op med. Jeg tror godt jeg kan
overkomme det

Ligeledes må I gerne skrive hvis der er noget software man bare ikke kan
leve uden. Jeg kan jo lige så godt forberede mig i god tid.

Glæder mig vildt til mit legetøj kommer, men der går desværre et stykke
tid (læs: helt til marts!) da det er et firmatilbud hvor leveringen skal
koordineres med alle mine kollegaer

--
Mvh Dann

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 21:59

Den 21.01.2008 kl. 21:41 skrev Dann <mp3@soje.dk>:

> [...]
>
> Glæder mig vildt til mit legetøj kommer, men der går desværre et stykke
> tid (læs: helt til marts!) da det er et firmatilbud hvor leveringen skal
Den vigtigste side er Apples egen side. Den indeholder faktisk alle de
oplysninger der er brug for. Men du skal vende dig til at rode meget i
den. Der er rigtig mange sider.
Så er der versiontracker.com
Den sender dig e-mails med alle opdateringer til alle Macprogrammer.
Ellers går det hele af sig selv.
Tillykke med din kommende Mac!

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-01-08 22:14

Dann wrote:
> Hej gruppe.

Hej

> Jeg er på udkig efter de hjemmesider man som mac bruger bare må kende
> til, så hvis I sidder inde med nogle guldkorn må I meget gerne poste
> nogle links.

macosxhints.com og tuaw.com er de to sider jeg bedst kan lide, hvad
nyheder/tips n' tricks angår.

versiontracker.com og iusethis.com giver de mulighed for at søge i en
_masse_ software.

QuickSilver (!!!) -> http://www.blacktree.com/

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-01-08 22:28

> [...]
> nyheder/tips n' tricks angår.
>
> versiontracker.com og iusethis.com giver de mulighed for at søge i en

jeps, det eneste "krams" jeg selv bruger. (og ikke kan leve uden)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-01-08 22:27

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> jeps, det eneste "krams" jeg selv bruger. (og ikke kan leve uden)

Jeg TÅGER rundt, hvis jeg sidder ved en Mac, hvor det ikke er installeret :)

.... og 'krams' kan altså ik' bruge om QS, selvom det ik' er lige poleret
i alle hjørner og kanter.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 21-01-08 22:23

Dann <mp3@soje.dk> wrote:

> Jeg er på udkig efter de hjemmesider man som mac bruger bare må kende
> til, så hvis I sidder inde med nogle guldkorn må I meget gerne poste
> nogle links.

måske ikke ligefrem guldkorn, men:

www.macnyt.dk
www.mediamac.dk
www.macbruger.dk
www.macformat.co.uk
www.macrumors.com

og lidt mere hardcore:
http://www.linux.se/doc/HOWTO/mini/Mac-Terminal.html
http://www.cryptonomicon.com/beginning.html
http://www.westwind.com/reference/OS-X/commandline/

velkommen til - glæd dig til et stabilt styresystem

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-01-08 22:18

Dann <mp3@soje.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg er på udkig efter de hjemmesider man som mac bruger bare må kende
> til, så hvis I sidder inde med nogle guldkorn må I meget gerne poste

macosxhints.com er et glimrende sted at starte (og langt hen af vejen
også slutte)

macenterprise.org, afp458.com og apples mailinglister hvis du dimser
med den slags professionelt.

Blandt de lettere tilgængelige kan nævnes xlr8yourmac.com og
macintouch.com - sidstnævntes readerreports er uoverskulelige men jeg
følger dem alligevel altid i forbindelse med releases af nye os og
security updates.

På nyhedssiden mm klarer jeg mig med den engelske oversættelse af det
franske macbidouille.com. Arstechnichas macars sektion er efterhånden
også værd at nævne.

software finder du på versiontracker.com.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 22-01-08 06:33

Dann wrote:
> Hej gruppe.
>
> Som kommende mac ejer har jeg fulgt denne gruppe i en 14 dages tid for
> at se hvad der rører sig indenfor området.

http://www.apple.com/dk/getamac/

værd at læse de små artikler, filmene er mest underholdende...