Dårlig udlejer...
Fra : Kasper

Dato : 20-01-08 20:03

Hej

næste trin i kampen om min gamle udlejer skal til at fightes...

Jeg har den 20 december modtaget brev fra Huslejenævnet at de ikke finder at
udlejeren har krav på at beholde mine penge.
Udlejer kan indbringe det for boligretten inden for 4 uger.

Det tyder det ikke på han har gjordt da de 4 uger er gået nu, men jeg vil
lige tjekke op på det.
Derfor mener jeg at han erkendt han skylder pengene ellers ville han lave en
indsigelse ?

Jeg har som jeg ser det 2 muligheder nu:

1. sende en opkrævning, og efterfølgene rykkere (3 stk)
vil jeg kunne påføre rente fra den dag jeg skulle have haft pengene, og
mens det har været igennem husleje ankenævnet?
Så til fogedretten som punkt 2 også beskriver.

2. Gå direkte til fogedretten og lave småsag:
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx

Jeg vil jo gerne undgå advokat.

Hvad mener i der er det næste skridt ?

Kasper

Fra : Martin

Dato : 20-01-08 20:32

> Jeg vil jo gerne undgå advokat.

Det samme skete for mig. Jeg henvendte mig til advokat og ganske få dage
efter fik jeg en check med posten ;)

Det var ikke det store 3-400 advokaten gerne ville have af dem, men ok det
kan sikkert blive dyrere såfremt din gamle udlejer ikke reagerer på
stævningen og vil i retten. Men det er der nu de færreste der vil, for de
ved udemærket godt at når du har afgørelsen fra huslejenævnet dømmer retten
i 99,9% af sagerne det samme.

Fra : Kasper

Dato : 20-01-08 20:44

"Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> stævningen og vil i retten. Men det er der nu de færreste der vil, for de
> ved udemærket godt at når du har afgørelsen fra huslejenævnet dømmer

Problemet er at det er 1000kr.. og har jo allerede brugt 122kr på at få
komunen til at skrive mig et brev...

Det er jo heller ikke rigtigt de 1000kr, det er små penge, men er bare
irriteret over han har "stjålet" dem som også kommunen giver mig ret i, og
det burde ikke være rigtig at mig som, kalder man det "offer" skal betale i
dyre domme for han er en svindler ??

Kasper
(Desuden har han lige været i TV2 Syd her til aften med skimmel svamp)

Fra : Martin

Dato : 21-01-08 19:18

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i meddelelsen

> [...]
> det burde ikke være rigtig at mig som, kalder man det "offer" skal betale

Det var et meget lavt depositum. Hvilken type bolig var det?

Men alligevel: selvom du skal betale en advokat måske 500 kr og 122 oveni i
giver det stadig overskud, og udelejer få en lille en "over næsen".

Der er alt for mange udlejere som netop ikke betaler tilbage fordi "det er
jo småpenge det gider lejer nok ikke gøre en lang sag ud af".

På med vanten, der er intet at tabe.

Fra : Kasper

Dato : 21-01-08 20:01

"Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i meddelelsen

> Det var et meget lavt depositum. Hvilken type bolig var det?
Det var en del af depositum han har beholdt udover det der var aftalt inden
for de 14 dage efter frafltyning (tror han bestemte sig for at tage dem ca
1-2mdr efter fraflytning da varmeregenskabet skulle gøres op)

> Men alligevel: selvom du skal betale en advokat måske 500 kr og 122 oveni
> i giver det stadig overskud, og udelejer få en lille en "over næsen".
Problemet er han er ligeglad, og jeg vil ikke få meget ud af det, jeg ville
hellere hvis jeg selv kunne følge loven, og udfører det, måske han ikke
tager det højtideligt, men det er 30kr for 3 breve, samt jeg har et bevis
mere til foged retten, og jeg mener som jeg linkede til man selv kan indgive
det.. ??

> Der er alt for mange udlejere som netop ikke betaler tilbage fordi "det er
> jo småpenge det gider lejer nok ikke gøre en lang sag ud af".
Nemlig, og så den måde han behandler folk på, men der er også den mulighed
at lave episode II til tv syd, og på den måde nyde de 1000kr...

Kasper

Fra : Poul-Erik Hansen

Dato : 27-01-08 10:29

Hej Kasper

En ting er at have ret -noget andet er at få det. Det kan ofte være en
bekostelig affære at få sine tilgodehavender tilbage, men det er sikkert
også det, som afholder mange fra at fortsætte "kampen" - og bitterheden
lurer lige om hjørnet.

Venlig hilsen og held og lykke med det hele.

Poul.-Erik Hansen