navne lov
Fra : HSLK

Dato : 20-01-08 17:31

Hejsa

Min bror er adobteret og ønsker nu at få det efternavn som vores fælles
far har, dette skulle kunne lade sig gøre, men jeg kan ikke finde ud af
havd det koster er der evt nolge her der i regl junglen kan finde det
????

knus Henriette.

Fra : penta@panto.com

Dato : 20-01-08 21:26

"HSLK" <bankehytten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havd det koster er der evt nolge her der i regl junglen kan finde det ????

Hej Henriette

På denne side https://www.personregistrering.dk kan din bror printe en
ansøgning ud.
Det er med girokort og vejledning. Det koster kr. 430,- at skifte navn.
Det har vist været debatteret at sætte prisen op for at få færre til at
skifte navn, men hvad dét blev til ved jeg ikke.

venligst
tomov

Fra : Holst

Dato : 20-01-08 21:53

penta@panto.com wrote:

> Det er med girokort og vejledning. Det koster kr. 430,- at skifte navn.
> Det har vist været debatteret at sætte prisen op for at få færre til at
> skifte navn, men hvad dét blev til ved jeg ikke.

Var prisen ikke for ikke så længe siden helt nede på 0 kr., så de 430
kr. er måske den nævnte stigning?

Fra : HSLK

Dato : 21-01-08 08:09

Hejsa

Tak til jer begge jeg mente også dte var prisen men min bror var sikker
på det 2500 kr det mente jeg ikke min datter skal nemlig have et nyt
mellem navn og det koster kun de 435 kr så jeg kunne ikke forstå det
var anderledes for min bror selv om det er et efternavn.

Knus Henriette.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-08 14:42

HSLK skrev:

> [...]
> mellem navn og det koster kun de 435 kr så jeg kunne ikke forstå det
> var anderledes for min bror selv om det er et efternavn.

Det har tifdligere kostet omkring 3'000 kr. at skifte navn. Så
blev det først lavet gratis, og så gik folk amok. Bagefter lagde
de et gebyr på igen men ikke så stort, og sådan er det nu.

--
Bertel