Der kan ikke vises noget på skriveborde
Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 00:29

Alle drev og mapper samt andet skrald der lå på skrivebordet er forsvundet.
Skrivebordet består kun i det flotte landskabsbillede og bundlinien med
ikoner.

Hvordan får man mapperne og drevene tilbage? Intet kan vises eller lukkes
op på skrivebordet. Det lukker kun op i den mappe der hedder skrivebord???
--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-01-08 00:36

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> op på skrivebordet. Det lukker kun op i den mappe der hedder skrivebord???

Der er vel en proces, der er frosset fast. Det hjælper som regel at
genstarte computeren. Jeg har nogle gange været ude for, at Finder ikke
reagerer. Nogle gange har jeg kunnet bruge de andre programmer, men jeg
kunne ikke logge ud eller slukke. Jeg fik åbnet Aktivitetsovervågning,
der sagde, at Log-ind vinduet ikke svarede. Jeg kunne ikke finde på
andet end at holde power-knappen inden nogle sekunder, så computeren
lukkede ned. Som jeg har sagt før, synes jeg ikke, Leopard er helt så
stabil som Tiger var. Jeg synes ikke, det skete før. I det mindste
crasher computeren ikke, og man kan stille og roligt afslutte sit
arbejde først.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 01:39

Den 21.01.2008 kl. 00:36 skrev "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk>:

> Der er vel en proces, der er frosset fast. Det hjælper som regel at
> genstarte computeren.
Nej den er ikke frosset. Man kan bare ikke lægge noget på skrivebordet.
Det har stået på i 14 dage.
--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-01-08 01:59

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Nej den er ikke frosset. Man kan bare ikke lægge noget på skrivebordet.
> Det har stået på i 14 dage.

Har du genstartet computeren i den periode, uden det har hjulpet? Hvis
du åbner et Finder-vindue, og ser Skrivebordet i det, er der så noget på
skrivebordet? Jeg forstår på dit første indlæg, at det er der. Har du
ændret noget i indstillingerne til skrivebordet? Der kan man jo vælge,
om f.eks. drev skal vises.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 02:03

Den 21.01.2008 kl. 01:58 skrev "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk>:

> [...]
> skrivebordet? Jeg forstår på dit første indlæg, at det er der. Har du
> ændret noget i indstillingerne til skrivebordet? Der kan man jo vælge,
Jeg har genstartet. Ja jeg ser Finder når jeg åbner den men en fil kan
ikke trækkes til bordet, den svupper tilbage i mappen. Måske har jeg
uforvarende stillet på det? Hvor kan man bestemme om drev skal på bordet?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-01-08 02:18

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Jeg har genstartet. Ja jeg ser Finder når jeg åbner den men en fil kan
> ikke trækkes til bordet, den svupper tilbage i mappen. Måske har jeg
> uforvarende stillet på det? Hvor kan man bestemme om drev skal på bordet?

Som ved alle andre programmer kan man åbne Indstillinger i menuen med
programmets navn. Det gælder også Finder. Her kan du bl.a. vælge, om
harddiske, eksterne drev etc. skal vises.
Desværre kan jeg ikke forklare dit problem. Filer burde kunne
ligge på skrivebordet. Hvis du åbner din mappe Dokumenter i din
hjemmemappe og trækker f.eks. et almindeligt tekstdokument ud på
skrivebordet, smutter det så tilbage i mappen Dokumenter? Du kan jo også
åbne mappen Skrivebord i et Finder-vindue. Den ligger i din hjemmemappe.
Er der ikke noget i den? Kan du trække dokumenter til mappen Skrivebord,
når den er åbnet som et Finder-vindue?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 02:30

Den 21.01.2008 kl. 02:18 skrev "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk>:

> [...]
> åbne mappen Skrivebord i et Finder-vindue. Den ligger i din hjemmemappe.
> Er der ikke noget i den? Kan du trække dokumenter til mappen Skrivebord,
Prøv og se her:
http://www.luen.dk/skrivebord.mov

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 13:07

> [...]
> åbne mappen Skrivebord i et Finder-vindue. Den ligger i din hjemmemappe.
> Er der ikke noget i den? Kan du trække dokumenter til mappen Skrivebord,

Speciel tak til dig. Men også til jer andre der prøvede at hjælpe.
At reparere det skrivebord kræver sikkert en nyinstallation af systemet.
Jeg tager det foreløbig som en feature at skrivebordet altid er rent og
pænt. Det kan være en fordel når man skal optage film fra skærmen.
Hav en glad dag allesammen!
Solen skinner. Det er min fødselsdag. Jeg bliver 16 når man vender tallene
om!
--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-01-08 13:49

Lyrik wrote:

> Solen skinner. Det er min fødselsdag. Jeg bliver 16 når man vender
> tallene om!

Tillykke ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 14:02

Den 21.01.2008 kl. 13:48 skrev Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk>:

> Tillykke ;)
Tak skal du have. Konen har lige trøstet mig omkring "det med
skrivebordet" og bevilliget en Familiepakke med Leopard. Den vil jeg
skyndsomst gå ned og hente.) Den er jo oppe i 10.5.1 nu så mon ikke
man tør tage springet?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-08 14:09

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> skrivebordet" og bevilliget en Familiepakke med Leopard. Den vil jeg
> skyndsomst gå ned og hente.) Den er jo oppe i 10.5.1 nu så mon ikke

det er ikke sikkert det løser dit skrivebords problem .. det er jo
knyttet til din brugerprofil og det piller du ikke ved når du opdaterer
/ geninstallerer

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-01-08 14:50

Thomas von Hassel wrote:

> [...]

Lækkert. Og ja - 10.5.1 har kørt helt uden problemer her. 10.5.0 var
lidt en anden historie...

> det er ikke sikkert det løser dit skrivebords problem .. det er jo
> knyttet til din brugerprofil og det piller du ikke ved når du opdaterer
> / geninstallerer

Jeg vil altså også anbefale ikke at opdatere. Min Mac var HELT tosset da
jeg opdaterede fra Tiger til Leopard. En 'clean' installation gjorde
tricket. Jeg brugte ikke archive/install og migration assistant, så tør
ikke sige, hvordan den løsning virker...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-08 15:05

> [...]
> tricket. Jeg brugte ikke archive/install og migration assistant, så tør
> ikke sige, hvordan den løsning virker...

hvis en 10.4 installation kører godt, så er der ingen problemer i at
køre en alm. upgrade. Hvis der er lavet ting og sager ved den så plejer
jeg at køre en Archive/install. (f.eks. hvis det er en installation der
er blevet migreret før, eller er blevet opdateret fra 10.3) Hvis der er
problemer så vil jeg nok starte på en helt frisk.

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-01-08 15:55

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> er blevet migreret før, eller er blevet opdateret fra 10.3) Hvis der er
> problemer så vil jeg nok starte på en helt frisk.

Jeg har oplevet det med både min egen og en kammerats maskine. Begge
relativt nye (> 1år) MBP'er. Der har absolut ikke været installeret
noget 'slemt' (shapsshifter eller noget der på anden vis er kendt for at
give problemer) og der har ikke været problemer med dem, mens de kørte
10.4. Begge 10.4 installationer var desuden relativt 'friske'.

En opgradering gav underlige (og ikke ensartede) problemer. Min MBP fik
f.eks. kernel panic 3-4 gange om dagen, spaces holdt op med at virke
osv. Min kammerats MBP tabte fuldstændig modet og renderede grafik som
om det hele blev serveret gennem et 56K modem til skærmen, mus og
tastatur frøs og programmer afsluttede uden varsel.

Begge maskiner kørte fint efter en clean 10.5.0 installation. Det var
altså inden 10.5.1 løste nogle af de første kendte problemer.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-08 15:59

> [...]
>
> Begge maskiner kørte fint efter en clean 10.5.0 installation. Det var
> altså inden 10.5.1 løste nogle af de første kendte problemer.

Det skal jo åbenbart ikke være nemt ;)

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-01-08 16:02

Thomas von Hassel wrote:

> Det skal jo åbenbart ikke være nemt ;)

Hæh - næh. Nu hører jeg heldigvis ikke til blandt de kunder, der regnede
med, at det ville virke out-of-the-box. Der er i hvert fald nogle, der
har fået sig en grim overraskelse :)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 16:40

Den 21.01.2008 kl. 14:50 skrev Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk>:

> [...]
> tricket. Jeg brugte ikke archive/install og migration assistant, så tør
> ikke sige, hvordan den løsning virker...
OK jeg er rede til en clean install. Men hvordan griber jeg det an?

Jeg har to partitioner, en med XP og en med mac.
Jeg kunne tænke mig så clean en install at alt blev blanket af, XP og Mac.
En hel ren disk og så:Install!!

Hvordan får man det let blanket af før install? Kan Leopard-opstartspladen
gøre det, og i givet fald hvordan?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Lind

Dato : 21-01-08 17:18

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> En hel ren disk og så:Install!!
>
> Hvordan får man det let blanket af før install? Kan Leopard-opstartspladen

Ja, Installationsdisken bruger du.

Lad den forberede installation, og i stedet for at gå videre, når du
bliver bedt om det, myldrer du op i æblemenuen og åbner diskværktøj -
dette værktøj kender du, og gennem det partitionerer du, sletter du og
geninstallerer.

Vær opmærksom på alle de forskellige valg, du kan bruge i/under
processen - f.eks. at overskrive disken med nuller, samt andre fancy
ting.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-01-08 17:21

Lyrik wrote:.............................
> [...]
> Mac. En hel ren disk og så:Install!!
>
> Hvordan får man det let blanket af før install? Kan
> Leopard-opstartspladen gøre det, og i givet fald hvordan?

Jens, inden du gør det, prøv så at slette mappen 'By Host' og
indstillingsfilen 'com.apple.launchservices', 'com.apple.bazel...'

Det kan være, det løser problemet. I mappen 'by Host' ligger der også en
launchservice indstilling, men den har et nr. og ikke fuldt navn som den
alm. indstillingsfil. Genstart efter at have slettet...

Ved en fuldstændig clean install, starter du op fra din DVD. Find
'Diskværktøj' i værktøjer i menulinien og slet hele disken. du kan så
senere igen partitionere den i 2. Vælg til grundsletning FAT32 og i
partitionering ligeledes FAT32. Til den øverste partition vælger du så
HFSj+(journalized) og sletter så kun den partition igen. Du har nu 2
partitioner - en HFS+(journalized) og en FAT32.

Afslut Diskværktøj og installer så Leopard/Tiger på HFS+ partitionen

Men før du begynder på noget so helst, vil jeg anbefale, at du kopierer
alle dine vigtige dokumenter, billeder, video osv. over på en ekstern
HD. Godt nok kan du ikke se den på selve skrivebordet, men du burde
kunne kopiere alle data til en ekstern disk, når den vises i mappen
'skrivebord' i din brugerprofil.

Efter færdiginstallering og genstart får du mulighed for at importere
dine brugeroplysninger, programmer og andre indstillinger, hvis du fx.
har en fuld bootable backup på en tilkoblet ekstern disk. Men med dine
problemer vil jeg tilråde, at du blot følger opsætningsassistenten helt
fra bunden og selv skriver alle dine oplysninger manuelt, - så er du
garanteret sikker på, at du ikke ved et tilfælde kommer til at importere
en indstilling, der igen låser dit skrivebord.

Jeg er ere tvivlende overfor, om du skal importere din programmappe -
igen forudsat, du har den på en ekstern disk, da det reelt set er
muligt, at konflikten er opstået i en kombination. Så jeg vil tilråde,
at du også installerer alle dine programmer helt fra bunden, så er du
helt sikker på, at _alt_ er clean. - Det vil tage sin tid, men du får en
helt renset HD bagefter. - Og så er der kun at sætte indstillingerne for
hvert enkelt program igen, men det kan du jo tage efterhånden, som du
får brug for dem.

Jeg har selv været turen igennem pga. et lidt andet problem, som på sin
vis var værre. - Uanset hvad jeg havde valgt af startsystem - Tiger
eller leopard - bootede min MacPro konsekvent i Tiger. En Apple
supporter mente, at det kunne hænge sammen med, at MacPro'en var leveret
med Tiger præinstalleret, og at jeg havde monteret en disk nr. 2 og
installeret Leopard på den. - Enter en clean install af begge systemer
forsvandt problemet....

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 17:36

Den 21.01.2008 kl. 17:21 skrev Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>:

> [...]
> med Tiger præinstalleret, og at jeg havde monteret en disk nr. 2 og
> installeret Leopard på den. - Enter en clean install af begge systemer

Tak for oplysningerne Erik Richard.

Den er ved at indeksere Spotlight og lave timemachine på min eksterne
disk. Det får den lov til. Jeg skal jo bruge spotlight til at finde de af
dig foreslåede filer.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 16:21

Den 21.01.2008 kl. 14:09 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> det er ikke sikkert det løser dit skrivebords problem .. det er jo
> knyttet til din brugerprofil og det piller du ikke ved når du opdaterer
> / geninstallerer
>
> /thomas
Det har du desværre ret i. Kan du fortælle mig hvad jeg kan gøre? Hvad vil
det sige :"knyttet til brugerprofil og hvordan finder man den profil og
ændrer den?"

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-08 16:42

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Det har du desværre ret i. Kan du fortælle mig hvad jeg kan gøre? Hvad vil
> det sige :"knyttet til brugerprofil og hvordan finder man den profil og
> ændrer den?"

Nu har jeg faktisk aldrig set den fejl før, men det må være noget
rettigheds eller lign. bavl med med din desktop mappe eller noget af
dens indhold. Prøv at tømme indholdet af dit skrivebord ned i en
undermappe og se om det hjælper

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 17:09

Den 21.01.2008 kl. 16:41 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:
..

> [...]
> rettigheds eller lign. bavl med med din desktop mappe eller noget af
> dens indhold. Prøv at tømme indholdet af dit skrivebord ned i en

Jeg har tømt hele indholdet over i en mappe i dokumenter. Ingen
forskel.Der var dog en mappe VIDEO_TS der krævede adgangskode.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 21-01-08 16:29

On 2008-01-21 13:06:31 +0100, Lyrik <lyrik@heaven.dk> said:

> Solen skinner. Det er min fødselsdag. Jeg bliver 16 når man vender
> tallene om!

Stort tillykke herfra

Fra : Morten Lind

Dato : 21-01-08 17:09

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Hav en glad dag allesammen!
> Solen skinner. Det er min fødselsdag. Jeg bliver 16 når man vender tallene
> om!

Jamen, tak i lige måde da - & et stort tillykke til dig på dagen(du har
fuldmåne).

M., der også er vandbærer

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-01-08 20:11

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> At reparere det skrivebord kræver sikkert en nyinstallation af systemet.

nej, selvfølgelige gør det ikke det.

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 02:11

> [...]
> skrivebordet? Jeg forstår på dit første indlæg, at det er der. Har du
> ændret noget i indstillingerne til skrivebordet? Der kan man jo vælge,
Jeg kan heller ikke installere widgets. Hvis jeg åbner dem er de der ikke.
De plejer at vise sig på skrivebordet, men det gør de ikke.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-01-08 01:46

Lyrik wrote:
> [...]
>
> Hvordan får man mapperne og drevene tilbage? Intet kan vises eller
> lukkes op på skrivebordet. Det lukker kun op i den mappe der hedder

Hm, prøv at slette com.apple.desktop.plist fra
username/library/preferences og genstart.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 01:59

Den 21.01.2008 kl. 01:45 skrev Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>:

> Hm, prøv at slette com.apple.desktop.plist fra
> username/library/preferences og genstart.
Nu har jeg gjort det. Det bevirkede kun at det originale blå
Mac-skrivebordsbillede kom tilbage. Intet kan stadigvæk hives ud på
skrivebordet det svupper tilbage i mappen.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Terje Rydland

Dato : 21-01-08 07:35

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Hvordan får man mapperne og drevene tilbage? Intet kan vises eller lukkes
> op på skrivebordet. Det lukker kun op i den mappe der hedder skrivebord???

Og denne mappen er ikke låst? Gjør en Cmd-I på mappen og sjekk at det
ikke er krysset av for at den er låst.

Terje

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 11:21

Den 21.01.2008 kl. 07:35 skrev Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no>:

> Og denne mappen er ikke låst? Gjør en Cmd-I på mappen og sjekk at det
> ikke er krysset av for at den er låst.
>
> Terje
Nej den er ikke låst.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-01-08 08:04

Lyrik <lyrik@heaven.dk> writes:

> [...]
> ikke trækkes til bordet, den svupper tilbage i mappen. Måske har jeg
> uforvarende stillet på det? Hvor kan man bestemme om drev skal på

Det lyder for mig som om der er noget i finderen der ikke er klart til
at servicere dig. Kom det som lyn fra en klar himmel, eller har du
foretaget ændringer i hardware eller software i perioden op til?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 11:28

Den 21.01.2008 kl. 08:04 skrev Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0000@gmail.com>:

> Det lyder for mig som om der er noget i finderen der ikke er klart til
> at servicere dig. Kom det som lyn fra en klar himmel, eller har du
> foretaget ændringer i hardware eller software i perioden op til?
Næh ingen hardwareændringer. Softwaremæssigt har jeg kun installeret en
enkelt ting, nemlig "iPhone Remote."Det eneste store skridt jeg har
foretaget mig var at slette Final Cut og Compressor ved hjælp af
"Appdelete". Jeg brugte dem ikke og de irriterede mig.
Om det var i den forbindelse at min "filmmappe" forsvandt, det husker jeg
ikke..........
--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-01-08 14:41

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Tillykke ;)

Også tillykke herfra - 91 er jo ingen alder :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-01-08 20:09

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> op på skrivebordet. Det lukker kun op i den mappe der hedder skrivebord???

tjeck lige rettighederne på dit userspace og post dem her:

ls -la /Users/

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 21:07

Den 21.01.2008 kl. 20:08 skrev Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk>:

> tjeck lige rettighederne på dit userspace og post dem her:
>
> ls -la /Users/
Her:
Last login: Mon Jan 21 16:15:48 on console
Macintosh Lyrik$ ls -la /users
total 16
drwxr-xr-x 6 root admin 204 21 Jan 15:12 .
drwxrwxr-t@ 37 root admin 1326 21 Jan 15:45 ..
-rw-rw-r--@ 1 Lyrik admin 6148 21 Jan 01:56 .DS_Store
-rw-r--r-- 1 root wheel 0 24 Sep 02:43 .localized
drwxrwxrwx+ 28 Lyrik Lyrik 952 21 Jan 16:16 Lyrik
drwxrwxrwt 7 root wheel 238 21 Jan 15:12 Shared
Macintosh Lyrik$

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-01-08 21:51

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> drwxrwxrwx+ 28 Lyrik Lyrik 952 21 Jan 16:16 Lyrik
> drwxrwxrwt 7 root wheel 238 21 Jan 15:12 Shared

Jeg kan se at du har dismet med rettigheder så jeg vil også gerne se:

ls -la /Users/Lyrik

På tidlige 10.4 versioner (omkring 10.4.4-10.4.6) har jeg set at
desktoppen opfører sig som låst, dengang viste det sig at være et
cachet skrivebords billede. Jeg sidder ikke på en 10.4 så jeg kan ikke
identificere filen men prøv om ikke følgende afhjælper probelemet:

rm -R ~/Library/Caches
logud
login

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-08 22:12

Den 21.01.2008 kl. 21:51 skrev Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk>:

> Jeg kan se at du har dismet med rettigheder så jeg vil også gerne se:
>
> ls -la /Users/Lyrik
Macintosh Lyrik$ ls -la /Users/Lyrik
total 461920
drwxrwxrwx+ 28 Lyrik Lyrik 952 21 Jan 16:16 .
drwxr-xr-x 6 root admin 204 21 Jan 15:12 ..
-rw-r--r-- 1 Lyrik Lyrik 4 26 Okt 21:02 .CFUserTextEncoding
-rw-r--r--@ 1 Lyrik Lyrik 15364 21 Jan 17:16 .DS_Store
drwx------ 2 Lyrik Lyrik 68 21 Jan 17:15 .Trash
-rw------- 1 Lyrik Lyrik 3992 21 Jan 02:44 .bash_history
drwxr-xr-x 30 Lyrik Lyrik 1020 10 Jan 03:01 .dvdcss
drwxr-xr-x 19 Lyrik Lyrik 646 21 Jan 01:35 .housecall6.6
drwxr-xr-x 4 Lyrik Lyrik 136 15 Dec 23:57 .mplayer
-rw------- 1 Lyrik Lyrik 1024 15 Jan 21:38 .rnd
drwxr-xr-x 34 root staff 1156 21 Nov 03:16 .spumux
drwx------ 2 Lyrik Lyrik 68 10 Jan 01:04 .ssh
-rw-r--r-- 1 root Lyrik 236388514 9 Dec 18:49 1.scanfil.scd
-rw-r--r-- 1 Lyrik Lyrik 1293 9 Dec 18:41 Data Rescue II
Report.txt
drwxrwxrwx+ 35 Lyrik Lyrik 1190 21 Jan 17:16 Desktop
drwx------+ 117 Lyrik Lyrik 3978 21 Jan 21:40 Documents
drwx------+ 3 Lyrik Lyrik 102 21 Jan 15:46 Downloads
drwxr-xr-x 5 Lyrik Lyrik 170 26 Nov 23:05 Incomplete
drwx------+ 46 Lyrik Lyrik 1564 21 Jan 16:45 Library
drwxr-xr-x 6 Lyrik Lyrik 204 26 Nov 22:49 Limewire
drwxr-xr-x+ 38 Lyrik Lyrik 1292 21 Jan 16:30 Movies
drwx------+ 5 Lyrik Lyrik 170 4 Jan 02:46 Music
drwx------+ 68 Lyrik Lyrik 2312 18 Jan 19:50 Pictures
drwxr-xr-x+ 5 Lyrik Lyrik 170 26 Okt 21:15 Public
drwxr-xr-x+ 6 Lyrik Lyrik 204 26 Okt 21:15 Sites
-rw-r--r-- 1 Lyrik Lyrik 76551 5 Feb 2007 dame.jpg
drwxr-xr-x 5 Lyrik Lyrik 170 18 Jan 19:03 jahstorage
drwxr-xr-x 2 Lyrik Lyrik 68 19 Jan 20:25 shared
Macintosh Lyrik$

Greetings from Jens "Lyrik" Bech.