Råd vedr. tur til Malta
Fra : Søren Fisker

Dato : 20-01-08 11:17

Vi er 3 voksne og 2 børn (4 og 5 år), som gerne vil en uge til Malta i maj
måned. Afg. fra Billund.
Af hensyn til ungerne skal der være svømmepøl, men også meget gerne kort til
strand.
Vi må nok indstille os på, at det skal være charterferie.
Er der nogen af jer, der har nogle tips om charterselskab, hvor vi skal bo,
evtl. anbefale et hotel?

Hilsen Søren

Fra : Holst

Dato : 20-01-08 11:33

Søren Fisker wrote:

> [...]
> Vi må nok indstille os på, at det skal være charterferie.
> Er der nogen af jer, der har nogle tips om charterselskab, hvor vi skal bo,

Dansk Folkeferie gjorde sig i hvert fald engang i Malta, så prøv at kig
hos dem.

Fra : alexbo

Dato : 20-01-08 11:28

"Søren Fisker" skrev

> Er der nogen af jer, der har nogle tips om charterselskab, hvor vi skal
> bo, evtl. anbefale et hotel?

Dansk folkeferies feriecenter, http://www.folkeferie.dk/sw1776.asp

Børnevenligt, gode bungalover, god strand, men vandet er ikke varmt i maj.
Desværre ligger det langt ude på landet, så det er ikke noget med slentreure
i byen om aftenen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Eric Bentzen

Dato : 20-01-08 14:44

"Søren Fisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Vi må nok indstille os på, at det skal være
> charterferie.
> Er der nogen af jer, der har nogle tips om
> charterselskab, hvor vi skal bo, evtl. anbefale et
> hotel?

Udover Dansk Folkeferie kan man tage på charterrejse
med Bravotours. Team Benns arrangerer rejser til Malta
(fly og hotel), men er ikke decideret charter. Vi har
to gange boet på 3-4 stjernede hoteller i Sliema, og
man skal være opmærksom på, at standarden for 3-4
stjerner er et godt stykke under den danske.

Dansk Folkeferies bungalows har et godt ry, men "The
Danish Village", som de lokale kalder stedet, er langt
fra seværdighederne i f.eks. Valletta. Der går billige
busser, men så vidt jeg husker, tager turen ca. 1 time.
Andre strand/hav/badestedsmuligheder er Marsaxlokk og
Marsascala, hvor transporttiden til Valletta ikke er
helt så lang. Vil man bo i "stor"byen, er Valletta og
Sliema de roligste steder, mens der er mere gang i den
i St. Julians.

På min webside www.sitestory.dk/rejser/index.html har
jeg lagt to rejsebeskrivelser fra Malta, som måske kan
tjene til inspiration.

God tur!

Eric Bentzen