Hjælp til fejlkode på vask.mask. søges!
Fra : Nicolai

Dato : 19-01-08 12:14

Hej!
Kan nogen hjælpe med beskrivelse af fejlkode: Er01 , på min Brandt
vaskemaskine model WFH1670N -ca 4,5 år gammel?
Der står ikke fejlkoder i manualen, og Brandt-serviceafd. åbner først man.
Heller ingen info på deres hjemmeside.
På forhånd tak!
Venlig hilsen Nicolai.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 19-01-08 20:57

Nicolai wrote:
> [...]
> vaskemaskine model WFH1670N -ca 4,5 år gammel?
> Der står ikke fejlkoder i manualen, og Brandt-serviceafd. åbner først man.

Noget hentyder til at Bloombergs fejlkode Er01 betyder den ikke får vand
ind. Undersøg evt. dette, hvordan... Ja, ved det ikke
Nogen beskriver en "bucket test".

Fra : Mogens

Dato : 20-01-08 08:45

"Jesper Staun Hansen" <jeshan@es.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Noget hentyder til at Bloombergs fejlkode Er01 betyder den ikke får vand
> ind. Undersøg evt. dette, hvordan... Ja, ved det ikke

I så fald:
1) mindst 1 bar tryk på vandet (man skal kunne tappe 10 l vand/min)
2) check det lille filter der ofte sidder i vandtilførslen på maskinen
3) check om der er kalkaflejringer på dysene ved sæbeskålen