Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Import af fotos til Vista
Fra : Jan Boegh

Dato : 19-01-08 17:12

Der er en ting, der har irriteret mig lidt.
Når jeg sætter min D200 eller mit (konens D70 til min bærbare med Vista
32bits og vil importere det til Lightroom direkte fra kameraet kan LR godt
se kameraet, når jeg klikker på 'Import'. Men når jeg klikker knappen med
kameraets navn meddelelr LR 'No photos were found to import'. Derimod har
jeg ingen problem med at importere billederne med Vistas egen
importfunktion. Herefter kan jeg uden problemer importere dem til Lightroom
fra det katalog, hvor Windows har placeret dem. Er der en eller anden, der
har en ide om hvad der er galt?

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 19-01-08 22:10

Kan det være fordi LR ikke kan importere doubletter, men Windows godt kan?
Ligger billederne i forvejen i LR (evt. skjult bag et filter). Så vil der
nemlig komme den medelse du nævner.

Mvh.
Anja

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-01-08 22:39

Anja Dunning-Krüger skrev i
47926753$0$89167$157c6196@dreader1.cybercity.dk dette:
> Kan det være fordi LR ikke kan importere doubletter, men Windows godt
> kan? Ligger billederne i forvejen i LR (evt. skjult bag et filter).
> Så vil der nemlig komme den medelse du nævner.

Nej, det drejer sig om helt nye optagelser.