Hurghada kvalitet
Fra : Happy Diver

Dato : 17-01-08 14:29

Hej NG
Nogen der kender til kvaliteten af dykning i Hurghada i forhold til
Sharm?
Jeg er ikke selv så meget til det der blå-vand-stads, men er blevet
forespurgt om ovenstående af én, som kun har dykket Sharm og har hørt
dårligt om Hurghada.

Fra : morten@rudedyk.dk

Dato : 17-01-08 10:59

On 17 Jan., 14:28, Happy Diver <skumbana...@F6A47yahoo.dk> (slet
F6A47) wrote:
> [...]
> Jeg er ikke selv så meget til det der blå-vand-stads, men er blevet
> forespurgt om ovenstående af én, som kun har dykket Sharm og har hørt

Hej

Jeg har dykket begge steder. Jeg synes ikke der er den store forskel.
For rigtig at mærke den store forskel, skal du en tur Deep South...
Men meget af det handler jo også om hvilken type dykning du er til.
For at se nogle af de gode steder, skal du ud at sejle. Stor set alle
rev tæt på hotellerne er meget "slidt".

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-08 11:26

Forskellen er med helt sikket priserne på alt - Har lige været i Sharm og få
chokket! Op til 30 kr. for en øl!! I Hurghada kostede den samme 3 kr. Det
samme gør sig gældende for prisen på dyk. Desuden virker Sharm mere nedslidt
og turistpræget, så både olietønder, flasker mm. på dykkene.
En anden gang ville jeg helt sikkert vælge Hurghada, af de 2 steder.

Fra : Søren Reinke

Dato : 19-01-08 23:37

Riis wrote:
> [...]
> og turistpræget, så både olietønder, flasker mm. på dykkene.
> En anden gang ville jeg helt sikkert vælge Hurghada, af de 2 steder.

Sjovt dem jeg kender der har været i Hurghada, har enstemmigt sagt det
er meget nedslidt,

Du må dælme hellere fortælle hvor i Hurghada man på et 'værtshus' kan få
en øl til 3 Kroner. Det har ikke været en monster overdosis nitrogen der
har fået dig til at tro at 3€ var 3 kroner ?

/Søren Reinke

Fra : morten@rudedyk.dk

Dato : 18-01-08 04:18

On 18 Jan., 11:26, "Riis" <kriis[snabel-a]tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> og turistpræget, så både olietønder, flasker mm. på dykkene.
> En anden gang ville jeg helt sikkert vælge Hurghada, af de 2 steder.

Jeg vil godt vide hvor du har fundet øl til 3 kr i hurgharda? Nu var
jeg der nede 4 gange i 2007, og så ingen øl til de priser. (Øl kan
heller ikke købes i alm. kiosker.)

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 18-01-08 05:16

On 18 Jan., 12:18, mor...@rudedyk.dk wrote:

> Jeg vil godt vide hvor du har fundet øl til 3 kr i hurgharda? Nu var
> jeg der nede 4 gange i 2007, og så ingen øl til de priser. (Øl kan
> heller ikke købes i alm. kiosker.)

Min er faring er også at Øl (selv en Stella) i Ægypten har ret høje
priser i forhold til andre levnedsmidler. 3 kr for en øl?

Mht. dykningen har jeg ikke selv set afffald på dyk i Sharm El Sheikh,
og da jeg er til stejle vægge og blåt vand vil jeg til enhver tid
foretrække Sharm.

Jens Olsen (netop hjemkommet fra Sharm igår)

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 13:46

Det kan da godt være priserne er eksploderet i Hurghade siden jeg var der i
06. Det var december, og værtshusene på den gade vi boede på, nærmest sloges
om at skilte med de laveste priser. Sprutten (lokal) kostede en flad femmer
for 5cl! To båddyk incl. leje fuldt udstyr, halvdagstur, fri mad og drikke -
kostede ca. 200,- og det har jeg stadig kvitteringen på.

Der er deciderede øl/sprut-butikker begge steder - man skal bare finde dem.
I Sharm ligger den bla. på gaden for enden af strøget.

Ang. affald, specielt Tiran var slem/skuffende (nov 07).