Båd til rådighed til forsommer
Fra : Torben

Dato : 17-01-08 00:44

HEj med jer,

Jeg har måske en stor båd til rådighed i en uge+ til sommer, men hvad skal
jeg bruge den til (eller måske nærmere hvor) den ligger i KBH. Gode
erfaringer efterlyses til en rute, vi er erfarings og udddannelsesmæssig en
blandet flok fra AOW til Trimix .

Torben

Fra : morten@rudedyk.dk

Dato : 17-01-08 02:51

On 17 Jan., 00:43, "Torben" <t...@fjerneshajq.dk> wrote:
> [...]
> jeg bruge den til (eller måske nærmere hvor) den ligger i KBH. Gode
> erfaringer efterlyses til en rute, vi er erfarings og udddannelsesmæssig en

Giv lige besked hvis i mangler nogle folk til turen :)

Fra : Torben

Dato : 17-01-08 13:11

<morten@rudedyk.dk> wrote in message
> [...]
> blandet flok fra AOW til Trimix .
>
> Torben

Giv lige besked hvis i mangler nogle folk til turen :)

Det kan sagtens tænkes, men vi skal lige have fundet en rute før jeg sætter
mig på den. Af yderligere informationer kan siges at det er en langsomt
gående sejlbåd, modificeret til dykning. Stor indebordsmotor båden er ca. 50
fod lang og kan have 10 - 12 personer boende.

-Torben

Fra : Torben

Dato : 21-01-08 14:47

"Torben" <trp@fjerneshajq.dk> wrote in message
> [...]
> langsomt gående sejlbåd, modificeret til dykning. Stor indebordsmotor
> båden er ca. 50 fod lang og kan have 10 - 12 personer boende.

Er der virkelig ikke nogen der har erfaring med en uges dykning fra båd, med
udgangspunkt i KBH ??

-Torben

Fra : Poul Olesen

Dato : 21-01-08 15:34

> Er der virkelig ikke nogen der har erfaring med en uges dykning fra båd,
> med udgangspunkt i KBH ??
>
> -Torben

Der er ikke noget spændende fra København, i skal sejle væk.
I kan tage sydpå og dykke på vejen til f.eks. Langeland og tilbage.
I kan tage op langs den Svenske kyst og dykke naturdyk og vrag alt efter
interesse.
Der er selvfølgelig også muligheder fra tur rundt i Kattegat eller
Østersøen.
Det er lidt svært at komme med råd når du ikke skriver hvilken type
dykning du vil have.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Torben

Dato : 21-01-08 16:14

"Poul Olesen" <po.it-nospam@cbs.dk> wrote in message

> [...]
> Østersøen.
> Det er lidt svært at komme med råd når du ikke skriver hvilken type

Tak for svar

Dykningen er rekreativ (max. 40 meter), gerne vrag og mulighed for nogle
stop hvor vi kan fylde flasker undervejs (ved den lejlighed vil jeg gerne ud
fra egne erfaringer fraråde ColtriSub som leverandør til kompressorer) da
der er fast skipper på båden, har vi mulighed for at sejle om natten og
ligge for anker om dagen hvor vi dykker, så en 3 - 4 dage hver vej er nok
vores aktionsradius.. Jeg har naurligvis kigget længe og intensivt på
vragguiden, men har ikke prøvet at arrangere en sådan tur før, derfor er råd
og erfaringer meget velkomne.

-Torben

Fra : Torben

Dato : 21-01-08 16:17

> [...]
> vores aktionsradius.. Jeg har naurligvis kigget længe og intensivt på
> vragguiden, men har ikke prøvet at arrangere en sådan tur før, derfor er

Hvis der falder et enkelt vrag af på 40+ gør det heller ikke noget

-Torben

Fra : Jimmy

Dato : 21-01-08 23:23

"Torben" <trp@fjerneshajq.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben" <trp@fjerneshajq.dk> wrote in message

> Hvis der falder et enkelt vrag af på 40+ gør det heller ikke noget
>
> -Torben

Vrag i den rekreative ende, og måske en enkelt eller 2 på den dybere side af
40. Lyder som en tur jeg gerne ville med på!

Fra : Torben

Dato : 22-01-08 08:21

"Jimmy" <ng_jim(fjern dette her)@hotmail.com> wrote in message

> "Torben" <trp@fjerneshajq.dk> skrev i en meddelelse

> Vrag i den rekreative ende, og måske en enkelt eller 2 på den dybere side
> af 40. Lyder som en tur jeg gerne ville med på!

Du er velkommen, det bliver nemlig en klubtur, hvis det falder på plads

-Torben

Fra : bystrup@gmail.com

Dato : 21-01-08 07:09

> Er der virkelig ikke nogen der har erfaring med en uges dykning fra båd, med
> udgangspunkt i KBH ??

I Vikingerne har vi et par gange taget en "mini-liveaboard" med
udgangspunkt i Rødvig, således at vi er gået i havn hver aften og om
dagen har snuppet typisk to af de vrag der ligger og flyder i
nabolaget. Kedelige billeder her (men man kan da hvad type skude det
er... Ikke ligefrem RIB-hastigheder):

http://www.sportsdykkerklubbenvikingerne.dk/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=26&catid=17

Vragguiden.dk er din ven, men jeg kan da fra hukommelsen huske
Halmstad, Stella Mojac, Birger Jarl, Minos, Jacoff Prosoroff m.fl.

Mvh Anders