Flybillet til Marsa Alam
Fra : martinlommer@gmail.c~

Dato : 16-01-08 14:38

Hej gruppe

Kan I fortælle hvilket flyselskab man kan benytte hvis man skal flyve
til Marsa Alam lufthavn fra Københavnområdet.

Venlig hilsen
Hà Vu

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-01-08 22:44

martinlommer@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Kan I fortælle hvilket flyselskab man kan benytte hvis man skal flyve
> til Marsa Alam lufthavn fra Københavnområdet.

Så skal du ikke flyve fra København, sidst vi undersøgte det, skulle man
over london eller amsterdam for at flyve dertil. ellers flyv til
hurghada og kør resten af vejen.

/Søren

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 17-01-08 08:29

Helt enig med Søren.

Med Atlantic flyver du først til Sharm og dernæst til Luxor hvor du
overnatter, for næste dag at køre 8 timer i en konvoj til Marsa.
Jeg gjorde det sidste sommer og gør det aldrig igen, for man kan komme til
New Zealand på samme tid.

/Sune

Fra : Søren Reinke

Dato : 17-01-08 08:38

Sune Jørgensen wrote:
> Helt enig med Søren.
>
> Med Atlantic flyver du først til Sharm og dernæst til Luxor hvor du
> overnatter, for næste dag at køre 8 timer i en konvoj til Marsa.

?

i 2005 var det omvendt:
København -> Luxor -> Sharm ->København

Da den direkte vej Luxor->Marsa ikke var åbnet, kørte man så i konvoj om
aftenen, og ankom i Marsa omkring midnat, på vejen hjem overnattede man
så i Luxor.

Men nu har de åbnet en direkte vej Luxor -> Marsa som gør turen meget
kortere, samt man vist ikke længere skal i konvoj.

> Jeg gjorde det sidste sommer og gør det aldrig igen, for man kan komme til
> New Zealand på samme tid.

Pjat vi ved godt du nød busturen, de kører så spændende de tossede
egyptiske chauffører :)

Er de begyndt at flyve 'baglæns' nu ?

/Søren

Fra : fjern

Dato : 17-01-08 09:44

Søren Reinke wrote:

> [...]
>
> Men nu har de åbnet en direkte vej Luxor -> Marsa som gør turen meget
> kortere, samt man vist ikke længere skal i konvoj.

I August 2007 var jeg i Wadi Lahami med Atlanis rejser, da var det
stadig som sune skriver, dog sprang vi overnatningen over og kørte med
det samme, og var freme kl. 03.00 om natten, det var hårdt.
Men super dykning i det sydlige...

Mvh. Per

Fra : Jan Birk

Dato : 17-01-08 08:15

> Kan I fortælle hvilket flyselskab man kan benytte hvis man skal flyve
> til Marsa Alam lufthavn fra Københavnområdet.

Hvis du udvider begrebet 'området' til at omfatte Berlin, kan du flyve
med Egypt Air.

/Jan

Fra : Allan Hansen

Dato : 17-01-08 20:26

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse
> Hvis du udvider begrebet 'området' til at omfatte Berlin, kan du flyve med
> Egypt Air.

Og hvis det udvides til Hamburg, så flyver Air Berlin til Marsa Alam.

Allan Hansen

Fra : morten@rudedyk.dk

Dato : 17-01-08 02:46

Du kan flyve fra KBH eller Billund til Hurghada med Falk Lauritsen, og
så kører 6-7 timer der til (med pauser). Jeg har gjort det et par
gange. På denne tur er du heller ikke afhængig af en konvoj som du er
hvis du tager turen via Luxor.

Går næsten ud fra at i skal på Liveabaord. Hvilket selvskab skal i
dykke med?

Fra : vuha@sol.dk

Dato : 17-01-08 03:45

On 17 Jan., 10:45, mor...@rudedyk.dk wrote:
> [...]
> hvis du tager turen via Luxor.
>
> Går næsten ud fra at i skal på Liveabaord. Hvilket selvskab skal i

Hej jeg har før været i Marsa Alam år 2005 med Atlantis Rejser. Der
var turen KBH -> Sharm -> Luxor og fra Luxor med konvoj til Ecolodge.
Jeg havde håbet på at kunne flyve til Marsa Alam fra en større
lufthavn i europa, også bestille dykning og ophold direkte hos
Ecolodge. Nu har jeg da fået inspiration til hvilke flyselskaber der
flyver til Marsa Alam - tak for det.

Venlig hilsen
Hà Vu

Fra : Tjeco

Dato : 17-01-08 14:26

<vuha@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

lufthavn i europa, også bestille dykning og ophold direkte hos
Ecolodge. Nu har jeg da fået inspiration til hvilke flyselskaber der

Hvis du går på Marsa Alam Lufthavns hjemmeside, kan du se alle afgange og
ankomster.

http://www.marsa-alam-airport.com/

Mvh.
Keld