Cave cert i Sharm
Fra : Jacob Mondrup

Dato : 16-01-08 10:25

Hej.

Jeg er så heldig at kunne tage endnu en tur til Sharm d. 22.2. Jeg har været
der en del gange, og ville denne gang gerne udvidde mine PADI specialities
med et "cave". Nu er Sharm måske ikke det oplagte sted til cave-diving
(skulle nok ha' taget det da jeg var i Mexico og dykke i grotterne derover),
men kan nogen anbefale en center der har, eller kunne lave et sådan kursus
for os?

Med venlig hilsen

Jacob Mondrup
RD

Fra : Iv

Dato : 16-01-08 12:09

Hej,

"Jacob Mondrup" <jm@jacobmondrup.com> wrote in message
> [...]
> cave-diving (skulle nok ha' taget det da jeg var i Mexico og dykke i
> grotterne derover), men kan nogen anbefale en center der har, eller kunne

Hahahaha :)

Jeg undskylder på forhånd, PADI Cave, det er bare lidt sjovt.

Fra : anders

Dato : 16-01-08 05:54

Hej,

On Jan 16, 10:25 am, "Jacob Mondrup" <j...@jacobmondrup.com> wrote:
> [...]
> men kan nogen anbefale en center der har, eller kunne lave et sådan kursus

Er det et cave eller et cavern du vil tage?

Jeg troede kun padi havde cavern på programmet?

mvh
Anders

Fra : JL

Dato : 16-01-08 08:49

hej anders

On 16 Jan., 13:53, anders <anders.bomho...@gmail.com> wrote:
> Jeg troede kun padi havde cavern på programmet?

Det er også rigtigt men nogle af padi centrene er selv lidt forvirrede
når det kommer til at finde ud af om det er cave eller cavern men så
vidt jeg kan se så bliver de i dagslys-zonen og er derfor ikke et cave
dyk/certifikat.

mvh
Jonas

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-01-08 17:28

Jacob Mondrup wrote:
> [...]
> cave-diving (skulle nok ha' taget det da jeg var i Mexico og dykke i
> grotterne derover), men kan nogen anbefale en center der har, eller

Det kan du mig bekendt ikke i Sharm. Da der ikke rigtigt er nogle
caverns/cave's du kan komme i når du max går til 40 meter.

Der er er en canyon ved thomas reef som starter på omkring 40 meter, og
så kan du ved jackfish alley svømme igennem et sted vor der er en form
for 'hule' dog der er utæt i toppen.
Ellers er der 'the blue hole' men der er tunnellen alt for dybt liggende
til max 40 meter, den starter ved >60 meter.

Så du må hellere tage et smut til Mexico i cenoterne i stedet for.

p.s. Ignorer 'iv' trollen som bare forsøger at spille smart.

/Søren Reinke

Fra : Jacob Mondrup

Dato : 16-01-08 19:11

Hej Søren.

Tak for dit svar. Så må vi finde på et andet speciality. Noget du kan
anbefale i Sharm? Har allerede Wreck og Nitrox.

(Og for "IV", som vist har meget vanskelig ved at forstår, så er "Wreck"
det-der med skibe nede i vandet man svømmer ned til)

MVH

Jacob Mondrup

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-01-08 20:08

Jacob Mondrup wrote:
> Hej Søren.
>
> Tak for dit svar. Så må vi finde på et andet speciality. Noget du kan

My pleasure :)

> anbefale i Sharm? Har allerede Wreck og Nitrox.

Rødehavet generelt er rigtigt godt til dybde speciale, eftersom der
meget hurtigt bliver meget dybt der :) og der er også spændende længere
nede, har selv været på 60 meter, der er også flot (Tech dykning)
Nat speciality, der kan være rigtigt flot at dykke der om natten (sørg
for det ikke bliver 'ras katy' (ret kedeligt, sandbund og mange
irriterende lionfish.

Digital Undervandsfotografering er også rigtigt godt dernede.
Der er flot dernede, se her:
http://www.dykkeren.dk/Galleriet/Red%20Sea/Liveaboard%20-%20April%202007/index.html
Tog jeg sidste år i sydegypten

ps. Rigtig god tur.

Hilsen Søren Reinke

Fra : Iv

Dato : 17-01-08 10:30

Hej,

> (Og for "IV", som vist har meget vanskelig ved at forstår, så er "Wreck"
> det-der med skibe nede i vandet man svømmer ned til)

Helt sikkert He-Man, gid jeg var lige så sej og modig som dig, så ville jeg
også tage et PADI Wreck speciality.

Bedst af lykke til dit kursus.

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 17-01-08 16:29

Hvad vil du bruge det til, det virker som om du bare skal have et certifikat
?

Sten

Fra : Søren Reinke

Dato : 17-01-08 17:43

Sten Nordstrøm wrote:
> Hvad vil du bruge det til, det virker som om du bare skal have et certifikat
> ?

Man kunne f.eks. lære noget. Hvis man har en kompetent instruktør lærer
du faktisk en hel del

/Søren

Fra : Iv

Dato : 16-01-08 20:22

Hej,

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> wrote in message
Jacob Mondrup wrote:

Det kan du mig bekendt ikke i Sharm. Da der ikke rigtigt er nogle
caverns/cave's du kan komme i når du max går til 40 meter.

Det ville hjælpe en del på det hvis i fik styr på defininationen af caverns
og cave.

p.s. Ignorer 'iv' trollen som bare forsøger at spille smart.

Jeg spiller skam ikke smart, fandt blot indslaget ganske underholdende.
Mere er der ikke i det, så "trolle" må stå på egen regning.

Og det er jo ikke alle der har været instruktør i rødehavet i 6 måneder?
Og lige pludselig er Verdensmester i netop rødehavet.

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-01-08 20:29

Iv wrote:

> [...]
>
> Og det er jo ikke alle der har været instruktør i rødehavet i 6 måneder?
> Og lige pludselig er Verdensmester i netop rødehavet.

Det har intet med det at gøre jeg har arbejdet i Sharm.

Men ene og alene din kommentar om kurset.

Men hvis du har noget relevant at bidrage med, skal du da ikke holde dig
tilbage. men Troll'eri er trættende.

/Søren

Fra : Michael Sehested

Dato : 10-02-08 13:56

Hi

"the Blue Hoel" ved Dahab starter ver 53 meter - kan gennemsvømmes med en
max dubde af 54 meter - ps: længden er så vidt jeg husker omkring 26 meter.

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 17-01-08 01:45

Hejsa

> [...]
> men kan nogen anbefale en center der har, eller kunne lave et sådan kursus

Hvis du bare vil have et Cavern kursus kan du tage dte i fx Alanya
hvor du kan komme billigt til.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen