Dykning fra Phuket
Fra : Claus

Dato : 15-01-08 15:35

Noget anbefalelsesværdigt dykkercenter og -sites. Det tager 10 timer til
Similan, det er for lang tid-ØV.

Mvh
Claus

Fra : Nicolai

Dato : 15-01-08 17:41

> Noget anbefalelsesværdigt dykkercenter og -sites. Det tager 10 timer til
> Similan, det er for lang tid-ØV.

NEJ - det er IKKE for lang tid!

Der findes iøvrigt hurtigbåde hvis du ikke vil på liveaboard - men det vil
du på similand - det holder max

Fra : Claus

Dato : 15-01-08 18:58

Jeg har fruen og 3 stk. afkom med, jeg kan ikke rive et par dage eller
lignende ud af familietiden.

Fra : Nicolai

Dato : 15-01-08 19:51

> Jeg har fruen og 3 stk. afkom med, jeg kan ikke rive et par dage eller
> lignende ud af familietiden.

Dykker afkommet ikke?

Ellers tag en endags-tur eller 2 med hurtigbåd.

Fra : Tom Persson

Dato : 15-01-08 11:57

On 15 Jan., 18:57, "Claus" <claus.kastens...@gmail.com> wrote:
> Jeg har fruen og 3 stk. afkom med, jeg kan ikke rive et par dage eller
> lignende ud af familietiden.

> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej Hej

Dykkercentre afhænger jo lidt af hvilken by du bor I - Jeg var der
sidste februar og boede i Kata Noi og dykkede med Seafun-divers -
http://www.seafundivers.com/. Kan varmt anbefale dem. De havde en
super båd - med indendørs air conditioneret opholds rum samt stor
overdækkes terasse på "første sal" hvor der serveres en lækker thai
frokost. De havde i øvrigt en dansk divemaster/instruktør som hedder
Søren, og som har boet der ude i 7 år. Super gut.

Seafun havde en lille mini-bus som samlede folk op på deres hotel - og
så afsted til havnen hvor båden lå - stort set alle dykkerbåde holder
til på østkysten
Jeg havde nogle gode endags ture med dem 2-3 dyk hver, og den ene af
dagene havde jeg resten af familien med (samme problem som dig). Min
datter på 12 år fik 2 dyk med Søren - og har nu efterfølgende fået sit
eget junior certifikat. De to små snorklede fra båden med konen - de
havde en snorkel-guide med ombord.

De gode sites for endagsture ligger alle syd eller øst for Phuket.

Kho-doc-mai tilbuder et super væg dyk, Sharkspoint (ingen hajer) og
det store vrag King- Cruiser var også gode sites.
(typisk 8-15 tur)
Havde familien med til RachaYai hvor der også var gode snorkel
muligheder.

Du kan evt maile til dive-master Søren på lindstrom-dk@yahoo.com - jeg
mener at han stadig er tilknyttet seafun divers

/Tom

Fra : Sole Viktor

Dato : 15-01-08 12:10

On 15 Jan., 09:34, "Claus" <c...@ck.dk> wrote:
> Noget anbefalelsesværdigt dykkercenter og -sites. Det tager 10 timer til
> Similan, det er for lang tid-ØV.
>
> Mvh
> Claus

Prøv at kontakte scandinavian divers i phuket, er sikker på de kan
hjælpe enten med speedbåd ud til similan, eller andet dykning, de har
en dansker der hedder michael der styrer det, har tidligere arbejdet
med ham og kan varmt anbefale ham. Jeg selv en tur derud sidste år,
hvor han anbefalede hvilken dag jeg skulle tage afsted for at komme
til de bedste steder, og så manta rays!!

Du kan evt. fange ham på skype "danishmichael" eller tag kontakt på
hjemmesiden http://www.scandinavian-divers.com/

Hvis du dykker med ham så hils fra Sole og sig jeg kommer ned i midten
af feb ;)

mvh Sole

Fra : Michael Sehested

Dato : 10-02-08 14:03

Hej

Jeg har haft nogle dyk fra Phuket, og har dyket både med Protec (Tek
kursus) - Karon Beach og med ScubaCat (kurser og fun dyk) - Patong Beach -
til rekreativ dyknig kan ScubaCat absolut anbefales. Mine bedste dyk var på
nogle dykkesteder der hed Hin Daeng og Hin Muang - på samme tur de lå dog
mindst 3 timers sejlads væk - men alligevel absolut anbefalesværdigt.