Liveaboard med Storm II til St. Johns
Fra : Esset

Dato : 12-01-08 15:52

Er der nogle her der kender til liveaboard skib Storm II der sejler
til St. Johns i Rødehavet.. Vi er nogle stykker der er blevet tilbudt
en tur med Storm II; men vi vil godt lige høre andres erfaring om
skibet; evt. se billeder derfra.....

Fra : Søren Reinke

Dato : 13-01-08 01:03

Esset wrote:
> [...]
> til St. Johns i Rødehavet.. Vi er nogle stykker der er blevet tilbudt
> en tur med Storm II; men vi vil godt lige høre andres erfaring om

Hejsa

Jeg havde fornøjelse af en vrag safari i maj 2007 på Storm II.

Efter rødehavs standarden er båden ca. ligesom alle de andre både, altså
lidt slidt, men absolut behagelig at være på. Crewet er flinkere end de
fleste crews. Den egyptisk guide Muhammed har jeg haft på 3 forskellige
ture, og han er rigtig flink, kan fortælle en masse gode historier om
dykning i rødehavet, og han har rigtig meget erfaring.

En fed detalje på Storm II som man desværre ikke ser så tit, er at man
første dag spænder en tank fast på sin BCD, og så er den ellers der
resten af tiden, de fylder dem nemlig direkte hvor de står. Når man er
færdig med et dyk, skruer man sin 1. trin af, og så fylder tanken.

Kaptajnen er meget erfaren, og bruger derfor ikke en masse tid på at
finde stederne, men rammer plet nærmest hver gang.
Kokken laver mad i den bedre ende af liveabord mad. (tro mig jeg har
mødt kokke dernede der er LANGT værrere).

Du kan finde nogle billeder af båden her:
http://www.dykkeren.dk/Galleriet/Red%20Sea/Storm%20II/index.html

Båden var lige kommet fra et værft, derfor er de stadigvæk i gang med at
spænde soldug fast på billederne fra havnen i Hurghada.

p.s. Hvis du aldrig har været Deep South før, glæd dig, det er FED
dykning dernede. Du kan se billeder dernede fra her:
http://www.dykkeren.dk/Galleriet/Red%20Sea/Liveaboard%20-%20April%202007/index.html
fra min tur i April 2007.

Jeg skal nok afsted på en Brothers tur i Maj med Storm II igen, og det
glæder jeg mig til.

Håber dette har hjulpet lidt, ellers skal du bare spørge.

Hilsen
Søren Reinke
www.Dykkeren.dk