Verdensrekord vedr. huledykning
Fra : JL

Dato : 08-01-08 04:54

On Dec 15, 2007 divers from the Global Underwater Explorers' WKPP team
completed one of the most celebrated cave dives in the world. Jarrod
Jablonski and Casey Mckinlay completed this dive in order to prove the
connection between Wakulla Springs and Leon Sinks cave systems. As a
result of the connection the two caves have become one system formally
known as the Wakulla- Leon Sinks Cave system. This cave is the longest
cave in the United States and the fourth largest cave in the world. In
order to prove the connection the divers traveled a distance of nearly
seven miles (36,000 feet). The Scuba dive set two world records
including the longest cave dive between two entrances and the longest
traverse in a deep cave. The dive required the use of Halcyon
rebreathers which allowed the divers to spend nearly seven hours at a
depth of 300 feet, followed by approximately 15 hours of
decompression.

http://gue.com/Expeditions/WKPP/Updates/wakulla-traverse.html

Fra : møller

Dato : 08-01-08 08:52

On 8 Jan., 12:54, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:
> [...]
> rebreathers which allowed the divers to spend nearly seven hours at a
> depth of 300 feet, followed by approximately 15 hours of

så er man sku ikke rigtig rask

Fra : Morten Kjerulff

Dato : 08-01-08 09:21

Jeg læste at dykkerne betragtede deres væv som mættede under disse
dyk, på den dybde, og der derfor altid har ca. 15 timers dekompression
om de bruger 5 eller 10 timer til at tage turen.
Men er der nogen, der kan gennemskue hvordan det hænger sammen med at,
i hvert fald nogle, dekompressions-modeller har væv med
halveringstider op til 640 minutter?

Mvh Morten

Fra : JL

Dato : 08-01-08 11:03

Hej morten,

On 8 Jan., 17:21, Morten Kjerulff <kjeru...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Men er der nogen, der kan gennemskue hvordan det hænger sammen med at,
> i hvert fald nogle, dekompressions-modeller har væv med

Jeg synes jeg læste et eller andet sted at de bruger tabeller fra
erhvervsdykkere der dykker mætningsdykning det kan være du kan hitte
nogle papers omkring det.

mvh
Jonas

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 08-01-08 16:19

> [...]
> Men er der nogen, der kan gennemskue hvordan det hænger sammen med at,
> i hvert fald nogle, dekompressions-modeller har væv med

Så vidt jeg har forstået det, så er disse vævstyper med meget lange
halveringstider indført i dissolved-gas modellerne for at kompensere
for disse modellers dårlige egenskaber m.h.t. multidykning.
Vævstyperne skulle således kun være af egentlig betydning ved
beregning for multidyk.
Bobbelmodellerne skulle komme ved den svaghed i forbindelse med
multidykning med trecking over tid af bobbelkerne antal.

Jens Olsen

Fra : Morten Kjerulff

Dato : 09-01-08 05:00

On 9 Jan., 00:19, "jenspol...@hotmail.com" <jenspol...@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> Bobbelmodellerne skulle komme ved den svaghed i forbindelse med
> multidykning med trecking over tid af bobbelkerne antal.

Hej Jens.

Tak for svar.
Det lyder som en fornuftig forklaring.

Mvh Morten