LED PÆRE
Fra : Thomas og Heidi

Dato : 30-12-07 23:56

Hej alle.
er der nogen herinde som har kendskab til denne type pære. Den skulle passe
i en lygte som normalt er mont med en alm 50 W pære.
Der har lige været beskrevet en anden type LED pære(i en tidligere tråd) som
også skulle passe istedet for den alm hallogen. Men den havde kun 3 LED
pærer i sig.
Den type jeg har fundet har tilsyneladende mange små pære, men fungere det
???????. Jeg ville gerne have længere brændtid på batteriet, og det ville jo
være ok med lidt hvidere lys hvis det var muligt
http://www.batteribyen.dk/mr16_24_led_paere___hvidt_lys__250_lux_-p-1939.html?cPath=244_235&osCsid=c4b912ad70d8ea4cdaae00d0db16f957

Fra : bystrup@gmail.com

Dato : 31-12-07 05:00

> Den type jeg har fundet har tilsyneladende mange små pære, men fungere det
> ???????. Jeg ville gerne have længere brændtid på batteriet, og det ville jo

Det er ikke så meget antallet at LEDs som typen det kommer an på...

Med en pris på 79,- kan du jo sagtens forsvare at prøve, men forvent
_ikke_ at den giver lige så meget lys som en "pære" med 3 Luxeon's,
Cree's, OSTAR's m.fl. Om den giver tilstrækkeligt afhænger af dine
forventninger og brug; jeg selv er lidt skeptisk.

Mvh Anders

Fra : Frank Andersen

Dato : 31-12-07 17:06

Den nævnte LED pære har alt for lidt lysstyrke, og sikkert også en stor
spredning. Spild af penge til dykkerbrug.

Gå hellere efter en med 3x3Watt Luxeon LED med tre paraboler - de fåes også
så de erstatter en alm. ø50mm parabol.

Frank

Fra : Thomas og Heidi

Dato : 02-01-08 23:00

Hej Frank. Tak for svaret og ja du har jo nok ret. De er godt nok
billige....
Men hvor finder jeg en 3x3Watt Luxeon LED for så må det bare blive den der
skal prøves....

Fra : bystrup@gmail.com

Dato : 02-01-08 15:46

> Men hvor finder jeg en 3x3Watt Luxeon LED for så må det bare blive den der
> skal prøves....

Det finder du nok ikke - jeg har i hvert fald kun set customjobs og
hjemmebyg, men du kan måske komme noget af vejen her:

http://www.led1.de/shop/index.php?cName=highpower-p4xre-led-spots-c-168&xploidID=5de7f01c5e85fc7fb5d26f625b3fdc81

Mvh Anders