pære til lygte??
Fra : Henrik Olsen

Dato : 27-12-07 23:48

hej ng er der nogen der ved om man kan få en diode / led pære der passer i
en fatning til en ø 51mm halogen pære så kan man jo få lidt mere brænde
tid...........
hilsen henrik olsen

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 28-12-07 00:55

Hejsa

> hej ng er der nogen der ved om man kan få en diode / led pære der passer i
> en fatning til en  ø 51mm halogen pære så kan man jo få lidt mere brænde
> tid...........

Det kan du sagtens, men det er mere et spørgsmål om du er tildreds med
effekten! Hvor mange watt er du vant til?

Mvh

Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Henrik Olsen

Dato : 28-12-07 09:54

jeg har 50watt nu og 9,5a så her om vinteren går tiden lidt hurtiger så en
gang i mellem ville det være fint med lidt eks.tid.. kender du et sted man
kan købe de pære???
mvh henrik
Hejsa

Fra : Mick Hellegaard

Dato : 28-12-07 11:15

Hej Henrik.
Prøv at kigge på denne side.
http://www.led-online.dk/shop/default.asp
under LED lyskilder-reflektor-GU5.3-MR16-hvide lyskilder-4W
De passer lige ned i en lampe der er til standard halogenpærer m
reflektor. En af mine kollegaer har købt en for nylig, men har
endnu ikke testet den i vand. Men på land ser det ud til at være
ok. Du vil med en sådan pære få længere brændtid, end du
sandsynligvis kan holde varmen i vandet her i vinter.
MVH Mick

Fra : Henrik Olsen

Dato : 28-12-07 12:14

kanon det vil jeg prøve tak for det.. hvis der er andre der kender noget til
det også evt. har prøvet det vil jeg meget gerne høre om det
mvh henrik

Fra : Thomas og Heidi

Dato : 30-12-07 00:01

hejMick. Ved du hvad forskellen er på MIX-HVID og Daglys-Hvid. Jeg kunne
meget godt tænke at mig prøve en af disse pærer, da jeg har samme "problem"
som Henrik Olsen beskriver::::::::

Fra : bystrup@gmail.com

Dato : 28-12-07 09:32

> kanon det vil jeg prøve tak for det.. hvis der er andre der kender noget til
> det også evt. har prøvet det vil jeg meget gerne høre om det

Hvis du har mod på at lodde lidt og lege med boost convertere kan du
kigge her:

http://www.led1.de/shop/index.php?cName=osram-led-spots-osram-coinlightostar-c-128_130_183

De giver _noget_ mere lys end dem Mick nævner ovenfor, men kræver
selvf. flere Ah og mere bøvl

Mvh Anders

Fra : kallesoee@gmail.com

Dato : 28-12-07 12:36

On Dec 28, 5:31 pm, byst...@gmail.com wrote:

> [...]
>
> http://www.led1.de/shop/index.php?cName=osram-led-spots-osram-coinlig...
>
> De giver _noget_ mere lys end dem Mick nævner ovenfor, men kræver

Den ser meget interessant ud. Har du set den i brug? hvordan er
spredningen på lyskeglen?

Har du nogle hint eller links til hvordan man laver eller hvor man kan
købe 12v til 24v konverter?

Mvh
Bjarne

Fra : bystrup@gmail.com

Dato : 28-12-07 13:43

> Den ser meget interessant ud. Har du set den i brug? hvordan er
> spredningen på lyskeglen?

Jeg har en liggende mhp. at bygge den ind i en lampe, og den giver
knap så meget lys (lidt subjektivt, da farvetemp er forskellig) som
min kowalski 50w. Spredningen på keglen er dog også lidt bredere da
Coinlight'en egl. er beregnet på alm. belysning -- 38 grader iflg.
databladet, men jeg tror det er lidt mindre, subsidiært er der en
markant hotspot der er smallere.

Det der er jävligt spændende er den LED der bliver brugt. Den kan
næmli' drives højere end i Coinlight (prisen er levetid og output over
tid) og så kan den blæse ret meget lys ud. Se et eksempel på en der
har bygget en lampe med 4 OSTARs her:

http://www.tauchfunzel.de/OSTAR1_en.htm

> Har du nogle hint eller links til hvordan man laver eller hvor man kan
> købe 12v til 24v konverter?

Det nemmeste er nok i virkeligheden at købe to RC batteri-pakker og
serieforbinde, men ellers kan man finde dem mange steder - primært i
USA og Tyskland og som regel er det noget miniature-stads.

http://www.a1w.de/html/hko_.html
http://theledguy.chainreactionweb.com/index.php?cPath=48_49_61

(Sidstnævnte har også kvali-reflektorer i LED-størrelse).

Mvh Anders