Dykkerlygte
Fra : Peter Rønnehøj Hanse~

Dato : 26-12-07 22:34

Hej er der nogen i gruppen som kender denne lygte, den lyder til at opfylde
alle krav som jeg ville kræve af en god lygte også er den absolut rimelig i
pris.

http://www.divelight.com/single.asp

Godt Nytår
Peter

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 27-12-07 15:42

Peter Rønnehøj Hansen wrote:
> [...]
> alle krav som jeg ville kræve af en god lygte også er den absolut rimelig i

Hej Peter,

Jeg kender den ikke personligt, men den er bl.a. omtalt her:

http://www.scubaboard.com/forums/dir/45929-dir-primary-light-specs.html

Jeg læser det, som om du ville få mere glæde af en 10 Watts HID lygte,
som vel kan fås brugt, i nogenlunde samme prisleje, som den du kigger på.

vh,

Ole M.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 27-12-07 09:01

On 27 Dec., 16:41, Ole Michaelsen <nej...@til.spam> wrote:

> [...]
>
> Jeg læser det, som om du ville få mere glæde af en 10 Watts HID lygte,
> som vel kan fås brugt, i nogenlunde samme prisleje, som den du kigger på.

Og så igen, måske ikke. Alle jeg kender der har købt en 10 watts HID
er blevet grundigt trætte af den, når de kom ud at dykke med en der
havde en HID omkring de 35 watt.

Jens Olsen

Fra : Jens

Dato : 27-12-07 10:03

Af hvad jeg har hørt rund omkring, så kan man lige så godt købe en
ordenlig lygte første gang, istedet for at købe flere simi gode
lygter.
F.eks. en halcyon 18 Watt HID, A-gir 21 W HID eller en Salvo 21 W HID

Det kan godt være det koster lidt mere, men du får en lygte som du kan
bruge i lang tid, og som du bliver rigtig glad for.
10W HID er lige i underkanten, men omkring 20 W er ganske fint til
alle formål.

Mvh Jens

Fra : Peter Rønnehøj Hanse~

Dato : 27-12-07 18:29

Ja der er mange holdninger til lygter,det jeg er faldet for er
50 watt med en brænd tid på 1time og 20 mim, okay det er fra ny,
men så lad os sige 1 time, det er mere end de fleste lover. Der
næst kan man ændre spredningen under brug. Jeg kan også fortælle
at lygte plus levering ligger lige under 400$ med ekstra pærer
m.m. Dollar kursen er lav så jeg bestiller en og vender tilbage
når den er prøvet.

Godt Nytårs dyk

Peter

--
Peter R. Hansen

Fra : Jesper Munk

Dato : 27-12-07 20:59

Hej.
Ja, jeg kan kun tilslutte mig.
har haft skodlygter nok Gav så kassen og fik en Metalsub HID 200. Den
er der bål på og den kan tåle nogen tæv.....
Har også set Salvo og Greenforce HID lygter. De gør det også rigtig godt.
mvh Jesper

Fra : morten@rudedyk.dk

Dato : 27-12-07 10:18

On 27 Dec., 18:02, Jens <dal...@gmail.com> wrote:
> [...]
> bruge i lang tid, og som du bliver rigtig glad for.
> 10W HID er lige i underkanten, men omkring 20 W er ganske fint til

Ja, helt klart. Jeg har nu dykket nogle gange med en 10W HID, og er
gået tilbage til min 50W halogen. Jeg bestiller snart en Agir 21W
HID.

Mvh
Morten

Fra : tz@cdnet.dk

Dato : 27-12-07 14:37

On 27 Dec., 18:28, Peter Rønnehøj Hansen <peter-alt...@45QTHmail.dk>
(slet 45QTH) wrote:
> [...]
>
> Peter

> --
> Peter R. Hansen- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej Peter

Det lyder som en spændende lygte. Lad en delig NG høre hvad du syntes
når du har fået den.

Har du medregnet moms /25%) og told (2,7%) ???

mvh
TZ