Rockboots
Fra : kontakt@larssoerense~

Dato : 17-12-07 10:35

Er der nogen som har nogle gode fif/råd til at undgå kolde fødder
under dykningen her om vinteren i et par rock boots??

Fra : Henrik Leegaard Hans~

Dato : 17-12-07 19:30

<kontakt@larssoerensen.dk> skrev i en meddelelse
Er der nogen som har nogle gode fif/råd til at undgå kolde fødder
under dykningen her om vinteren i et par rock boots??

Sæt turbo-soles på dragter i stedet for, så er der plads til varme sokker,,,
og finner.

Henrik Leegaard Hansen

Fra : Jürgens

Dato : 17-12-07 11:32

On 17 Dec., 18:35, kont...@larssoerensen.dk wrote:
> Er der nogen som har nogle gode fif/råd til at undgå kolde fødder
> under dykningen her om vinteren i et par rock boots??

Personligt bruger jeg et par boots fra Weezle

http://www.weezle.co.uk/products/undersuits.htm

og jeg har ikke problemer i mine rock boots. Det kræver dog rimeligt
med plads.

Fra : kontakt@larssoerense~

Dato : 17-12-07 11:39

On 17 Dec., 19:30, "Henrik Leegaard Hansen" <leega...@galnet.dk>
wrote:
> [...]
> under dykningen her om vinteren i et par rock boots??
>
> Sæt turbo-soles på dragter i stedet for, så er der plads til varme sokker,,,

der bliver ikke tale om turbo-soles lige pt og jeg har rigelig med
plads i støvlen og finnerne passer fint men får som sagt kolde fødder

Fra : Henrik Leegaard Hans~

Dato : 18-12-07 09:38

wrote:
> [...]

>der bliver ikke tale om turbo-soles lige pt og jeg har rigelig med
>plads i støvlen og finnerne passer fint men får som sagt kolde fødder

OK. Så er det nok sokkerne der ikke er varme nok. Selv bruger jeg først et
par tynde vandresokker inderst og uden på et par tykke uldsokker og yderst
Weezle´s sokker. Det plejer at kunne holde på varmen.

Fra : Hardy Boisen

Dato : 17-12-07 21:36

<kontakt@larssoerensen.dk> skrev i en meddelelse
Er der nogen som har nogle gode fif/råd til at undgå kolde fødder
under dykningen her om vinteren i et par rock boots??

Jeg bruger også boots fra wezzle og har sjældent kolde fødder,
i starten havde jeg en tendens til at snøre støvlen for hårdt og det giver
100% kolde fusser....

Mvh Hardy

Fra : kontakt@larssoerense~

Dato : 17-12-07 14:50

On 17 Dec., 21:36, "Hardy Boisen" <H...@anarki.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg bruger også boots fra wezzle og har sjældent kolde fødder,
> i starten havde jeg en tendens til at snøre støvlen for hårdt og det giver

Jeg har også i starten stammede mine støvler for meget men det
lyder som om at weezle er vejen til ikke kolde fødder.... tak for det.

Fra : Kalle

Dato : 18-12-07 00:27

Jeg bruger Weesel og fith elements sokker, og det er klart sidstnævnte der
gør den største forskel på om jeg fryser. Weesel kan ikke gøre det alene
!!!!

Hvis det ikke er nok, kan du bruge et par store vådsko i stedet for dine
Rockboots. Har ikke prøvet, men har set Svenskerne gøre det.

Kalle

Fra : LauritsT

Dato : 18-12-07 00:15

> Hvis det ikke er nok, kan du bruge et par store vådsko i stedet for dine
> Rockboots. Har ikke prøvet, men har set Svenskerne gøre det.
>
> Kalle

Jeg er ret kuldskær og har haft stor succes med at bruge et par BARE
neoprenstøvler (vådsko). De sko jeg bruger til tørdragten er 2 numre
større end dem jeg bruger når jeg er i våddragt. - Så man behøver
ikke være svensker for at anvende denne metode...

Fra : Thomas Andersen

Dato : 18-12-07 12:00

Jeg bruger Weezle´s sokker når det er koldt (her om vinteren) uden andet. Om
sommeren bruger jeg gerne bare et par uldsokker.

Min erfaring siger mig at det er bevægelighed der gør at man holder varmen
(dvs. gode sokker virker ikke hvis de "strammer"), så hvis du kan bevæge din
tær med "lethed" i støvlerne så burde du kunne holde varmen i et par timer
eller mere, alt efter hvad du laver.

Så... ordentlig pasform i finner og støvler samt weezle sokker er nok min
anbefaling.

--
Thomas N. Andersen
Dansk Dykkerservice

Fra : john

Dato : 20-12-07 04:14

On 17 Dec., 18:35, kont...@larssoerensen.dk wrote:
> Er der nogen som har nogle gode fif/råd til at undgå kolde fødder
> under dykningen her om vinteren i et par rock boots??

Hej Lars

Gå ned i en velassorteret herretøjforretning og invester et par
hundrede kroner på et strømper i kashmiruld det skulle kunne tage
kulden.
Jeg har et par med kun 40% kashmir og det er om fødderne jeg sidst
begynder at fryse.

John

Fra : JL

Dato : 20-12-07 07:04

On 17 Dec., 18:35, kont...@larssoerensen.dk wrote:
> Er der nogen som har nogle gode fif/råd til at undgå kolde fødder
> under dykningen her om vinteren i et par rock boots??

Du skal sørge for at holde overkroppen og hovedet varmt. Brug en tyk
inderdragt 400 gram og en varm hætte gerne 7mm.