Allan Greisens bisættelse
Fra : per.mikkelsen@kims.d~

Dato : 12-12-07 06:56

Allan bisættes, lørdag den 15. december 2007, kl. 13 i Vor Frue Kirke
i Assens. Da Allans aske skal spredes i Lillebælt, vil jeg opfordre
alle, som evt. vil vise deres deltagelse og medfølelse, til at støtte
den igangsatte indsamling til Allans familie, i stedet for at sende
blomster. Info om indsamlingen ligger på Narhvalens hjemmeside
http://www.narhvalen.dk, hvor man også kan finde familiens adresse,
hvis man ønsker at sende en kondolence hilsen.

Per R. Mikkelsen

Fra : Kirsten Klaaborg

Dato : 12-12-07 20:20

Ønsker man at aflevere eller sende en kondolencehilsen, kan man lægge sin
hilsen i kirkens våbenhus på lørdag eller sende den direkte til familien i
Saltofte.

Mvh

KK

Fra : Henning

Dato : 13-12-07 10:58

>alle, som evt. vil vise deres deltagelse og medfølelse, til at støtte
>den igangsatte indsamling til Allans familie, i stedet for at sende

OT - al ære og respekt til Allans familie, men hvorfor skal vi se
disse private indsamlinger hver eneste gang en person af en eller
anden grund er kommet til skade eller endda omkommet? Er det ikke op
til folk selv at sørge for at forsikre sig på rette vis, inden de
drager ud i verden? Hvad vil det hjælpe, i dette tilfælde Allans
efterladte, at der samles et antal tusinde kroner ind? Er det ikke
bedøvende ligegyldigt? Det gør ikke savnet midre, men det hjælper
måske nogle menneskers dårlige samvittighed at kunne købe "aflad" på
denne måde?

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-12-07 16:32

"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse
> OT - al ære og respekt til Allans familie, men hvorfor skal vi se

OT, det har du fuldstændig ret i.
Så hvis du ikke har lyst til at bidrage med noget nyttigt i denne
forbindelse, så bedes du lave en anden tråd.

Fra : kenneth andersen

Dato : 13-12-07 16:48

hmmm, blev faktisk også lidt stødt over det indlæg..!

Fra : Kirsten

Dato : 17-12-07 22:55

Det var dog en ualmindelig upassende kommentar at komme med.
Må ha' sat mit spamfilter op til at sortere den slags fra. Det er ikke
sundt for mit blodtryk. Må du falde i din nathue og brække et eller
andet!!!!!!

Når det så er sagt, så håber jeg så inderligt at ulykken vil få folk
til lige at tjekke forsikringer, testamenter og vielsesattester en
ekstra gang inden man går i vandet.

Den situation som Allans familie er bragt i nu - se længere nede i
tråden - er helt forfærdelig. At miste en mand/kone/kæreste på
denne måde er uendelig hårdt. At man samtidig skal tænke og
ikke mindst foretage sig noget fornuftigt i forhold til økonomi er
helt umenneskeligt. Bare det at skulle købe 1 liter mælk er svært
i den situation.

Jeg ved godt at det ikke er det fedeste emne at tage op en lørdag
aften over en god øl, men få det for h...... gjort. Det skylder i jeres
pårørende. Tag evt. en advokat, revisor eller bank med på råd.
De er så kloge ud i den slags.

Jeg føler med Allans familie og ønsker den al mulig medvind.

/Kirsten

Fra : morten@bjoerndalmose~

Dato : 13-12-07 17:00

> OT - al ære og respekt til Allans familie, men hvorfor skal vi se
> disse private indsamlinger hver eneste gang en person af en eller
> anden grund er kommet til skade eller endda omkommet?

Nu mener jeg ikke bare det er af " en eller anden grund" Allan er
død.
Han er død efter at have udført hvad alle vi andre kun kan håbe vores
makker har nosser nok til at udføre!

Samtidig så var Allan en stor personlighed og inspirator og mentor
indenfor dykning - hvis nogle vil have yderligere forklaret mine
synspunkter indenfor dette, kan de skrive til mig på
morten@bjoerndalmose.dk
så skal jeg gerne forklare hvem Allan var, hvad han gjorde for folk og
meget mere!

Dernæst skal siges, at Allan ikke var forsikret ud over sin
instruktørforsikring - som jo ikke dækker da det ikke var en tur han
var instruktør på.
Mette og Allan var ikke gift, men kærester, og havde desværre ikke
sikret hinanden. Derfor mener jeg at alle som Allan har hjulpet, eller
som syntes at Allan har gjort et godt stykke arbejde for dykningen i
Danmark (kender ikke nogen som har fået den eksponeret så positivt i
medierne som han har de sidste mange år) bør give en donation til
familien.
Det er her og nu de har brug for midlerne - kassen er lukket i!!!!
Mette var ansat i Allans firma som selvfølgelig er lukket ned - ergo
ingen indtægt.
Personligt har jeg da selv givet hvad jeg formår som studerende (Allan
har sgu altid givet mig "studierabat") og da jeg sammen med en anden
står for klubbens bar, har vi doneret en enkelt klubaftens omsætning.
(Det bliver hurtigt meget når først folk ved hvad det går til.)

Allan dykkede ikke uden hoved og grænseoverskridende - han dykkede
sikkert og planlagt!
Han døde som en helt der reddede sin makker - for Allan var større end
livet selv.
Dem som kendte Allan ved, at han var den sidste som kunne dø i en
dykkerulykke - medmindre det var i forsøget på at redde sin makker.

Æret været Allans minde - du er savnet rigtig rigtig meget.

KH Morten "Dalle" Dalmose

Fra : JL

Dato : 18-12-07 01:37

On 17 Dec., 22:55, "Kirsten" <1HTXkirsten...@aalborgdyk.dk(fjern
1HTX)> wrote:
> [...]
> aften over en god øl, men få det for h...... gjort. Det skylder i jeres
> pårørende. Tag evt. en advokat, revisor eller bank med på råd.

Måske er dit forsikrings selskab mere relevant, det vigtigste er vel
at ens familie ikke skal gå fra hus og hjem hvis ulykken er ude. Så
tegn en livsforsikring, og bliv gift sådan at der ikke er juridiske
forviklinger når præmien skal udbetales.

mvh
Jonas

Fra : Kirsten

Dato : 18-12-07 15:02

Nej - dit forsikringsselskab er ikke mest relevant.

De kender oftest ikke dine privatøkonomiske forhold,
og de rådgiver alene om egne produkter.

Desuden er de oftest provisionslønnet, hvilket kan have
en lige heldig konsekvens for deres rådgivning.

Derfor er en kombination af nedennævnte 3 det eneste
rigtige

/Kirsten

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-12-07 09:04

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-12-07 09:12

.....så vidt jeg er orienteret, så havde Allan både en bank og en advokat,
det han IKKE havde var en forsikring, ikke sandt?

mvh. Allan J.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-12-07 11:09

Allan Jensen <alj@vrag.dk> wrote:

> ....så vidt jeg er orienteret, så havde Allan både en bank og en advokat,
> det han IKKE havde var en forsikring, ikke sandt?

Kirsten har fat i noget meget meget vigtigt! Lovgivningen er lige lavet
meget om, hvorfor det aldrig har været vigtigere end nu, at være
gift(!), hverken mere eller mindre, i følge min advokat.

Og jeg har nu hørt om to par der inden for kort tid havner i en næsten
endnu større ulykke på grund af dette.

Så mænd, frem med køllen, og op på rådhuset, nu!

Der sender en venlig tanke til Allan Greisen, for at have givet mig
nogle sjove billeder på nethinden omkring vandføling: at sidde i en bil
der kører henover lillebælt, som også havde den vigtige brod, at man
kunne se trawlernes ødelæggelse af naturen.

Flemming Rubini

Fra : Kirsten

Dato : 19-12-07 16:25

Det er korrekt at der kommer nye arveregler fra nytår.

Det er ikke et must at være gift. Man kan klare meget med
testamente og krydslivsforsikringer.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der er rigtigt
eller forkert at gøre, men man skylder sin mand/kone/kæreste
at tage snakken, så vedkommende er klar over hvad der sker,
hvis man nu af en eller anden grund skulle glemmer at komme op -
eller skulle komme op i en utilsigtet tilstand.

Min mand skal ikke tjene på min ulykke - skulle jo nødigt friste
men han skal heller ikke sidde tilbage med et økonomisk problem.
Galt nok at jeg er det i levende live.

Jeg har arbejdet med økonomisk rådgivning i mange år. Når jeg
tænker tilbage er situationer som denne noget af det værste jeg har
været ude for - og der siger en del............... Derfor ved jeg også
godt at det er en meget svær samtale at tage med sine pårørende. Og
jeg kan også sagtens forstå at man ikke lige får det gjort.

Netop derfor min opfordring

/Kirsten

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-12-07 22:03

Til hvad? til fortsat at tale videre med sin revisor, bank og advokat og
undlade at tegne forsikring?

Allan havde en bank og en revisor/advokat, men manglede en forsikring, hvad
havde dit råd hjulpet ham???

Ja man fornemmer din professionalisme (gisp).

mvh. Allan Jensen

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-12-07 22:32

Kirsten skrev ikke det var vigtigt at blive gift, hun skrev:

> [...]
(hvilket ellers havde hjulpet Allan Grejsens familie betragteligt)

og de rådgiver alene om egne produkter.<<
(hvem kan tegne en forsikring, uden at oplyse om privatøkonomiske forhold?)

en lige heldig konsekvens for deres rådgivning.<<
(De fleste som arbejder med relevant rådgivning er provisionslønnede og
dette har iøvrigt intet med sagen at gøre)

(dette gider jeg ikke engang kommentere)

Allan Jensen
(gift i 20 år, men ikke af juridiske grunde)

Fra : Kirsten

Dato : 19-12-07 16:15

Lige netop......... og det er jo ikke godt nok

Derfor min opfordring til selv at tage hånd i hanke med opgaven.

Det kommer ikke af sig selv.

/Kirsten

Fra : Jess

Dato : 19-12-07 22:17

Undskyld. men mener i det er fiar over for Allans pårørende at diskutere
allans private forhold her. Og ja, hvad så hvis der er nogle der vil give
penge til familien, så gør det og resten burde ikke blande sig. Nå ja, det
er bare lige min mening. Men jeg mener bare at men burde respektere de døde,
om ikke andet så familien. At sidde og diskutere her er mangel på respekt.
Prøv at se indead, kunne i forestille at det var en jer.
Slut her fra.
ÆRE VÆRE ALLANS MINDE.
Mvh jess.

Fra : Kirsten

Dato : 19-12-07 23:25

Nej det er jeg helt enig med dig i......

Forsøger at trænge igennem med en mere generelt betragtning
om emnet, men det går mig vist ikke så godt

/Kirsten