Tur til Kreidesee
Fra : kenneth andersen

Dato : 27-11-07 20:54

Hej alle.

Vi er nogle stykker der køre til Kreidesee d.8 december, og hvis der er
nogen der kunne tænke sig at tage med er her et tilbud til jer. Det foregår
fortrinsvis i egne biler, dog har jeg plads til 2 mere i min bil.
Vi mødes i kolding omkring kl.6 lørdag morgen og køre så samlet ned og
dykker.

Skulle du/i have interesse, så kontakt mig gerne.!

Kenneth

Fra : Michael Christensen

Dato : 28-11-07 08:06

Hej Kenneth.

Jeg har lige slået en tilsvarende tur op i KUG, så måske vi kan
køre derned i samlet flok. Hvor har i tænkt jer at mødes i
Kolding, og hvor kommer i egentlig fra?

Michael

Fra : kenneth andersen

Dato : 28-11-07 15:10

Jeg kommer fra østfyn og minmakker komme fra Viborg.
Det ville da være mægtigt at slå turene sammen.

kenneth

"Michael Christensen (slet DUIYR)" <mic-lene@DUIYRprivat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11962338910.748354184589054@dtext.news.tele.dk...

Fra : kenneth andersen

Dato : 28-11-07 15:11

Jeg ved endnu ikke helt hvor vi mødes, men omkring kolding på en rasteplads
og så samlet køre sydpå.

Fra : Michael Christensen

Dato : 28-11-07 16:54

Jamen fint så. Skal vi ikke tage og snakke sammen når vi kommer
lidt tættere på dagen? Mit tlfnr er 24413469

Fra : Daniel Shanti

Dato : 28-11-07 22:08

Hej

Jeg og min makker vil også gerne med, vi kommer fra København...

Daniel

Fra : kenneth andersen

Dato : 28-11-07 22:40

Det lyder super daniel. Vi må lige finde ud af hvordan vi deler os op i
bilerne, så det er mest optimalt for alle.
I to ville jo passende kunne køre med mig fra Nyborg, det ville da være
oplagt, ikk.?

kenneth

Fra : kenneth andersen

Dato : 29-11-07 20:45

§ 1

Jeg er bekendt med, at jeg i sammenhæng med denne enestående oplevelse, det
er at dykke i "Kreidesee Hemmoor", at VIST(Verband Internationaler
Sporttaucher verein) og HGF(Hemmoor Grundstücks- und Freizeit GmbH Co.KG)
fralægger sig et hvert ansvar for mit dyk.

Dette gælder også skader, jeg påfører mit udstyr og mig selv, samt skader på
tredje person.

§ 2

Med min underskrift, bekræfter jeg, i indmeldelsesbogen, at have modtaget en
plantegning. Der ligger i tjekind.

Givende henvisninger, indskrænkelser og spæret områder, samt vagt tjenesten
skal respekteres.

Jeg er bekendt med, min sygekasse i tilfældet af en dykkerulykke ikke dækker
omkostningerne. Med mindre der er valgt en dykker forsikring.

§ 3

Jeg er bekendt med, det ikke er tiladt, at dykke ind i materiel, huse
mv.

§ 4

Min sidste helbredsundersøgelse ved en dykkerlæge, er ikke ældre end
to år. Hvis jeg er over 40. år må helbredsundersøgelsen ikke være ældre end
1 år.

Helbredsmæssigt er der ikke noget i vejen for, jeg sikkert vil kunne
gennemfører mine dyk.

Jeg vil ikke dykke under indflydelse af alkohol eller andre rusmidler.

§ 5

Jeg må kun benytte koldvandsudstyr iht. DIN 250, som er i god stand.

Der skal være to uafhængige 1.trin. Dette gælder også dykkerskoler på
lavt vand dvs. dykker under uddannelse. Medbragte ponyflasker skal som
minimum have 2 liters flaskevolume. Hver dykker skal have et komplet sæt
dykkerudstyr, dvs. ur, tabeller, dybdemåler - eller en computer.

§ 6

Hvis jeg stadig er under udannelse, eller kun er i besiddelse af et
grund dykkerbevis, må jeg kun dykke med dykkerlære eller assistent
(divemaster)

Som dykker med Bronze/*, OWD, AOWD må jeg ikke dykke dybere end 25
meter.

Med Sølv/**, Rescue eller lignende dykkercertifikat må jeg max dykke
til 40 meter.

Med højre certifikater må jeg max dykker 45 meter.

Hvis man har 100 loggede dyk siden sidste prøve (uddannelse),
sidestilles dette med næste højrere certifikat. Dykkes der dybdedyk iht. før
nævnte opgradering, skal makkeren min. være certificeret som Guld/***.

Desuden vil jeg ikke dykke dekompressiondyk, som medfører en
dekompressionsdybde på mere end 6 meter. Jeg vil altid have min. 20 %
luftkapacitet efter dykket. På opfordring vil jeg fremvisse min dybdemåler
og logbog.

§ 7

Jeg må kun dykke tre gange om dagen, med dyk på mere end 20 meter.
Efterfølgende dyk på max. være på 1o meter. Ved natdyk må jeg ikke dykke
dybere end 15 meter.

§ 8

Det er IKKE tilladt at dykke alene. Som dykkerlære og assistent
(divemaster) må jeg max have 2 elever med. Stedkendte dykker anbefaler at
man bruger dykkerline.

§ 9

Mellem kl. 23 og 6 er det forbudt at dykke i søen.

§ 10

Brugen af kompresser mv. må ikke benyttes på ferieområdet. Efter kl.
22 skal der være ro. Det er forbudt at campere ved søen. Om dagen er det
tilladt at sætte pavilloner eller læsejl op ved søen. Det er bestemmelser
fra "Ordnungamt" (regelsættet)t der angiver dette.

§ 11

Hvis jeg glemmer at indskrive mig i indmeldelsesbogen, og derved ikke
betaler entre eller har entrékort, skal jeg på opfordring betale 3 x
dagssatsen. Indskrivningen gælder primært dykker. Indskrivningen kan gøres
ved at man lægger sit pas/kørerkort eller logbog i postkassen.

§ 12

Jeg vil ubetinget følge anvisningerne fra VIST vagt- og
sikkerhedstjenesten, der har bemyndigelsen for området. Ved dykkerulykker
skal dykkerbasen samt vagttjenesten informeres med det samme.

§ 13

Jeg skal holde mig orienteret hvor vagterne er i området. Det er
vigtigt at informere sig om hvornår der skiftes vagter. Vagterne er ved
fanen, som er hejst ved vagtskueret. Vagterne kan selvfølelig befinde sig i
området.

§ 14

Med min underskrift erkender jeg at har læst og forstået punkt 1 - 13.
Hvis jeg trodser reglerne f.eks. ved overskridelse af dybden, må jeg
påregne, jeg får et års dykkerforbud.

Ved større forseelser kan man få et varigt dykkerforbud. Hvis man
påfører andre eller andet en skade, skal man selv betale ersatningen.

Fra : Per Toustrup

Dato : 02-12-07 16:21

Husk at tage euro med. Det koster 10 euro ved indmelding.
Flaskefyldning (15 l) koster 5,25 euro, men så er der også 220
bar på sådan ca. Tag også certifikat, logbog og pas med,om
ikke andet så bliver passet da luftet.

/Per