Ulykke I Egypten?
Fra : News

Dato : 27-11-07 19:38

Er der nogen der ved noget om den ulykker der er sket i Egypten tidliger på
dagen.

Der skulle efter sigende være Dansker impliseret.

Håber ikke at sporten igen er ramt af en ulykke?

Vh. Bent

Fra : Jesper Munk

Dato : 27-11-07 22:24

Har hørt at det er Allan Greisen der er omkommet.
Er der nogen der kan be- eller afkræfte det ?
mvh Jesper

Fra : AK

Dato : 27-11-07 15:40

Hej alle sammen,

inden snakken går vil jeg lige sige at jeg lige har snakket med en fra
den båd hvor Allan er med på, og han nævnte ikke noget om ulykken,
dette kunne jo tyde på at det ikke er ham.

det er tragisk med ulykker, men lad os vente med at blæse noget op før
vi har mere viden.

jeg tager nu kontakt til dem jeg kender på båden, lad os håbe det ikke
er nogle af dem .

mvh

Anders

Fra : AK

Dato : 28-11-07 00:26

Hej,

Jeg er ked af at kunne bekræfte, at Allan Greisen er omkommet under et
dyk i rødehavet.
Jeg vil bede jer alle om ikke at bruge nyhedgruppen til at gætte på en
årsag til ulykken, da vi ikke ved noget i øjeblikket.

mine tanker går til de efterladte.

mvh

Anders Knudsen

Fra : morten@bjoerndalmose~

Dato : 28-11-07 02:28

Hej.

http://www.fyens.dk/article/895945:Assens--Fynsk-eventyrer-druknet

Vi har i sandhed mistet en stor personlighed og en god dykkermakker.

Allan du vil blive savnet rigtig meget.

Mine tanker og kondolance går til Mette og børnene.

Kærlig hilsen

"Dalle"

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-07 22:49

<morten@bjoerndalmose.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg er glad for at se den måde sagen er blevet behandlet i pressen. Både i
aviserne og i TVer Allan Greisen blevet omtalt med stor respekt og ære. Det
kan selvfølgelig ikke ændre den utolig tragiske ulykke, men det viser at
Allan var en stor personlighed i dansk dykning.

Mine tanker går på alt det Allan Greisen nåede at udrette, alt det han ikke
nåede og selvfølelig til familie og venner.

Med venlig hilsen Peter Stenkilde

Fra : Poul Olesen

Dato : 30-11-07 14:10

Et sandt tab for dykkersporten.
Nedenstående er en kopi af den pressemeddelelse vi sendte onsdag aften
fra skibet i Egypten.

PRESSEMEDDELELSE

Omstændigheder i.f.m. dykkerulykke i Hurghada - Egypten tirsdag den 27.
november 2007.

Hændelsesforløb

Tirsdag den 27. november 2007 om morgenen tog 2 danske dykkere – idet
følgende benævnt A og B - ud for at dykke m.h.p. at lokalisere og dykke
på et vrag.

Begge dykkere var en del af en gruppe på i alt 17 danske tekniske
dykkere, som alle er certificeret i dyb teknisk dykning med
blandingsgasser. Turen foregik fra en lejet dykkerbåd med
specialuddannet besætning.

Ca. 20 minutter inde i dykket – og på en dybde af ca. 60 meter besvimede A.

I henhold til nødprocedurerne eskorterede B herefter A til overfladen,
hvortil begge ankom ca. 5 minutter efter. Her kom A til bevidsthed og
talte kortvarigt med B. Begge dykkere havde på dette tidspunkt ikke
overholdt deres opstigningstider, idet B havde prioriteret at få A op
til overfladen så hurtigt som muligt. Begge dykkere var således på dette
tidspunkt i risiko for at udvikle dykkersyge.

Efter et ukendt tidsrum i overfladen mistede B bevidstheden og A prøvede
forgæves at få B til bevidsthed. A forsøgte genoplivning af B, som
ifølge myndighedernes foreløbige konklusion døde som følge af drukning.
Under genoplivningen havde A svært ved at tilkalde opmærksomhed fra de
nærliggende supportbåde pga. bølgernes størrelse og strømmen i området.

A blev efterfølgende transporteret til et nærliggende hospital m.h.p.
behandling i trykkammer for dykkersyge. A fik ikke konstateret
dykkersyge og blev udskrevet uden behandling fra hospitalet/trykkammeret
efter ca. 24 timers observation og har det pt. godt.

Det er ikke klarlagt hvorfor A mistede bevidstheden under vandet.

De Egyptiske myndigheder har efterfølgende analyseret begge dykkeres
gasser og åndingssystemer og har ikke fundet forurening i gasserne eller
fejl ved åndingssystemerne.

Årsagen til, at B besvimede kendes ikke førend yderligere undersøgelser
foreligger.

Afdøde (B) er identisk med Hr. Allan Greisen og A ønsker at være anonym.

Alle beklager dybt den tragiske hændelse og sender Deres tanker til de
efterladte.

MVH
TURDELTAGERNE