Hundested havn.
Fra : Henrik Olsen

Dato : 25-11-07 17:52

Hej alle.
Er der nogen som ved hvem og hvad der skal kontaktes, inden man hopper i
vandet i Hundestedhavn.
Vi havde planer om at lave nytårs dykket her, da vi er i nærheden.
Kan det anbefales ????

Fra : Søren Arnvig

Dato : 25-11-07 20:46

"Henrik Olsen" <Raho@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandet i Hundestedhavn.
> Vi havde planer om at lave nytårs dykket her, da vi er i nærheden.

Vi bruger havnen, når vi ikke kan komme i vandet andre steder,
eller til øvelser, hvor det godt må være lidt usigtbart,
f.eks. søg og hæv, samt redningsøvelser.

Som ren underholdnings dyk, synes jeg det er lidt kedeligt.
Vi plejer at kontakte speditionskontoret, for at
høre hvilken trafik der er i havnen og vi har endnu
ikke oplevet at få nej til at dykke i et eller andet hjørne.

Du kan finde oplysninger om havnen her:
http://www.hundestedhavn.dk/Fakta.htm

Søren Arnvig

Fra : Henrik Olsen

Dato : 25-11-07 21:18

tak for de hurtige svar er der andre steder der er bedere og mere spændende
til hygge dyk i nærheden????

Fra : Søren Arnvig

Dato : 26-11-07 00:27

"Henrik Olsen" <Raho@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> tak for de hurtige svar er der andre steder der er bedere og mere
> spændende til hygge dyk i nærheden????

Det kommer lidt an på hvad I mener med i nærheden.
Der er masser af gode stranddyk langs hele nordkysten
fra Hundested til Helsingør. Fine stenrev med masser
af liv og dybder ned til 6-8 meter.

Hvis I har en båd, er der også mange nemme
vrag 5-10 mil fra Hundested.

Wilhelm, Libra, Anders M., Gravkoen for lige
at nævne dem vi sidst har været på.

Søren Arnvig

Fra : JL

Dato : 26-11-07 11:32

On Nov 26, 7:27 am, "Søren Arnvig" <f...@arnvig.dk> wrote:

> Wilhelm, Libra, Anders M., Gravkoen for lige
> at nævne dem vi sidst har været på.

Er det den her Wilhelm du mener?
http://www.vragguiden.dk/wreck.asp?id=2114

Hvad er Gravkoen? Er den den her?
http://www.vragguiden.dk/wreck.asp?id=2267

Kan du skrive lidt om de er værd at besøge eller hvordan?

mvh
Jonas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 26-11-07 20:25

"JL" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Er det den her Wilhelm du mener?
>http://www.vragguiden.dk/wreck.asp?id=2114

Jeps, den er efterhånden meget sammenfaldet.
Jeg dykkede på den engang i 80'erne og da kunne
man stadig svømme ind i den. Vi fandt en del flasker
og lidt messing. I '98 var den stadig nem at se på ekkoloddet
men da vi var på den i foråret, var den svær at finde
(eller vi havde en dårlig dag).
Den er stadig et dyk værd. Der er masser af liv,
både nøgensnegle og mellemstore torsk under pladerne.

>Hvad er Gravkoen? Er den den her?
>http://www.vragguiden.dk/wreck.asp?id=2267

Nej , det er en ny gravko som kun er et par år gammel,
jeg tror ikke den er med i vragguiden.

Det er sådan en fætter som denne her, bare lidt mindre
http://www.made-in-china.com/image/2f0j00faTtkBRjRQWsM/Crawler-Cranes-QUY150-.jpg
Armen er væltet bagover, så fødder og styrehus
peger op mod overfladen, bunden er på ca 16 m.

Den er (var ?) markeret med 2 grundafmærkninger
og dk-diver plejer at have en plastikdunk i styrehuset.
Den er meget fin, men hurtigt overset

Søren Arnvig

Fra : JL

Dato : 27-11-07 00:43

On Nov 27, 3:24 am, "Søren Arnvig" <f...@arnvig.dk> wrote:
> [...]
>
> Den er (var ?) markeret med 2 grundafmærkninger
> og dk-diver plejer at have en plastikdunk i styrehuset.

Det lyder da meget sjov, har du en GPS position så vil jeg smide den i
vragguiden.

mvh
Jonas