Coverflow manglende covers!;-)
Fra : Lyrik

Dato : 20-01-08 11:27

"Sønnen/datteren er ulykkelig. De mangler "bilder" på deres iPodde."

Denne her burde jeg faktisk have en bajer for at sende!)

For her er løsningen på manglende covers i din iPod og iTunes!
Det er jo flot når de er der allesammen-ikke?)):
http://www.luen.dk/coverflowmissingpic.mp4

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-01-08 11:57

Lyrik wrote:
> "Sønnen/datteren er ulykkelig. De mangler "bilder" på deres iPodde."

Man bliver altså også afhængig af det skidt.

> Denne her burde jeg faktisk have en bajer for at sende!)
>
> For her er løsningen på manglende covers i din iPod og iTunes!
> Det er jo flot når de er der allesammen-ikke?)):
> http://www.luen.dk/coverflowmissingpic.mp4

1) Du behøver ikke gemme billedet for at tilføje det som cover.
Højreklik på det i browseren og vælg 'Copy image'. Derefter kan du paste
det direkte ind i iTunes.

2) Hvis du kun vælger første sang i iTunes, vil alle andre sange fra
samme plade ikke have coveret. Du skal markere HELE albummet i inden du
vælger 'Get Info'.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lyrik

Dato : 20-01-08 12:05

Den 20.01.2008 kl. 11:57 skrev Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk>:

> [...]
>
> 2) Hvis du kun vælger første sang i iTunes, vil alle andre sange fra
> samme plade ikke have coveret. Du skal markere HELE albummet i inden du
Nå så lærte jeg også noget i dag.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-01-08 12:19

Lyrik wrote:

> Nå så lærte jeg også noget i dag.

;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-01-08 16:23

Peter Farsinsen wrote:

> Man bliver altså også afhængig af det skidt.

> 1) Du behøver ikke gemme billedet for at tilføje det som cover.
> Højreklik på det i browseren og vælg 'Copy image'. Derefter kan du paste
> det direkte ind i iTunes.

Og det behøver du heller ikke, træk blot billedet direkte fra websiden
og ind i venstre nedre hjørne af iTunes hvor der står "Træk
albumbilleder her".

Samme metode kan du bruge til at gemme billeder og markeret tekst alle
mulige steder !

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-01-08 16:27

Henry Lerche Madsen wrote:

> Og det behøver du heller ikke, træk blot billedet direkte fra websiden
> og ind i venstre nedre hjørne af iTunes hvor der står "Træk
> albumbilleder her".

Det er rigtigt, men det er lidt farligt. Man skal i hvert fald være
opmærksom på, om iTunes viser (det ikke eksisterende) cover for den sang
der pt. er valgt eller den sang der pt. afspilles.

Jeg har brugt din metode, men det har resulteret i, at jeg pludselig
havde forkerte covers på nogle sange :(

Hvis man kan holde styr på det, er metoden selvfølgelig smartere.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 20-01-08 22:51

On 2008-01-20 11:27:19 +0100, Lyrik <lyrik@heaven.dk> said:

> [...]
>
> For her er løsningen på manglende covers i din iPod og iTunes!
> Det er jo flot når de er der allesammen-ikke?)):

Bruger selv den lækre lille widgets det spiller max til alle de
manglende covers.

http://www.widget-foundry.com/

Henrik

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-01-08 22:58

Henrik Palshøj wrote:

> Bruger selv den lækre lille widgets det spiller max til alle de
> manglende covers.
>
> http://www.widget-foundry.com/

TAK! Det er jo en fuldstændig fantastisk widget. Jeg har ellers ikke
meget fidus til de widgets - til dato har jeg kun fundet tre der er
noget værd.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk