Sanktion hvis man bliver stoppet uden pas
Fra : Joel

Dato : 19-01-08 13:42

Hej Gruppe.

Hvad er sanktionen, hvis man bliver stoppet uden gyldig pas i Tyskland?

Mvh. JL

Fra : Henning

Dato : 19-01-08 16:44

On Sat, 19 Jan 2008 13:42:17 +0100, "Joel" <joel@tover.dk> wrote:

>Hej Gruppe.
>
>Hvad er sanktionen, hvis man bliver stoppet uden gyldig pas i Tyskland?

Qua Tyskland og Danmark begge er med i Schengen, er problemet ikke så
stort, bare du kan legitimere dig på anden vis, via kørekort el.lign.

Fra : Kasper

Dato : 19-01-08 17:45

"Henning" <nej@tak.invalid> wrote in message

> Qua Tyskland og Danmark begge er med i Schengen, er problemet ikke så
> stort, bare du kan legitimere dig på anden vis, via kørekort el.lign.

Men du risikere en bøde på vidst en 5-700kr

Kasper

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 19-01-08 20:17

"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse

> Qua Tyskland og Danmark begge er med i Schengen, er problemet ikke så
> stort, bare du kan legitimere dig på anden vis, via kørekort el.lign.

Pas skal altid medbringes ved rejser uden for de nordiske lande.
Bøden for manglende pas plejer at være 500,-
Hilsen Matthias

Fra : N/A

Dato : 20-01-08 19:52

Fra : N/A

Dato : 20-01-08 19:52

Fra : Bo

Dato : 19-01-08 16:41

On 19 Jan., 21:16, "Matthias H Matthiessen"
<matthiessenS...@dioder.dk> wrote:

> Pas skal altid medbringes ved rejser uden for de nordiske lande.
> Bøden for manglende pas plejer at være 500,-
> Hilsen Matthias

Det tyske polizei spurgte efter mit kørekort og det var dokumentation
nok idet danskere har intet Ausweis (ID-kort), hvilket vi kunne nøjes
med og det kunne samtidig være sundhedskort/blå EU mv. og det dyre pas
skulle kun bruges ved rejse ud af EU. Det er forenkling og meget
billigere
vh Bo

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 20-01-08 17:30

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

med og det kunne samtidig være sundhedskort/blå EU mv. og det dyre pas
skulle kun bruges ved rejse ud af EU. Det er forenkling og meget

Det er fint nok at det tyske politi er flinke ved dig. Trods det, så er det
stadig pligt til at medbringe pas.
Hilsen Matthias

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 20-01-08 04:38

"Joel" <joel@tover.dk> writes:

> Hej Gruppe.
>
> Hvad er sanktionen, hvis man bliver stoppet uden gyldig pas i Tyskland?

Jeg blev en gang stoppet ved grænsen mellem Holland og Tyskland. Det
viste sig at jeg havde glemt mit pas, men grænsebetjentene var ikke
overdrevet ophidsede over det. De lod sig nøje med et kørekort.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Bo

Dato : 20-01-08 11:50

On 20 Jan., 18:30, "Matthias H Matthiessen"
> [...]
> vh Bo
>
> Det er fint nok at det tyske politi er flinke ved dig. Trods det, så er det

Mange EU-landes borgere har ingen pas, hvad skal de bruge det til ?
Ved rejser indenfor EU gælder deres ID-kort med billede, der også er
sundhedskort mv.
De undres over den "ekstra rejseskat" danskere skal belemres med ved
"køb" af pas der kun gælder i 10 år for voksne og 5 år for børn+ældre.
vh Bo

Fra : Holst

Dato : 20-01-08 19:52

Bo wrote:

> De undres over den "ekstra rejseskat" danskere skal belemres med ved
> "køb" af pas der kun gælder i 10 år for voksne og 5 år for børn+ældre.

Tjah, så længe folk blot lufter deres mishag i nyhedsgrupperne, sker der
næppe noget.

Er du utilfreds, så tag dog fat i din lokale folketingspolitiker.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-01-08 20:26

On Sun, 20 Jan 2008 10:49:34 -0800 (PST), Bo <solfranz47@gmail.com>
wrote:

>Mange EU-landes borgere har ingen pas, hvad skal de bruge det til ?
Til at bevise deres identitet udenfor deres egets lands grænser, hvis
der ikke er andre anderkendte muligheder.

>Ved rejser indenfor EU gælder deres ID-kort med billede, der også er
>sundhedskort mv.
Det eneste internationalt anderkendte identitestbevis en dansker kan
have er et pas. Der findes ikke andre muligheder.

De lande man rejser i kan have krav om at man skal kunne indtificerer
sig på myndighedernes forlangende, kan man ikke det kan man ifalde en
straf/bøde + div. tilbageholdelser for at fastslå identiteten.

Vil du undgå evt. problemer mht. at udenlandske myndigheder skal kunne
identificerer dig, så medbringer du dit pas, længere er den ikke.
Det er ikke noget direkte krav i EU men det er meget smart at gøre.

>De undres over den "ekstra rejseskat" danskere skal belemres med ved
>"køb" af pas der kun gælder i 10 år for voksne og 5 år for børn+ældre.
Og hvad har det med OP spørgsmål at gøre ?

/Hans

Fra : Hauge

Dato : 20-01-08 20:48

Hej
Hans Kjaergaard wrote:
> Det er ikke noget direkte krav i EU men det er meget smart at gøre.

Hvordan hænger det sammen med:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/

Hvor der står:
___
Når du rejser udenfor Norden
Du skal som dansk statsborger medbringe dit pas, når du rejser til lande
uden for Norden.
Dette gælder også for rejser til de lande uden for Norden, som er en del af
Schengen-samarbejdet. Danmarks indtræden i Schengen-samarbejdet ændrer ikke
på reglerne for, hvornår du skal medbringe dit pas, når du rejser.
___

Mvh Hauge

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-01-08 22:22

On Sun, 20 Jan 2008 20:47:55 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Hej
>
>Hvordan hænger det sammen med:
>http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/

Danske myndigheder kan ikke stille krav på andre landes vejne (og slet
ikke om hvad du skal gøre i andre lande), og det må jo være kravene i
andre lande der gælder. Politiets udlægning kan kun tages som en
populær praktisk fortolkning af fakta, nemlig at du skal kunne
identificer dig selv overfor andre landes myndigheder.
Passet er i bund og grund kun et identitetsbevis.

Jeg har ikke kunne finde noget om krav fra EU om at man skal have pas
med ved rejse i/mellem EU lande, men bliver du bedt om at et
identitetsbevis er dit pas eneste officielle anderkendte dokument
udenfor danmark.

/Hans

Fra : Holst

Dato : 20-01-08 21:04

Hans Kjaergaard wrote:

> Vil du undgå evt. problemer mht. at udenlandske myndigheder skal kunne
> identificerer dig, så medbringer du dit pas, længere er den ikke.
> Det er ikke noget direkte krav i EU men det er meget smart at gøre.

Krav er måske så meget sagt, men eftersom passet er det eneste
anerkendte ID-bevis, en dansker kan have, så er det vel som sådan et
krav, at man har passet med.

I øvrigt skulle militærets ID-kort vist være gode nok, så har man et
sådant, kan man vist godt lade passet blive hjemme, når man rejser inden
for Schengen. Det har jeg i hvert fald ladet mig fortælle.

I almindelighed får man sikkert ikke de store problemer i EU, hvis man
ikke lige har fået sit pas med, men et værst tænkeligt scenarie er vel,
at man får et bøde, bliver tilbageholdt i kortere eller længere tid,
sat på det første det bedste fly ud af landet for egen regning, og
efterlader bil, kone (som naturligvis ikke kan køre bil) og børn i
Sydtyskland.

Så kan man hjemme i Kastrup overveje, hvordan man nemmest får bil, kone
og børn hjem. Måske er det nemmere bare at udskifte dem, når man nu er i
gang

Fra : N/A

Dato : 20-01-08 19:52

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-01-08 23:19

Hans Kjaergaard wrote:

> Danske myndigheder kan ikke stille krav på andre landes vejne (og slet
> ikke om hvad du skal gøre i andre lande), og det må jo være kravene i
> andre lande der gælder.

Danske myndigheder kan forlange at du skal fremvise dit pas, når du
rejser ind i Danmark igen. I så fald er du i sagens natur nødt til at
medtage dit pas når du rejser til et andet EU land (hvis du vil hjem
igen).

--
Jesper Lund