New York - Florida - Miami
Fra : mdl

Dato : 18-01-08 19:11

Hej alle

Vi er en lille familie på 2 voksne og 2 børn (12&16) der er ved at planlægge
en tur til øst USA

Kort beskrivelse af hvad vi har tænkt på:

30/6 Kbh - New York
4/7 Bil til Niragara Falls
6/7 Bil til Wasington - bil afleveres
8/7 Fly til Orlando - bil afhentes v/lufthavn
8/7 - 14/7 Bo i Orlando og se forlystelsesparker
14/7 køre til Maimi
19/7 Afleverer bil samt fly til Kbh.

Vi har aldrig været i USA før så alt er for os lidt nyt,

1. Lyder turen for stresset for jer der har været der ?
2. Er der problemmer med at bestille sådan en tur selv på nettet eller ville
i bruge rejsebureau ?
3. Nogen erfaringer med MR.JET (flybilletter) ?
4. Nogen der har gode råd vedr billeje, hvilke selskab bør vi leje hos ?
5 Alle gode råd til området, eller andet relevant modtages med kyshånd.

Med venlig hilsen
Mai-Britt & Bjarne

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 18-01-08 23:49

> [...]
> 4. Nogen der har gode råd vedr billeje, hvilke selskab bør vi leje hos ?
> 5 Alle gode råd til området, eller andet relevant modtages med kyshånd.

Hey Mai-Britt & Bjarne.
I er på vej til jeres livs (første) rejse. USA er et super land at rejse i.
Jeg ved det! Jeg har været der 7-8 gange, og skal selv derover igen til
marts, hvor vi efter 6 dage i New York, lejer en bil og kører ned til Key
West, og derefter slutter med 4 dage i Miami Beach.
Anyway: På turen fra NY til Niagara anbefaler jeg Jer at køre til byen
Intercourse i Lancaster County i Pennsylvania, og tage en overnatning dér på
vej mod Niagara Falls.Det er lige midt i Amish-land, og der kører disse
hestevogne allevegne, og I ser amish-lifestyle allevegne ("Vidnet" med
Harrison Ford er bl.a. optaget dér). Desuden er der ca. 20 af disse berømte
"covered bridges" lige omkring byen, det er disse overdækkede træbroer, der
er så karakteristiske for en bestemt tid i USA. Det er en stor oplevelse,
hvis man interesserer bare en smule for lidt anderledes samfund. I kan evt.
også tage den på vej tilbage til Washington.
Niagara Falls er flottest fra Canada-siden, men pas på! I kan få problemer
med at komme ind i USA igen. Det løser sig sikkert, men man skal jo have
visa, og det har de færreste fra den side.
De sidste par gange vi har været derovre, har jeg købt billetter på Mr.Jet,
men husk, at den 1. overnatning skal være på plads inden indrejse, da I skal
angive en opholdsadresse i USA ved indrejsen.
Billeje er et underligt cirkus. Jeg har prøvet at bestille bil hos Budget
direkte, og så senere kunnet få den samme bil meget billigere på Mr.Jet, så
jeg måtte afbestille den anden. Ellers er DOLLAR, ALAMO, THRIFTY'S i den
billigere ende, og AVIS og HERTZ i den dyrere.
Her kan ses lidt fra vores sidste NY-rejse:
http://www.hejnfelt.dk/newyork.htm
God tur til Jer.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Thomas Andersen

Dato : 19-01-08 08:53

Hej !

Super rejse, og det (i følge mig ) bedste land at holde ferie i.
Har selv lige været i Florida , og tager til USA igem om et par måneder.

I skal bruge mest tid i og omkring Orlando .. Der ligger mange af de store
parker.. Universal, Disney, SeaWorld
(Disney og Universal er delt op i flere parker, og I kan ikke nå en park om
dagen med mindre i løber rundt.. De er virkelig store.
Skal I bo i Orlando, så ligger der mange super gode hoteller (og billige) på
International Drive (Lige ved Universal, og Disney)
Og mange gode resturanter.
Men eller prøv dette hotel (http://www.shinglecreekgolf.com/ ... Der boede
vi også nogle dage, og betale kun 100 USD / nat ;) Og der er virkelig høj
standard.
Men lad være med at booke for mange hoteller hjemme fra ... Der findes
kupon-kataloger på alle tanke , resturanter osv. hvor i får fine rabatter på
hotellerne i de forskellige byer.

Husk også at Florida har nogle af verdens største shoppingcentre (Sawgrass
Mill) , og verdens største factory outlet (og det er billigt )

Ellers vi jeg forslå at I kører ned til Kennedy Space Center... Også en
kæmpe oplevelse

Mht. til Billeje, så er der jo Alamo der ovre, og ellers de andre store
AVIS, Budget osv.
Men bestil f.eks . på Alamos danske hjemmeside www.alamo.dk (Så har du alle
de lovpligtige forsikringer, som normalt er tilkøb hvis du køber dem i US)

Har du andre sprøgsmål er du velkommen til at maile mig

God rejse , Thomas

news:47912ce8$0$15Men e895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : mdl

Dato : 22-01-08 22:50

Hej Thomas og Niels

Tusinde tak for jeres meget oplysende svar.

Jeg tror vi vover os ud i selv at bestille, vi har snakket om at turen kunne
gøres mere fri hvis vi tog hotellerne lidt hen ad vejen.
Tror i at der i juli måned er til at få hotelværelser i Orlando uden at have
booket det i forvejen?

Der kommer nok et spørgsmål mere de kommende dage

Med venlig hilsen

Mai-Britt & Bjarne

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 23-01-08 07:38

> [...]
> gøres mere fri hvis vi tog hotellerne lidt hen ad vejen.
> Tror i at der i juli måned er til at få hotelværelser i Orlando uden at
Mai-Britt & Bjarne
snip -snip

I USA er det bygget sådan op, at uanset hvor lille en flække I kører ind i,
så vil I i udkanten af byen finde en stribe af de konkurrerende motelkæder
(Best Western,Motel6, Super8 motel, Days Inn, Travellodge osv), og lige
overfor dem ligger en stribe af de konkurrerende Fast Food kæder (McDonalds,
TacoBell, Wendy's, BurgerKing, PizzaHut osv), egentlig ret bekvemt -
Vores erfaring siger, at man finder altid et værelse !
Ved de store turistattraktioner som f.eks. Grand Canyon o.a. er det virkelig
nødvendigt at booke hjemmefra, ellers går man forgæves, eller kommer til at
bo 50 km derfra !
Ved de helt vildt store planlagte turistområder, som Disney, Epcot, osv osv
(dvs hele Orlando) er der bare så mange moteller, at der er værelser nok-
dog skal der lige tages højde for om man kommer lige i amerikanernes egen
ferie. Intet er i gå-afstand alligevel, så om I bor 2 eller 10 km fra
theme-parken, det er ligegyldigt, for de er så store, at I alligevel kommer
til at køre derhen, og køre fra sted til sted. Af samme årsag er der i
øvrigt shuttles der fragter folk rundt i områderne.

Bare fyr løs - så skal vi se om vi kan svare
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Mort1s1

Dato : 25-01-08 03:08

"mdl" <mdl9@balbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 4. Nogen der har gode råd vedr billeje, hvilke selskab bør vi leje hos ?
> 5 Alle gode råd til området, eller andet relevant modtages med kyshånd.

Glæd jer, USA er et godt sted at holde ferie, og i øjeblikket oven i købet
forholdsvis billigt, men - I skal bruge mere tid i Washington, hvor i jo nok
skal se Capitol,Arlington Kirkegården, som jo er meget andet end Kennedys
grav, Wietnam Veteranernes Memorial, Hvide Hus, Pentagon plus musæerne, hvor
der i øvrigt er gratis adgang. Man kan nemt bruge en uge i Washington så,
sæt minimum 3 dage af i Washington.
I skal ikke bruge bilen i Washington, så - hvis der er penge at spare, så
aflever den når i ankommer til byen.

God tur

Mort1s1

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-08 03:14

On Fri, 25 Jan 2008 03:08:14 +0100, "Mort1s1" <wema@mail.dk> wrote:

>I skal ikke bruge bilen i Washington, så - hvis der er penge at spare, så
>aflever den når i ankommer til byen.

Jeps, det er nemt at komme rundt med Metroen
http://www.wmata.com/metrorail/systemmap.cfm og så er man jo herligt
fri for at bekymre sig om at parkere.

Hvis I kan, så flyv fra Washington National Airport, den ligger meget
tættere på byen end Dulles og Metroen kører lige til døren.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys, I'm going home" Eric Cartman