Jeg har mpeg2 traumer
Fra : Lyrik

Dato : 18-01-08 23:20

Jeg har købt<Hulk!>mpeg2 udvidelsen til QuickTime. Men kan jeg få den til
at åbne mpe2-filer?-Nej! Mpeg Streamclip bralrer om at den ikke kan
behandle mpeg2 filer før jeg køber en mpeg2 QuickTime plugin. men den er
der og den er installeret efter alle kunstens regler. I min desperation
har jeg tilsidst lagt den ind i alle mapper der indeholder .component
filer. uden resultat.

Hvorfor f..... vil det mpeg2 ikke virke i Mac?? Og hvorfor kan
mpegstreamclip heller ikke engang se den?

Kan nogen hjælpe?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-01-08 02:22

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> filer. uden resultat.
>
> Hvorfor f..... vil det mpeg2 ikke virke i Mac?? Og hvorfor kan
> mpegstreamclip heller ikke engang se den?

Du mangler en PS splitter.

Fra : Lyrik

Dato : 19-01-08 19:52

Den 19.01.2008 kl. 02:22 skrev Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk>:

> Du mangler en PS splitter.
Mens jeg søger på nettet efter "PS splitter" så kunne du måske pirres til
at uddybe?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-01-08 20:09

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Mens jeg søger på nettet efter "PS splitter" så kunne du måske pirres til
> at uddybe?

MPEG_PS aka program stream splitter. en dims der kan kigge ned i en PS
og adskille lyd og billedspor.

MPEG2_PS pakkes sammen på en anden måde end eks MPEG2_TS (som
andvendes til DVD)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-08 11:44

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> filer. uden resultat.
>
> Hvorfor f..... vil det mpeg2 ikke virke i Mac?? Og hvorfor kan
> mpegstreamclip heller ikke engang se den?

hvor har du lagt den ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 19-01-08 19:54

Den 19.01.2008 kl. 11:44 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> hvor har du lagt den ?
Jeg lod den selv installere. Der var ingen forandring ved at jeg bagefter
dryssede den ned i forskellige plugin mapper.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-08 20:02

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Jeg lod den selv installere. Der var ingen forandring ved at jeg bagefter
> dryssede den ned i forskellige plugin mapper.

den skulle gerne installere den i /System/Library/QuickTime/

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-01-08 15:14

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> men den er
> der og den er installeret efter alle kunstens regler. I min desperation
> har jeg tilsidst lagt den ind i alle mapper der indeholder .component
> filer. uden resultat.

Du har ladet installationsprogrammet om at placere udvidelsen det rette
sted ik'? (Og brugt den rette installationsfil - der er to: én til
Quicktime før v. 6.4 og én til 6.4+)

Jeg har også QT mpeg2 plugin og det virker fint på 10.5 både i quicktime
og mpegstreamclip.

--
Mvh Martin

Fra : René

Dato : 19-01-08 18:49

"Martin Bredthauer" <spam@talentmedia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Quicktime før v. 6.4 og én til 6.4+)
>
> Jeg har også QT mpeg2 plugin og det virker fint på 10.5 både i quicktime

Ja ikke nok med det, men mener endda osse den ene kun var til wintel macs,
så hvis det er den forkerte du har installeret kan det måske være det.

Jeg installerede mpeg streamclip og mpeg 2 og det spillede bare derudaf uden
problemer, må iøvrigt sige at streamclip er et neat lille program til at
konvertere til feks dv eller dvd pro 25 filer som er gode til efter
redigering i final cut expres

Mhv
René

Fra : Lyrik

Dato : 19-01-08 19:52

Den 19.01.2008 kl. 18:48 skrev René <rhsin tele.dk> <@post4.>:

> [...]
> problemer, må iøvrigt sige at streamclip er et neat lille program til at
> konvertere til feks dv eller dvd pro 25 filer som er gode til efter

Der var to at vælge mellem, som du beskriver. Jeg valgte 6.4+. Jeg har
QuickTime Pro 7.4. Jeg lod den selv installere og den ville
lukke/genstarrte og det fik den lov til. Så hvad f..... sker der!;-(
)

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-01-08 20:06

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> QuickTime Pro 7.4. Jeg lod den selv installere og den ville
> lukke/genstarrte og det fik den lov til. Så hvad f..... sker der!;-(

Du er sikker på at du ikke har et konfkliktende codec installeret?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-01-08 21:43

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> MPEG2_PS pakkes sammen på en anden måde end eks MPEG2_TS (som
> andvendes til DVD)

Jeg synes det er meget kompliceret og svært at forstå alt det der MPEG
nowet. Er der ikke en vejledning til almindelige dødelige så de kan få
styr på begreberne?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-01-08 11:00

> Jeg synes det er meget kompliceret og svært at forstå alt det der MPEG
> nowet. Er der ikke en vejledning til almindelige dødelige så de kan få
> styr på begreberne?

kan du bruge http://en.wikipedia.org/wiki/mpeg-2 ?

Jeg har iøvrigt byttet rundt på program og transport stream. Det er
selvfølgelig transport stream der andvendes til DVB og programstream
der anvendes på DVD.

Det bliver rigtigt sjovt når man anvender mpeg2_ts eller mpeg2_ps som
container format for MPEG4 AVC (aka H.264).

Fra : Jens

Dato : 20-01-08 22:13

> kan du bruge http://en.wikipedia.org/wiki/mpeg-2 ?

Nedenstående virker bedre: (case-sensitive)

http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-2