IMac 24" og HD afspilning!
Fra : Kristian

Dato : 18-01-08 21:14

Opløsningen på skærmen er jo 1900 x 1200 så man kan vel egentlig afspille HD
film i fuld kvalitet eller hvad, hvis det kopieres til harddisken? Er der
nogle der har prøvet og hvordan er kvaliteten?

Kristian

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 19-01-08 17:21

> Opløsningen på skærmen er jo 1900 x 1200 så man kan vel egentlig afspille HD
> film i fuld kvalitet eller hvad, hvis det kopieres til harddisken? Er der
> nogle der har prøvet og hvordan er kvaliteten?

MacBook 1,83 GHz med 7200 RPM HDD kan fint spille HD i 1920×1080 på en 23"
Cinema Display.

Men hvad er fuld kvalitet for dig? 6 Mbit/s, 16 Mbit/s eller 1.485 Gbit/s?
Den sidste er nok lige i overkanten for din iMac.

Prøv at checke trailers - der er mange i forskellige HD
formater/opløsninger.
http://www.apple.com/trailers

mvh. Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-01-08 18:58

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> MacBook 1,83 GHz med 7200 RPM HDD kan fint spille HD i 1920×1080 på en 23"
> Cinema Display.

Jep men den kommer aldrig til at afspille blueray eller hddvd pga
manglende HDCP på skærmen. iMac en's grafikort har HDCP, men jeg ved
ikke om det også gælder den indbyggede skærm.

Fra : Per Jensen

Dato : 19-01-08 23:55

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Jep men den kommer aldrig til at afspille blueray eller hddvd pga
> manglende HDCP på skærmen. iMac en's grafikort har HDCP, men jeg ved
> ikke om det også gælder den indbyggede skærm.

Når skærmen er tilsluttet grafikkortet direkte via LVDS er det bare et
"dumt" panel. (Ligesom på en bærbar computer)

Hvis ellers at grafikkortet understøtter HDCP skulle den være i vinkel.

// Per.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-08 10:38

Per Jensen <per@fjernmigzapro.dk> wrote:

> Når skærmen er tilsluttet grafikkortet direkte via LVDS er det bare et
> "dumt" panel. (Ligesom på en bærbar computer)
>
> Hvis ellers at grafikkortet understøtter HDCP skulle den være i vinkel.

Er HDCP overhovedet slået til på de HD skiver der sælges i dag ? ... for
jeg kan da hive HD ud via component på min PS3 f.eks. ?

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-01-08 19:58

> Er HDCP overhovedet slået til på de HD skiver der sælges i dag ? ... for
> jeg kan da hive HD ud via component på min PS3 f.eks. ?

På enkelte skiver: ja.