/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Er denne formulering lovlig?
Fra : Martin


Dato : 17-01-08 16:51

Køber har pligt til at kontrollere varen straks ved modtagelse.

Hvis varen ikke svarer til det bestilte eller har fået en transportskade,
skal køber underrette xxx via e-mail senest 3 dage efter modtagelse.
Hvis køber har opdaget eller burde have opdaget en mangel og ikke reklamerer
inden 3 dage efter modtagelsen kan køber ikke på et senere tidspunkt gøre
manglen gældende.

Hedder det ikke inden for "rimelig tid"?


 
 
Per Christoffersen (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 17-01-08 17:00


"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:478f793b$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Køber har pligt til at kontrollere varen straks ved modtagelse.
>
> Hvis varen ikke svarer til det bestilte eller har fået en transportskade,
> skal køber underrette xxx via e-mail senest 3 dage efter modtagelse.
> Hvis køber har opdaget eller burde have opdaget en mangel og ikke
> reklamerer inden 3 dage efter modtagelsen kan køber ikke på et senere
> tidspunkt gøre manglen gældende.
>
> Hedder det ikke inden for "rimelig tid"?

Hvad taler vi om her:
Forbrugerkøb?
eller andet?

Hvis det er fra et website, så send gerne et link.

/Per



Martin (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 17-01-08 17:07

Det stammer fra siden www.straussdata.dk

( som i øvrigt er pivfuld af både grammatiske og alm stavefejl, og er
pivgrim og ubrugelig i øvrigt)


Jesper Lund (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 17-01-08 17:26

Martin wrote:

> Det stammer fra siden www.straussdata.dk

Der er godt nok noget at tage fat på..
http://www.straussdata.dk/Default.aspx?MenuID=180

--
Jesper Lund

per christoffersen (17-01-2008)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 17-01-08 21:45


"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse
news:478f817a$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Martin wrote:
>
>> Det stammer fra siden www.straussdata.dk
>
> Der er godt nok noget at tage fat på..
> http://www.straussdata.dk/Default.aspx?MenuID=180

Ja uha da.
Der er kun to fornuftige ting at gøre her:
1) Skynde sig væk og handle hos nogen andre
2) Kombinere 1) med en henvendelse til Forbrugerombudsmanden, så han kan
gøre noget ved det

/Per



David T. Metz (18-01-2008)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 18-01-08 10:41

per christoffersen wrote:
> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse
> news:478f817a$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>Martin wrote:
>>
>>
>>>Det stammer fra siden www.straussdata.dk
>>
>>Der er godt nok noget at tage fat på..
>>http://www.straussdata.dk/Default.aspx?MenuID=180
>
>
> Ja uha da.


Hvad er I så forfærdede over? Det væsentligste problem er pkt. 11. Men
læg mærke til forsiden:
"For at benytte StraussData`s netbutik skal der oprettes en firmaprofil,
et login og password."

Det lader til at butikken primært henvender sig til erhvervsdrivende.
Forsøger man at registrere sig, kan man dog vælge "kundetype: privat".
Jeg ved så ikke om man i den forbindelse får at vide at pkt. 11 ikke
gælder (gad ikke oprette mig)? Men der er ikke noget galt i pkt. 11,
hvis man kun handler med erhvervsdrivende.

David

Per Christoffersen (18-01-2008)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 18-01-08 14:20


"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:47907417$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...


> Hvad er I så forfærdede over? Det væsentligste problem er pkt. 11. Men læg
> mærke til forsiden:
> "For at benytte StraussData`s netbutik skal der oprettes en firmaprofil,
> et login og password."

Forfærdet er for skarpt et ord at bruge. Utryg er bedre.

Utrygheden bunder sig i, at jeg ikke kan se, at firmaet har styr på
forskellen i reglerne overfor firmaer og overfor private.
Jeg vil til enhver tid foretrække at handle med firmaer som klart og
tydeligt tilkendegiver at de har styr på reglerne, - det nytter jo ikke
meget at have ret, hvis man ikke kan få det.

/Per



Martin Jørgensen (18-01-2008)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 18-01-08 18:56

>>>>> "Per" == Per Christoffersen <pc@NIXcomonto.dk> writes:

Per> "David T. Metz" <dtm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Per> news:47907417$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...


>> Hvad er I så forfærdede over? Det væsentligste problem er
>> pkt. 11. Men læg mærke til forsiden: "For at benytte
>> StraussData`s netbutik skal der oprettes en firmaprofil, et
>> login og password."

Per> Forfærdet er for skarpt et ord at bruge. Utryg er bedre.

Per> Utrygheden bunder sig i, at jeg ikke kan se, at firmaet har
Per> styr på forskellen i reglerne overfor firmaer og overfor
Per> private. Jeg vil til enhver tid foretrække at handle med
Per> firmaer som klart og tydeligt tilkendegiver at de har styr på
Per> reglerne, - det nytter jo ikke meget at have ret, hvis man
Per> ikke kan få det.

Det er som udgangspunkt ikke dit problem hvad de tror, bortset fra at
det kan give nogen problemer senere hen hvis man står i en situation
og i praksis ikke kan belære butikken om de rigtige regler <-> først
der opstår problemet. Her er man bedre sikret, hvis man ved at man
slet ikke behøves at tage den diskussion.


Best regards
Martin Jørgensen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste