Plads v. bruseren
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-01-08 20:50

Hej!

Hvor meget plads anbefaler man normalt i brusebadet? Jeg har en plan om en
skillevæg mellem brus og vaskemaskine, og det vil efterlade 80cm plads til at
bade på foran armaturet. Alternativet er at købe en topbetjent maskine og få
15-20cm ekstra, men så kan der ikke komme tørretumbler hvis man får lyst til det
senere...

Råd?

Alternativt må jeg jo prøvemontere en plade og se hvordan det føles

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Carsten

Dato : 17-01-08 20:57

> [...]
> og få 15-20cm ekstra, men så kan der ikke komme tørretumbler hvis man får

Min bruseniche (lukket på 3 af siderne) er 80x80cm og jeg synes ikke at det
er noget problem. Man står ikke og støder ind i hverken væg eller amatur.

Carsten

Fra : Holst

Dato : 17-01-08 21:00

Kim Voss Schrader wrote:

> [...]
> 15-20cm ekstra, men så kan der ikke komme tørretumbler hvis man får lyst til det

Et hurtigt håndmål i min bruseniche viser, at den er ca. 90x90 cm. Og
armaturet rager jo 10-15 cm ud, så fra armaturets kant til modsatte væg
er der nok 75-80 cm.

Det er i almindelighed mit indtryk, at min bruseniche er større end
gennemsnittet, selvom jeg nu aldrig har målt. Men umiddelbart vil jeg
tro, at det normale er 80x80 cm.

Fra : Max

Dato : 17-01-08 21:05

Hej Kim

> Alternativt må jeg jo prøvemontere en plade og se hvordan det føles

Smyt ned i byggemarkedet og prøv brusekabiner.

--
Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-01-08 21:04

Hej!

Max wrote:
> Smyt ned i byggemarkedet og prøv brusekabiner.

Joeh, men det er skisme så svært at tilslutte det varme vand

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 17-01-08 21:28

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!
>
> Hvor meget plads anbefaler man normalt i brusebadet?

Jeg ved ikke, hvor meget plads 'man' skal bruge, men vi klarer os fint
med 70x70 cm.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-01-08 21:33

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> writes:

> Hvor meget plads anbefaler man normalt i brusebadet?

Et hurtigt besøg i bruseren med en tommestok viser at vores bruseniche
er 98 cm på den ene led og 100 cm på den anden. Det er stort nok til
to personer, eller en person på en havestol. (På grund af gigt kan
jeg ikke stå op så længe og så er det meget rart med noget at sidde
på.)

Desværre mangler der lige præcist de to centimeter der ville gøre at
jeg kunne have mit siddebadekar i brusenichen. Det savner jeg!

Mvh Trine

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-01-08 12:00

Hej!

Tak for jeres kommentarer. Det lader til, at jeg snildt kan nøjes med 80
centimeter plads i dybden så. Armaturet er pt. monteret på eksterne rør,
men de kommer ind i væggen i mit næste projekt, så det giver jo også
nogle cm.

God weekend :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-01-08 14:07

> [...]
> men de kommer ind i væggen i mit næste projekt, så det giver jo også nogle

Snildt var ikke det ord, jeg ville vælge. Det er brugbart, hvis det ikke kan
blive større, men det bør være mindst 90 og helst 100 cm. Så slipper man
også for at det hele er sjasket til med vand efter badet.

Mvh Maria

Fra : Armand

Dato : 18-01-08 19:20

Maria Frederiksen skrev:

> Snildt var ikke det ord, jeg ville vælge. Det er brugbart, hvis det ikke kan
> blive større, men det bør være mindst 90 og helst 100 cm. Så slipper man
> også for at det hele er sjasket til med vand efter badet.

Et godt billede af standarden får man ved at kigge i reklamer fra
byggemarkeder og VVS-forhandlere: Målene på prefab. brusekabiner er
meget ofte på 900X900mm, men der findes også både større og mindre
dimensioner!

--
Armand.