NRK tester MacBook Air
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-01-08 02:35

Norsk radio tester MacBook air

http://nrkbeta.no/macbook-air/

<sitat>

Det er noen begrensninger med MacBook Air: Den har liten harddisk (bare
80 GB - som er for lite om man har et sett med programmer og endel
digitale mediefiler), du må ha med deg adaptere for å koble deg til både
det ene og det andre (skjerm, USB, ethernett) og skjermen er for liten
etter min personlige smak. Kan du leve med disse begrensningene er
MacBook Air en superlekker maskin, som veier lite og har masse datakraft.

</sitat>

Martin Bekkelund - www.bekkelund.net - www.greatest-bits.com

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-01-08 10:25

On 2008-01-18 02:34:45 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Det er noen begrensninger med MacBook Air: Den har liten harddisk (bare
> 80 GB - som er for lite om man har et sett med programmer og endel
> digitale mediefiler),

Hvilke programmer fylder 80GB op hurtigt ?!?!? Jeg har 120GB på min
disk, og jeg har som regel 60GB eller mere ledig. Enhver person med en
vis portion sund paranoia, laver ekstern backup. MBA er jo ikke tænkt
som en arbejdshest, men som en bærbar laptop du tager med dig overalt.

> du må ha med deg adaptere for å koble deg til b åde
> det ene og det andre (skjerm, USB, ethernett)

Der sidde en USB port iden, så de skal der vel ikke adaptor til?
Laptops og ledninger hører ikke sammen, så hvis man kan spare noget
vægt på at undvære en LAN port er det vel kun en fordel. Jeg har aldrig
haft et kabel sat til min MB.

> og skjermen er for liten
> etter min personlige smak.

Tja, den er vel ikke mindre end alle andre Macbooks?

> Kan du leve med disse begrensningene er
> MacBook Air en superlekker maskin, som veier lite og har masse datakraft.

Begrænsninger? Find lige noget andet i den vægtklasse med samme
størrelse skærm og tastatur... nå nej, det findes ikke

Min konklusion på den test må være - igen - at den der har testet den,
ikke fatter hvad formålet med produktet er. Mit indtryk er generelt, at
de der tester tech dimser i "popmedierne", var den i redaktion der
først rakte hånden op og sagde "helle for at tage den" Jeg har læst
reviews af bla.a. MB, hvor de sagde grunden til at den var så lydløs,
var fordi blæseren var sparret væk!!! LOL

--
Venligst,
Thomas Schreiber